Polki.pl dzięki Wieszjak.pl liderem serwisów kobiecych. W dół Wizaz.pl i VUmag.pl, w górę Kafeteria.tv (TOP 15)
Po wchłonięciu treści z Wieszjak.pl, Polki.pl został najpopularniejszym serwisem kobiecym, wyprzedzając dotychczasowych liderów: Wizaz.pl i Kafeteria.pl. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Kafeteria.tv, a spore spadki - Wizaz.pl i VUmag.pl. Wśród głównych portali najpopularniejsze sekcje kobiece ma WP.pl, wyprzedzająca Interię, Onet i Gazeta.pl.
W październiku ub.r. Polki.pl (Edipresse Polska) odwiedziło 3,27 mln internautów (real users), którzy wykonali 23 mln odsłon krajowych, a każdy spędził na stronie średnio 4 minuty i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Polki.pl są liderem, ale tylko pod względem liczby użytkowników - w październiku miały ich o 497,7 tys. więcej niż Kafeteria.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 1,24 mln niż Wizaz.pl (Edipresse Polska). Natomiast ten ostatni serwis zanotował 27,86 mln odsłon krajowych (o 4,8 mln więcej niż Polki.pl) i 16:54 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku Polki.pl). Na średnio kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągnął też Papilot.pl (dokładnie 12:25 minuty), a na ok. 8 minuty - Kafeteria.pl, Styl.pl (Grupa Interia.pl), Snobka.pl i Kafeteria.tv (dwie ostatnie strony należą do Grupy WP).
Poniżej trzech zdecydowanie najpopularniejszych witryn (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl) jest grupa witryn notujących 1-1,3 mln użytkowników: Styl.pl, Ofeminin.pl, Ek.pl, VUmag.pl i Kafeteria.tv. Ranking uzupełniają serwisy mające od 170 do 660 tys. odwiedzających.
W ub.r. osobno analizowaliśmy najpopularniejsze serwisy o modzie i urodzie (zobacz ich zestawienie) oraz witryny kulinarne (zobacz szczegóły).
TOP15 serwisów kobiecych w październiku 2014 roku |
||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
serwis |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
polki.pl |
3 268 197 |
23 015 128 |
00:04:32 |
15,17% |
kafeteria.pl |
2 770 514 |
18 465 611 |
00:08:26 |
12,86% |
wizaz.pl |
2 024 420 |
27 860 164 |
00:16:54 |
9,40% |
styl.pl |
1 329 957 |
12 054 162 |
00:08:19 |
6,17% |
ofeminin.pl |
1 157 058 |
11 356 844 |
00:05:25 |
5,37% |
ek.pl |
1 105 576 |
- |
- |
5,13% |
vumag.pl |
1 083 277 |
4 081 747 |
00:04:39 |
5,03% |
kafeteria.tv |
1 035 941 |
2 887 260 |
00:07:29 |
4,81% |
papilot.pl |
658 518 |
16 801 505 |
00:12:25 |
3,06% |
lula.pl |
452 540 |
4 463 201 |
00:07:02 |
2,10% |
styl.fm |
410 091 |
9 032 111 |
00:06:11 |
1,90% |
iwoman.pl |
352 035 |
1 870 480 |
00:03:32 |
1,63% |
wysokieobcasy.pl |
323 973 |
1 608 620 |
00:06:24 |
1,50% |
snobka.pl |
320 997 |
4 535 781 |
00:08:26 |
1,49% |
zeberka.pl |
300 578 |
5 286 833 |
- |
1,40% |
W skali roku Polki.pl osiągnęły bardzo duży wzrost: liczba użytkowników podskoczyła o 175 proc. (z 1,19 do 3,27 mln), a odsłon krajowych - o 155 proc. (z 9 do 23 mln), przy nieznacznym średniego czasu korzystania przez odwiedzających (o 13 sekund, czyli 4,5 proc.). Wynika to przede wszystkim z przejęcia przez serwis treści z witryny Wieszjak.pl, którą Edipresse w listopadzie 2013 roku kupiło (wraz z kilkoma innymi) od grupy Infor PL (więcej na ten temat). Pod koniec 2013 roku Wieszjak.pl przestało działać jako osobna strona, stając się działem na Polki.pl.
Spadki zanotowały natomiast kolejne dwa serwisy w zestawieniu. Kafeteria.pl, w połowie ub.r. uruchomiona w nowej odsłonę (przeczytaj o niej więcej), straciła w skali roku 216,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon krajowych (to 7,2 i 6,5 proc. w dół) oraz 38 sekund przypadające na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 7 proc.), natomiast Wizaz.pl - 576,6 tys. użytkowników i 3,18 mln odsłon krajowych (to 22,2 i 10,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu na odwiedzającego o 56 sekund (czyli o 5,8 proc.).
W pozostałej części rankingu największe spadki zanotował VUmag.pl, który stracił 303,1 tys. użytkowników i 971,8 tys. odsłon krajowych (to 21,9 i 19,2 proc. w dół).
Za to Kafeteria.tv zyskała w skali roku 788,4 tys. odwiedzających i 2,25 mln odsłon krajowych (to wzrosty aż o 318 i 354 proc.), natomiast średni czas spędzany na stronie wydłużył się prawie czterokrotnie - z 2:04 do 7:29 minuty. Wzrosty wynikają m.in. z tego, że w połowie ub.r. treści z serwisów zaczęły być prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl, podobnie jak Pudelka.tv, co opisywaliśmy już jesienią ub.r. (przeczytaj szczegóły).
TOP15 serwisów kobiecych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
październik 2014 |
październik 2013 |
||||
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
|
polki.pl |
3 268 197 |
23 015 128 |
00:04:32 |
1 188 418 |
9 007 717 |
00:04:45 |
kafeteria.pl |
2 770 514 |
18 465 611 |
00:08:26 |
2 986 592 |
19 744 977 |
00:09:04 |
wizaz.pl |
2 024 420 |
27 860 164 |
00:16:54 |
2 601 039 |
31 036 409 |
00:15:58 |
styl.pl |
1 329 957 |
12 054 162 |
00:08:19 |
1 482 138 |
10 926 249 |
00:07:57 |
ofeminin.pl |
1 157 058 |
11 356 844 |
00:05:25 |
1 101 657 |
7 762 079 |
00:03:31 |
ek.pl |
1 105 576 |
- |
- |
1 170 514 |
- |
- |
vumag.pl |
1 083 277 |
4 081 747 |
00:04:39 |
1 386 425 |
5 053 531 |
00:04:38 |
kafeteria.tv |
1 035 941 |
2 887 260 |
00:07:29 |
247 521 |
636 305 |
00:02:04 |
papilot.pl |
658 518 |
16 801 505 |
00:12:25 |
627 579 |
14 715 752 |
00:13:25 |
lula.pl |
452 540 |
4 463 201 |
00:07:02 |
438 759 |
4 419 698 |
00:07:39 |
styl.fm |
410 091 |
9 032 111 |
00:06:11 |
447 153 |
9 719 700 |
00:07:55 |
iwoman.pl |
352 035 |
1 870 480 |
00:03:32 |
355 879 |
1 877 541 |
00:03:32 |
wysokieobcasy.pl |
323 973 |
1 608 620 |
00:06:24 |
400 203 |
2 187 611 |
00:09:12 |
snobka.pl |
320 997 |
4 535 781 |
00:08:26 |
378 821 |
5 465 152 |
00:09:12 |
zeberka.pl |
300 578 |
5 286 833 |
- |
261 573 |
3 813 837 |
00:11:23 |
Na drugiej podstronie statystyki działów kobiecych głównych portali oraz szczegółowe dane najpopularniejszych serwisów (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl)
Dołącz do dyskusji: Polki.pl dzięki Wieszjak.pl liderem serwisów kobiecych. W dół Wizaz.pl i VUmag.pl, w górę Kafeteria.tv (TOP 15)