Polki.pl na czele serwisów kobiecych. Kafeteria.pl, Kobieta.onet.pl i oFeminin.pl w dół (TOP10)
Wśród serwisów dla kobiet zdecydowanie największy zasięg mają Polki.pl, który w skali roku osiągnął też duży wzrost odwiedzalności. Znaczące spadki zanotowały natomiast Kafeteria.pl, Kobieta.onet.pl i oFeminin.pl.
W grudniu ub.r. Polki.pl (Grupa Edipresse) odwiedziło 8,2 mln internautów (to 29,21 proc. zasięgu), którzy wykonali na stronie 31,32 mln odsłon oraz spędzili tam średnio po 3 minuty i 11 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest zdecydowanym liderem, przy czym tylko pod względem liczby użytkowników. Zajmująca drugą pozycję Kobieta.wp.pl przy 4,79 mln odwiedzających zanotowała 42,59 mln odsłon oraz 16 minut i 42 sekund przeciętnego czasu korzystania. Na Kobieta.interia.pl średni czas spędzony przez użytkownika wyniósł 7 minut i 32 sekundy, a na Kobieta.onet.pl - 6 minut i 21 sekund.
W zestawieniu są jeszcze dwie witryny Grupy Edipresse: Wizaz.pl (3,6 mln użytkowników i 19,72 mln odsłon) oraz Viva.pl (1,16 mln użytkowników i 4,05 mln odsłon). Na liście znajdują się również po dwie strony Ringier Axel Springer Polska: Kobieta.onet.pl (2,43 mln użytkowników i 6,85 mln odsłon) i oFeminin.pl (1,98 mln użytkowników i 5,4 mln odsłon), Grupy Interia.pl: Kobieta.interia.pl (2,15 mln użytkowników i 13,24 mln odsłon) i Styl.pl (1,91 mln użytkowników i 7,84 mln odsłon), a także Grupy Wirtualna Polska: Kobieta.wp.pl oraz Kafeteria.pl (ta druga miała 3,11 mln użytkowników i 12,66 mln odsłon).
W rankingu jest tylko jeden serwis oparty na marce pozainternetowej - Viva.pl. Tuż za pierwszą dziesiątką znalazły się witryny innych tytułów prasowych: Wysokieobcasy.pl (886,4 tys. użytkowników i 2,37 mln odsłon) oraz Gala.pl (801 tys. użytkowników i 4,97 mln odsłon).
W zestawieniu uwzględniliśmy serwisy dla kobiet dotyczące różnych dziedzin tematycznych, a nie skupione na jednej (np. odzieży, zdrowiu i urodzie, macierzyństwie czy kulinariach).
Na komputerach Polki.pl przy 3,48 mln użytkowników miały 8,61 mln odsłon oraz 2 minuty i 5 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego.
Kobieta.wp.pl zanotowała 2,69 mln użytkowników, 14,83 mln odsłon oraz 14 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Kobieta.interia.pl - 1,26 mln użytkowników, 7,96 mln odsłon oraz 8 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania.
Większa część serwisów na smartfonach i tabletach zanotowały zdecydowanie więcej odsłon niż na komputerach. Polki.pl odwiedziło w mobile’u 5,94 mln internautów, wykonując 22,71 mln odsłon oraz spędzając średnio po 3 minuty i 11 sekund, a na Kobieta.wp.pl 3,09 mln użytkowników wykonało 27,75 mln i spędziło przeciętnie po 13 minut i 29 sekund.
Na Kobieta.onet.pl średni czas korzystania przez odwiedzającego wyniósł 5 minut i 31 sekund, na Wizaz.pl - 5 minut i 16 sekund, a na Kafeteria.pl i Kobieta.interia.pl - po 4 minuty i 47 sekund.
W skali roku Polki.pl osiągnęły duży wzrost odwiedzalności - serwis zyskał 10,42 pkt proc. zasięgu, 12,7 mln odsłon oraz 45 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 55,5, 68,2 i 30,8 proc. w górę).
Kobieta.interia.pl zanotowała wzrost o 1,17 pkt proc. zasięgu, 3,22 mln odsłon oraz 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (czyli o 18,1, 32,1 i 10 proc.), a Styl.pl - o 1,03 pkt proc. zasięgu i 493,2 tys. odsłon (17,8 i 6,7 proc.).
Papilot.pl przy wzroście zasięgu o 1,32 pkt proc. (czyli 30,4 proc.) stracił 3,15 mln odsłon oraz 71 sekund średniego czasu korzystania (30,2 i 24,8 proc. w dół), a Viva.pl zyskała 0,71 pkt proc. zasięgu (20,7 proc.), notując spadek o 1,74 mln odsłon oraz 75 sekund przeciętnego czasu korzystania (30 i 35,5 proc.).
Z kolei Kafeteria.pl straciła w skali roku 3,35 pkt proc. zasięgu, 5,06 mln odsłon oraz 66 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to 23,2, 28,5 i 18,9 proc. w dół), a Kobieta.onet.pl - 3,29 pkt proc. zasięgu, 5,24 mln odsłon oraz 6 sekund średniego czasu korzystania (27,5, 43,3 i 1,6 proc. w dół). Natomiast oFeminin.pl zanotował spadek o 0,39 pkt proc. zasięgu (5,2 proc.), 1,33 mln odsłon (19,8 proc.) oraz 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (15,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polki.pl na czele serwisów kobiecych. Kafeteria.pl, Kobieta.onet.pl i oFeminin.pl w dół (TOP10)