Philips wyklucza Dentsu z globalnego przetargu reklamowego
Firma Philips usunęła grupę reklamową Dentsu z grona agencji biorących udział w globalnym przetargu na zintegrowane usługi reklamowe. Trwający od stycznia przegląd dotyczy obsługi budżetu szacowanego na 300 mln dolarów.
Holenderska międzynarodowa firma zajmująca się elektroniką medyczną zaprosiła cztery globalne holdingi do udziału w przeglądzie, który ma na celu skonsolidowanie jej działalności w zakresie mediów, kreacji i komunikacji w jednej grupie reklamowej. W przetargu pozostały obecnie IPG, Omnicom i Havas. Przetarg ma się zakończyć w maju.
Należąca do Dentsu Carat obsługiwał mediowo Philipsa na większości rynków na świecie. Teraz Dentsu miało odpaść z przetargu.
W marcu Business Insider poinformował, że holding WPP, który od 2011 roku obsługiwał reklamowo Philipsa za pośrednictwem agencji Ogilvy został również wykluczony z przetargu. WPP nadal zachowuje część obsługi Philipsa w zakresie mediów cyfrowych.
Philips poszukuje nowej struktury agencji do współpracy, ponieważ odchodzi od dóbr konsumenckich i chce stać się „wiodącą firmą z branży technologii medycznych”.
Philips, który zatrudnia około 81 000 osób w 100 krajach, wydaje rocznie około 300 milionów dolarów na reklamę (wg Comvergence). Firma miała 3,8 mln euro (4,57 mln USD) przychodów w pierwszym kwartale 2021 r., co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku.
Dołącz do dyskusji: Philips wyklucza Dentsu z globalnego przetargu reklamowego
Chyba miliardów....
Bo jeśli milionów to to jest bardzo mała firma :-)