SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polki.pl dzięki Wieszjak.pl liderem serwisów kobiecych. W dół Wizaz.pl i VUmag.pl, w górę Kafeteria.tv (TOP 15)

Po wchłonięciu treści z Wieszjak.pl, Polki.pl został najpopularniejszym serwisem kobiecym, wyprzedzając dotychczasowych liderów: Wizaz.pl i Kafeteria.pl. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Kafeteria.tv, a spore spadki - Wizaz.pl i VUmag.pl. Wśród głównych portali najpopularniejsze sekcje kobiece ma WP.pl, wyprzedzająca Interię, Onet i Gazeta.pl.

W październiku ub.r. Polki.pl (Edipresse Polska) odwiedziło 3,27 mln internautów (real users), którzy wykonali 23 mln odsłon krajowych, a każdy spędził na stronie średnio 4 minuty i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Polki.pl są liderem, ale tylko pod względem liczby użytkowników - w październiku miały ich o 497,7 tys. więcej niż Kafeteria.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 1,24 mln niż Wizaz.pl (Edipresse Polska). Natomiast ten ostatni serwis zanotował 27,86 mln odsłon krajowych (o 4,8 mln więcej niż Polki.pl) i 16:54 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku Polki.pl). Na średnio kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągnął też Papilot.pl (dokładnie 12:25 minuty), a na ok. 8 minuty - Kafeteria.pl, Styl.pl (Grupa Interia.pl), Snobka.pl i Kafeteria.tv (dwie ostatnie strony należą do Grupy WP).

Poniżej trzech zdecydowanie najpopularniejszych witryn (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl) jest grupa witryn notujących 1-1,3 mln użytkowników: Styl.pl, Ofeminin.pl, Ek.pl, VUmag.pl i Kafeteria.tv. Ranking uzupełniają serwisy mające od 170 do 660 tys. odwiedzających.

W ub.r. osobno analizowaliśmy najpopularniejsze serwisy o modzie i urodzie (zobacz ich zestawienie) oraz witryny kulinarne (zobacz szczegóły).

TOP15 serwisów kobiecych w październiku 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

polki.pl

3 268 197

23 015 128

00:04:32

15,17%

kafeteria.pl

2 770 514

18 465 611

00:08:26

12,86%

wizaz.pl

2 024 420

27 860 164

00:16:54

9,40%

styl.pl

1 329 957

12 054 162

00:08:19

6,17%

ofeminin.pl

1 157 058

11 356 844

00:05:25

5,37%

ek.pl

1 105 576

-

-

5,13%

vumag.pl

1 083 277

4 081 747

00:04:39

5,03%

kafeteria.tv

1 035 941

2 887 260

00:07:29

4,81%

papilot.pl

658 518

16 801 505

00:12:25

3,06%

lula.pl

452 540

4 463 201

00:07:02

2,10%

styl.fm

410 091

9 032 111

00:06:11

1,90%

iwoman.pl

352 035

1 870 480

00:03:32

1,63%

wysokieobcasy.pl

323 973

1 608 620

00:06:24

1,50%

snobka.pl

320 997

4 535 781

00:08:26

1,49%

zeberka.pl

300 578

5 286 833

-

1,40%


W skali roku Polki.pl osiągnęły bardzo duży wzrost: liczba użytkowników podskoczyła o 175 proc. (z 1,19 do 3,27 mln), a odsłon krajowych - o 155 proc. (z 9 do 23 mln), przy nieznacznym średniego czasu korzystania przez odwiedzających (o 13 sekund, czyli 4,5 proc.). Wynika to przede wszystkim z przejęcia przez serwis treści z witryny Wieszjak.pl, którą Edipresse w listopadzie 2013 roku kupiło (wraz z kilkoma innymi) od grupy Infor PL (więcej na ten temat). Pod koniec 2013 roku Wieszjak.pl przestało działać jako osobna strona, stając się działem na Polki.pl.

Spadki zanotowały natomiast kolejne dwa serwisy w zestawieniu. Kafeteria.pl, w połowie ub.r. uruchomiona w nowej odsłonę (przeczytaj o niej więcej), straciła w skali roku 216,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon krajowych (to 7,2 i 6,5 proc. w dół) oraz 38 sekund przypadające na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 7 proc.), natomiast Wizaz.pl - 576,6 tys. użytkowników i 3,18 mln odsłon krajowych (to 22,2 i 10,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu na odwiedzającego o 56 sekund (czyli o 5,8 proc.).

W pozostałej części rankingu największe spadki zanotował VUmag.pl, który stracił 303,1 tys. użytkowników i 971,8 tys. odsłon krajowych (to 21,9 i 19,2 proc. w dół).

Za to Kafeteria.tv zyskała w skali roku 788,4 tys. odwiedzających i 2,25 mln odsłon krajowych (to wzrosty aż o 318 i 354 proc.), natomiast średni czas spędzany na stronie wydłużył się prawie czterokrotnie - z 2:04 do 7:29 minuty. Wzrosty wynikają m.in. z tego, że w połowie ub.r. treści z serwisów zaczęły być prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl, podobnie jak Pudelka.tv, co opisywaliśmy już jesienią ub.r. (przeczytaj szczegóły).

TOP15 serwisów kobiecych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

październik 2014

październik 2013

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

polki.pl

3 268 197

23 015 128

00:04:32

1 188 418

9 007 717

00:04:45

kafeteria.pl

2 770 514

18 465 611

00:08:26

2 986 592

19 744 977

00:09:04

wizaz.pl

2 024 420

27 860 164

00:16:54

2 601 039

31 036 409

00:15:58

styl.pl

1 329 957

12 054 162

00:08:19

1 482 138

10 926 249

00:07:57

ofeminin.pl

1 157 058

11 356 844

00:05:25

1 101 657

7 762 079

00:03:31

ek.pl

1 105 576

-

-

1 170 514

-

-

vumag.pl

1 083 277

4 081 747

00:04:39

1 386 425

5 053 531

00:04:38

kafeteria.tv

1 035 941

2 887 260

00:07:29

247 521

636 305

00:02:04

papilot.pl

658 518

16 801 505

00:12:25

627 579

14 715 752

00:13:25

lula.pl

452 540

4 463 201

00:07:02

438 759

4 419 698

00:07:39

styl.fm

410 091

9 032 111

00:06:11

447 153

9 719 700

00:07:55

iwoman.pl

352 035

1 870 480

00:03:32

355 879

1 877 541

00:03:32

wysokieobcasy.pl

323 973

1 608 620

00:06:24

400 203

2 187 611

00:09:12

snobka.pl

320 997

4 535 781

00:08:26

378 821

5 465 152

00:09:12

zeberka.pl

300 578

5 286 833

-

261 573

3 813 837

00:11:23

Na drugiej podstronie statystyki działów kobiecych głównych portali oraz szczegółowe dane najpopularniejszych serwisów (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl)

Dołącz do dyskusji: Polki.pl dzięki Wieszjak.pl liderem serwisów kobiecych. W dół Wizaz.pl i VUmag.pl, w górę Kafeteria.tv (TOP 15)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wert
Styl.pl to raczej nie Onet - tylko Interia
0 0
odpowiedź
User
zf
Dobrze powiedziane, dzięki wieszjak.pl. Polki.pl to najnudniejszy i najsłabszy treściowo portal kobiecy. Przez 10 lat nie zdarzyło mi się świadomie przeczytać nawet 1 artykułu z ich stron, a nawet jak google podpowie, to uciekam, bo to wyjątkowy badziew.
0 0
odpowiedź