Pierwsze wyniki badań reklamy zewnętrznej jeszcze w tym roku
Instytut Badań Outdooru jeszcze w br. upubliczni pierwsze wyniki badań polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Zakończono już fazę terenową badań, obecnie trwa przetwarzanie danych.
- Pierwsze wyniki jednego z badań wchodzącego w skład projektu badawczego Outdoor Track (Travel Survey) ukażą się jeszcze w tym roku - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Hanna Zaczkiewicz, projekt coordinator w Instytucie Badań Outdooru. Będą to wyniki dotyczące rynku warszawskiego.
O tym, że w jaki sposób badanie jest realizowane informowaliśmy w październiku br. (przeczytaj więcej na ten temat). Badanie to ma dostarczyć reklamodawcom i domom mediowym wskaźniki reach (zasięg) i frequency (częstotliwość), pomocne w skutecznym planowaniu kampanii outdoorowych i umożliwiające porównywanie ich efektywności z innymi mediami.
Na poziomie badawczym projekt oparty jest na licencji brytyjskiego systemu Route 2013. Badanie opiera się na danych z kilku źródeł: przede wszystkim Biura Inżynierii Transportu (natężenie ruchu komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego oraz ruchu pieszych), Travel Survey (badanie z wykorzystaniem technologii GPS, prowadzone w dziesięciu największych aglomeracjach Polski poprzez rejestrację tras, którymi poruszają się potencjalni odbiorcy reklamy zewnętrznej) oraz IMS (baza danych zawierająca informacje o konkretnych nośnikach - m.in. położenie, wysokość, kąt). Integrowaniem danych ze wszystkich źródeł zajmuje się firma MGE Data.
Projekt badawczy Outdoor Track został uruchomiony po tym, jak w styczniu br. Instytut Badań Outdooru podpisał umowę z firmami Millward Brown i Ipsos. Instytut został założony przez firmy AMS, Ströer Polska i Clear Channel Polska.
Dołącz do dyskusji: Pierwsze wyniki badań reklamy zewnętrznej jeszcze w tym roku