Kto rządzi w technologiach? Niezależny serwis wyżej od witryn dużych portali
Wśród serwisów o tematyce technologicznej i naukowej liderem zasięgowym pozostaje Telepolis, natomiast na dłużej przyciągają internautów sekcje o technologiach Interii i WP oraz Komputerswiat.pl. Sporo zmalała odwiedzalność Chip.pl.
Według wyników badania Mediapanel w grudniu 2024 roku Telepolis.pl odwiedziło 4,95 mln użytkowników, czyli 16,65 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam średnio 2 minuty i 20 sekund.
Na początku ub.r. Telepolis został przejęty od Comperii przez spółkę Online Venture, która zapłaciła 9,6 mln zł. W drugiej połowie grudnia serwis został uruchomiony w nowej odsłonie, w której ma być publikowanych więcej autorskich treści.
Na dłużej niż Telepolis przyciągały internautów witryny z kolejnych miejsc w kategorii naukowo-technologicznej. Na Interii taka sekcja zanotowała 4,57 mln użytkowników, 15,35 proc. zasięgu oraz 5 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania, na WP.pl - 4,54 mln odwiedzających, 15,27 proc. zasięgu oraz 7 minut i 27 sekund spędzonych średnio przez każdego, zaś Komputerswiat.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,44 mln internautów, 14,92 proc. zasięgu oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu.
CZYTAJ TEŻ: E-commerce w natarciu. Wydawcy Onetu i WP gonią Interię (Mediapanel z grudnia)
Google.com w tej kategorii odwiedziło 4,16 mln polskich użytkowników (13,99 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po minucie i 12 sekund. Elektroda.pl zanotowała 2,89 mln odwiedzających, 9,71 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 5 sekund średniego czasu korzystania, a Spidersweb.pl w kategorii naukowo-technologicznej – 2,68 mln użytkowników, 9 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu.
Chip.pl odwiedziło 1,88 mln internautów (6,31 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 11 sekund. Czołową dziesiątkę zamykają dwie witryny przejęte kilka lat temu przez Wirtualną Polskę Holding: Dobreprogramy.pl przyciągnęły 1,8 mln użytkowników (6,05 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 5 sekund, zaś Benchmark.pl – 1,7 mln odwiedzających (5,71 proc. zasięgu), średnio na 2 minuty i 27 sekund.
Miesiąc do miesiąca Telepolis.pl stracił 280,7 tys. użytkowników (to 5,4 proc. w dół), a przeciętny czas spędzony przez każdego skrócił się o 17 sekund (10,8 proc.). W obu statystykach zmalały też wyniki Chip.pl: o 531,7 tys. odwiedzających (22 proc.) oraz 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (19,4 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W części naukowo-technologicznej Interii ubyło 201,8 tys. internautów (4,2 proc.), zaś średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 18 sekund (5,8 proc.). Google.com w tej kategorii stracił 211,7 tys. użytkowników (4,8 proc.), a Spidersweb.pl – 392,4 tys. (12,8 proc.).
Natomiast na Komputerswiat.pl liczba internautów zwiększyła się o 100,1 tys. (2,3 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 40 sekund (11,5 proc.). Dobreprogramy.pl zyskały 331 tys. odwiedzających (22,5 proc.), a Benchmark.pl – 416,8 tys. (32,5 proc.). Przy czym w pierwszym serwisie średni czas korzystania zmalał o 10 sekund (8,5 proc.), a w drugim – o 8 sekund (5,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Kto rządzi w technologiach? Niezależny serwis wyżej od witryn dużych portali
Akurat za jego czasów Chip miał jeszcze gorsze wyniki.