Opcom przeprasza za program Freshmail
Opcom przyznał się do większości podejrzeń o naruszanie normetycznych i prawnych podczas promowania usług e-mailmarketingowych, świadczonych pod marką Freshmail.
Zarzuty postawiła mu konkurencyjna firma Sare. Podczas spotkaniamediacyjnego odbywającego się z inicjatywy Związku PracodawcówBranży Internetowej IAB Polska, pomiędzy firmami Opcom, Sare orazThinkOpen zostało zawarte porozumienie.
W przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl oświadczeniu Opcomodniósł się do stawianych mu zarzutów:
1) Stwierdzenie, iż Freshmail "jako pierwszy system do e-mailmarketingu w Polsce udostępnił możliwość śledzenia wysyłek w GoogleAnalytics" było niefortunne. Wiele polskich systemów współpracowałoz Google Analytics już wcześniej. Freshmail natomiast, naszymzdaniem, pozwolił na precyzyjną, udoskonaloną analizę statystyk iidentyfikację poszczególnych źródeł odwiedzin i to powinno byćtreścią wypowiedzi.
2) Sformułowanie "jako jedyni w Polsce zdecydowaliśmy się naautomatyczne udostępnienie go (systemu) wszystkim zainteresowanym"nie powinno zawierać przymiotnika "jedyni",
lecz wyraźniej zasygnalizować różnicę pomiędzy systemami.Wyjaśniamy, iż tym sformułowaniem chcieliśmy podkreślićudostępnienie pełniejszej wersji systemu umożliwiającej np. testowewysyłki. Inne systemy udostępniały dotychczas wersje ograniczająceczęść funkcji.
3) Wypowiedź "w chwili obecnej z pełną odpowiedzialnością mogęstwierdzić, że Freshmail jest najnowocześniejszym systemem i zostałtak opracowany, że pod każdym względem wyprzedza konkurencję" byłosubiektywne. Trudno określić kryteria i trudno zbadać rzetelnie,który z systemów na rynku rzeczywiście w danym momencie jestnajnowocześniejszy. Równocześnie przyznajemy, że wobec faktu, iżsystem Freshmail nie posiada niektórych funkcji dostępnych w innychnarzędziach do e-mail marketingu, w naszej wypowiedzi nie powinnoznaleźć się stwierdzenie mówiące o wyprzedzaniu konkurencji podkażdym względem.
4) Użycie przymiotnika "najtańszy" nie odpowiadałorzeczywistości rynkowej: istnieją przypadki, w których systemykonkurencyjne są tańsze niż Freshmail. Stosując powyższe określeniechcieliśmy zaznaczyć odmienność modelu rozliczeń., polegającąprzede wszystkim na odejściu od abonamentu .
5) Przepraszamy za wykorzystanie w reklamie elementówupodobnionych do znaku zastrzeżonego firmy SARE.
6) Nie zamierzaliśmy i nie zamierzamy nakłaniać klientówkonkurencyjnych firm do rezygnacji ze świadczonych im usług. Niezamierzaliśmy i nie zamierzamy dyskredytować konkurencyjnychfirm.
7) Przyznajemy, że w prowadzonej działalności wykorzystaliśmy:umowę licencyjną oraz treść wiadomości systemowej, opracowanychprzez konkurencyjną firmę. Za naruszenie przepraszamy autorów iwszystkich zainteresowanych.
8) Opcom dołoży szczególnych starań, by w przyszłości wjednoznaczny sposób identyfikować i ujawniać źródławykorzystywanych materiałów oraz informacji w prezentowanych przezsiebie badaniach.
9) Pozycjonowanie serwisu www.freshmail.pl zostało zleconefirmie zewnętrznej. Nie zmienia to odpowiedzialności Opcomu,dlatego podjęliśmy natychmiastowe starania w celu usunięciaspornych elementów pozycjonowania. Jednocześnie stosowanie tzw.farm linków uznajemy za niezgodne z dobrymi praktykami.
Dołącz do dyskusji: Opcom przeprasza za program Freshmail