SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet z najlepszym serwisem mobilnym, Interia i Gazeta.pl najsłabiej

Wśród głównym portali horyzontalnych najlepszą wersję mobilną ma Onet, natomiast dużo gorzej wypadają WP.pl, Interia i Gazeta.pl - oceniają eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl.

Mobilny serwis Onetu jako jedyny od naszych specjalistów otrzymał w szkolnej skali czwórkę, i to z plusem. - Bardzo przejrzysta nawigacja, czytelne treści i dobra szata graficzna - wylicza zalety witryny Bartosz Krupka z The Digitals. - Jako jedyny rozpoznaje tablet i domyślnie wyświetla wersję pod niego dostosowaną - dodaje Łukasz Wołek z Eura7. Piotr Augustyński z Insignii zwraca uwagę na rozbudowane opcje społecznościowe i integrację z innymi serwisami Onetu. Jeśli chodzi o wady, to Natalia Kucza z OS3 multimedia zauważa brak wyróżników i podkreślenia kluczowych informacji, a Paweł Woszkowski ze Smartzillii - słabe sugerowanie użytkownikom materiałów podobnych do właśnie przeglądanego.

>>> Megapanel mobilny: WP, Gazeta.pl i o2.pl w górę, w dół Onet

Znacznie gorzej nasi eksperci ocenili mobilne serwisy WP.pl, Interii i Gazeta.pl - wszystkie otrzymały trójki, przy czym WP.pl - z plusem. - Estetyczna grafika, najwięcej funkcji społecznościowych i najbardziej sensownie rozwiązane cross-promowanie treści (zarówno przez kontekst jak i do innych aktualnych artykułów). Dodatkowo na plus - zwiększenie dostępności strony poprzez możliwość odsłuchania treści informacji - komplementuje stronę WP.pl Sylwester Krawczyk z Przeagencji.

- Układ i nawigacją są co prawda w pełni przystosowane do urządzeń mobilnych, ale na tabletach prezentowana jest ta sama wersja strony co w przypadku smartfonów i wygląda mało atrakcyjnie. Zastosowano tylko podstawowe narzędzia społecznościowe w postaci dzielenia się treścią na Facebooku i komentowania artykułów. Bardzo skromnie potraktowano również promocję pozostałych serwisów wydawcy - opisuje witrynę Gazeta.pl Paweł Woszkowski. W przypadku serwisu Interii na plus oceniono osobne wersje na smartfony i tablety, na minus - mało opcji społecznościowych, natomiast różne opinie zebrała oszczędna szata graficzna.

 Średnia ocen (1-6)Suma ocen
układ, nawigacjaszata graficzna, multimediaopcje społecznościowecross-promocja swoich treściOgółem
m.onet.pl5,25,14,444,68131
mini.wp.pl3,843,13,43,61101
m.gazeta.pl3,33,433,63,3493,5
m.interia.pl4,33,813,83,2591


Serwisy przetestowali i ocenili dla nas Bartosz Krupka (mobile project manager w The Digitals), Łukasz Wołek (dyrektor zarządzający Eura7), Sylwester Krawczyk (account director i partner w Przeagencji), Natalia Kucza (strategy planner OS3 multimedia), Piotr Augustyński (user experience manager w Insignii), Paweł Woszkowski (CEO agencji Smartzilla), Michał Pogorzelski (head of information architecture w The Digitals).


Opisowe oceny serwisów mobilnych portali horyzontalnych


m.onet.pl

Bartosz Krupka
Ze wszystkich ocenianych serwisów wersja mobilna Onetu prezentuje się najlepiej. Bardzo przejrzysta nawigacja, czytelne treści i dobra szata graficzna sprawiają, że mimo ogromu informacji, serwis prezentuje się  naprawdę „lekko” - w końcu to wersja mobile i powinno być „lekko”. Mobilnemu Onetowi przydałoby się więcej multimediów. Warto też wyposażyć serwis w dodatkowe opcje społecznościowe - „AddThis” wszystkiego nie załatwi.

Dużym minusem są pewne niedopracowania widoczne przy głębszej eksploracji serwisu. Czasem z nowego serwisu m.onet.pl przeklikujemy się na stary lajt.onet.pl. Warto jak najszybciej to poprawić.

Łukasz Wołek
Zdecydowanie najlepiej zaprojektowany portal internetowy pod kątem smarfonów i tabletów. Intuicyjna nawigacja, duża ilość dobrze podanych informacji, multimedia, czytelne teksty - to wszystko sprawia, że Onet posiada najlepszą wersję mobilną. Co więcej, jako jedyny rozpoznaje tablet i domyślnie wyświetla wersję pod niego dostosowaną.

Do tego prosta, ale bardzo przydatna funkcjonalność doczytywania kolejnych nagłówków informacji na stronie głównej.

Sylwester Krawczyk

Strona wykonana poprawnie, ale nie tak dobrze jak WP.

Odstaje zwłaszcza w zakresie budowania ruchu poprzez wzajemne promowanie treści.

 

Natalia Kucza
Na pierwszy rzut oka portal wydaje się nowoczesny i intuicyjny - przejrzysty układ, ciekawa szata graficzna, nietypowa nawigacja.

Niestety po dłuższej eksploracji serwisu jego elementy i mechanika zaczynają męczyć. To samo dzieje się na poziomie szaty graficznej. Brak wyróżników i podkreślenia kluczowych informacji. Kierunek był bardzo dobry, ale gdzieś po drodze popełniono błąd.

Piotr Augustyński
Wykorzystanie slidera do ekspozycji polecanych treści wydaje się dobrym rozwiązaniem. Bez ładowania całych treści newsów możemy w przeciągu kilku sekund zapoznać się z nagłówkami i leadami najważniejszych wiadomości. Poszczególne nagłówki są wzbogacone miniaturami zdjęć. Wydaje się, że zdjęcia nie mają negatywnego wpływu na czas ładowania się serwisu. Nie rozumiem niestety, dlaczego wyszukiwarka znajduje się na samym dole strony - jeśli chcemy z takiej funkcjonalności skorzystać, powinna ona być lepiej dostępna. Użyta czcionka szeryfowa ma wielkość i interlinię umożliwiającą wygodne czytanie treści.

Szata graficzna jest spójna z tradycyjnym serwisem. Treści wideo nie są obecne na stronie głównej, co zaliczam na plus. Obecna reklama graficzna umieszczona jest analogicznie z tradycyjnym serwisie ponad treścią, nie jest jednak na tyle inwazyjna, aby przeszkadzać.

W serwisie mamy możliwość komentowania za pomocą własnego mechanizmu oraz udostępnienia w kilku serwisach społecznościowych. Połączenia z innymi serwisami i usługami Onetu są dostępne w eksponowanym miejscu pod logotypem. Na stronie głównej znalazło się także miejsce na treści współpracujących serwisów (tu: Allegro), które znajdują się poniżej treści własnych Onetu. Ponadto na podstronach z wiadomościami pod kontentem znajdziemy linki do powiązanych treści ze stronicowaniem bez przeładowywania.

Paweł Woszkowski
Zdecydowanie najlepiej prezentujący się serwis wśród mobilnych wersji polskich portali horyzontalnych. Układ, nawigacja i szata graficzna zostały doskonale przystosowane do urządzeń mobilnych. Inny układ serwowany jest użytkownikom smartfonów, a inny użytkownikom tabletów. Na pochwałę zasługuje spójny wygląd wszystkich serwisów.

Onet wysoko postawił poprzeczkę, dlatego można pokusić się o drobne uwagi. Bardzo chętnie widziałbym na stronie głównej wersji tabletowej treści skrócone artykułów. Takie rozwiązanie zastosowano w aplikacji mobilnej i sprawdza się znakomicie.

Onet jak i pozostałe serwisy tylko w niewielkim stopniu wykorzystują potencjał serwisów społecznościowych oraz cross-promocji. Zainstalowanie wtyczki „AddThis” i obsługa komentarzy to tylko spełnienie absolutnego minimum. O ile nie można przyczepić się do braku promocji serwisów Onetu, zarówno na stronie głównej jak i na pozostałych stronach, to kuleje podpowiadanie pokrewnych treści w postaci galerii, materiałów wideo czy chociażby artykułów o podobnej tematyce. Byłaby to znakomita szansa, żeby zatrzymać użytkownika chwilę dłużej, odsyłając go z jednego miejsca w kolejne.

Michał Pogorzelski
Wyraźnie oddzielone są poszczególne sekcje tematyczne. Zastosowany został mechanizm rotatora, dzięki któremu serwis zawiera kilka zdjęć i informacji wykorzystując niewielką przestrzeń. Są czytelne nagłówki poszczególnych wiadomości (czcionka 16 pikseli) - nie są one poucinane. W prosty sposób można zobaczyć większą ilość informacji z danej sekcji niż te prezentowane na pierwszy rzut - informacje dociągane są bez przeładowywania strony. Nagłówki zawierają informacje o dziale, z jakiego on pochodzi, i datę publikacji. Widok wszystkich newsów jest wystatandaryzowany / uporządkowany - zachowuje proporcje przyjazne dla oka, czytelne i nie męczące użytkownika.
Na uwagę zasługuje oznaczenie lekką podlewką newsów, które już zostały przez użytkownika przeczytane - tego brak w innych ocenianych serwisach. Przyjemna dla oka szata graficzna, przejrzysta nawigacja, która nie dominuje nad prezentacją treści.

Widok artykułu prezentuje się tak:
- bardzo przejrzysty poprzez zastosowanie dużego fontu (17 pikseli) i równie dużego odstępu pomiędzy linijkami tekstu (dzięki czemu tekst się nie zlewa i nie męczy wzroku użytkownika),
- tekst jest wyjustowany co również ułatwia czytanie na niedużej przestrzeni mobilnego wyświetlacza,
- komentarze są dostępne po kliknięciu - nie są rozwinięte dzięki czemu tworzy się od razu przestrzeń na polecanie użytkownikowi innych materiałów do obejrzenia/przeczytania,
- artykuł zawiera wszystkie popularne odnośniki społecznościowe - zwraca uwagę tylko brak buttona „lubię to”
- szata graficzna przejrzysta, pozbawiona zbędnych gradientów bądź "obciążających kolorów" - lekko, przyjemnie i przejrzyście, a co najważniejsze serwis jest czytelny poprzez zastosowanie odpowiedniej wielkości fontów i odstępów pomiędzy poszczególnymi wersami.


mini.wp.pl

Bartosz Krupka
Bardzo przyzwoity serwis z dobrą nawigacją, porządną architekturą informacji. Szacie graficznej portalu brakuje polotu i tej mobilnej lekkości. Społecznościowo biednie - twórcy postawili na możliwość komentowania - wyjątkiem jest tu sekcja sport (w fazie beta), która in plus wyróżnia się spośród całości. W galeriach czeka nas dużo klikania - jak na WP.pl przystało, zrezygnowano z użyteczności na rzecz generowania odsłon. Olbrzymią zaletą jest duża ilość multimediów - najbardziej multimedialna strona mobilna ze wszystkich ocenianych.

Łukasz Wołek
Brak wersji na tablety - domyślnie uruchamia się wersja klasyczna. Pod kątem układu treści i czytelności serwis zbliżony do konkurencji, jednak niewiele znajdziemy w nim elementów multimedialnych oraz wtyczek społecznościowych.

Sylwester Krawczyk
W mojej opinii lider zestawienia. Oprócz układu i nawigacji, gdzie większość serwisów jest na zbliżonym poziomie, w pozostałych kategoriach serwis WP zdecydowanie prowadzi. Estetyczna grafika, najwięcej funkcji społecznościowych i najbardziej sensownie rozwiązane cross-promowanie treści (zarówno przez kontekst jak i do innych aktualnych artykułów). Dodatkowo na plus - zwiększenie dostępności strony poprzez możliwość odsłuchania treści informacji.

Natalia Kucza
Na pierwszy rzut oka serwis nie sprawia wrażenia funkcjonalnego i przyjaznego dla użytkownika. Szata graficzna również nie robi piorunującego wrażenia. Aczkolwiek po dłuższej eksploracji serwisu okazje się, że jest wręcz odwrotnie. Po serwisie można poruszać się łatwo i intuicyjnie, a szata graficzna na wielu podstronach zyskuje na znaczeniu.

Piotr Augustyński
Układ strony głównej jest przejrzysty. Jedynie zaznaczyłbym lepiej granice pomiędzy nagłówkami wiadomości z poszczególnych działów. Plus za skorzystanie z dynamicznej nawigacji w obrębie "poddziałów" (wiadomości/kraj/świat w przypadku newsów). Rozwiązanie oszczędza czas i skraca drogę dotarcia do nagłówków wiadomości.
Minusem jest za to brak marginesów i możliwości zmiany wielkości czcionki w widoku pojedynczego newsa. W rezultacie na ekranie telefonu pojawia się płachta tekstu, którego czytanie na dłuższą metę nie jest zbyt wygodne. Warto nadmienić, że wersja "mini" jest zoptymalizowana na potrzeby smartfonów, a nie tabletów.

Serwis nie jest przeładowany grafiką, co pozytywnie wpływa na prędkość ładowania. Miło widzieć również tylko jedną niewielką reklamę bannerową na podstronie. Treści video są prezentowane w nienachalny sposób w postaci jednego z działów.

Mechanizm komentarzy działa na dwóch poziomach: wewnętrznym i z pomocą Facebooka. Na niektórych podstronach widzimy także widget "FB like" oraz przyciski z logotypami serwisów społecznościowych. Niestety te ostatnie pojawiają się tylko na niektórych stronach.
Poniżej treści artykułu znajdziemy linki do powiązanych treści, jednak trudno stwierdzić jakie kryteria doboru są w tym przypadku stosowane.

Paweł Woszkowski
Serwisy Wirtualnej Polski cechuje w chwili obecnej spory chaos. Z bardzo przyjemnie i funkcjonalnie zaprojektowanej strony głównej, trafiamy zazwyczaj na odstraszające strony serwisów tematycznych. Niektóre z nich prezentują się co prawda naprawdę ładnie (np. serwis sportowy), inne pachną jednak oldschoolem. Niektóre są dostosowane do dużych ekranów tabletów, inne wyłącznie do smartfonów. Być może serwisy wp są właśnie w trakcie stopniowej przebudowy i już niedługo dorównają poziomem serwisowi sportowemu, jednak na razie znacznie obniżają ogólną ocenę.

Michał Pogorzelski
Dobrze widoczne są ikonki do ważnych z punktu widzenia użytkownika treści jak: poczta, pogoda i program TV - w moim odczuciu nieco za duże w odniesieniu do logotypu WP. Plus za slider, ale mechanizm jego działania jest gorszy niż w przypadku m.onet.pl, gdyż jest on trudny w przewijaniu. Poszczególne sekcje są niezbyt dobrze wyróżnione - na pierwszy rzut oka giną w listingu wiadomości z danej sekcji. Nawigacja po sekcjach nie jest ujednolicona - inna w przypadku wiadomości i sportu a inna np. w technologii czy motoryzacji. Nagłówki są czytelne (16 pikseli), ale brak na nich informacji o dacie i godzinie publikacji. Brakuje również oznaczenia już przeczytanych wiadomości. Cześć nagłówków głównych sekcji tematycznych nie jest klikana. Minusem jest brak optymalizacji przestrzeni wyświetlania treści na tablecie - serwis pozostaje w swoim układzie jednokolumnowym takim jak na telefonie komórkowym.
Stonowana grafika - brakuje wyróżników kolorystycznych dla wyraźniejszego zarysowania sekcji tematycznych, a zdjęcia dodawane są tylko do pierwszych newsów w danym dziale.

Widok artykułu prezentuje się tak:
- zmiana paska górnej nawigacji - nie wiadomo czemu akurat tutaj się pojawia,
- brak formatowania nagłówków oraz tekstu,
- zastosowana czcionka (15 pikseli) jest mniejsza niż w przypadku Onetu i przez to mniej czytelny - mniejsze są również odstępy pomiędzy wierszami co też pogarsza komfort czytania dłuższych tekstów,
- brak justowania tekstów - co w moim odczuciu pogarsza komfort czytania tekstu,
- na uwagę i plus zasługuje możliwość odsłuchania treści danego newsa - tego pozbawione są pozostałe oceniane serwisy mobilne,
- pod artykułem zauważalny chaos informacji dodawanie opinii nie znajduje się tuż pod czytaną treścią, ale pod boksem więcej na ten temat oraz boksem reklamowym,
- pod opiniami znajdują się odnośniki do innych newsów, ale bez informacji czego one dotyczą  czy danego, czytanego newsa, czy działu z którego on pochodzi,
- brak opcji społecznościowych (jedyne to komentarze z Facebooka) - brak możliwości udostępniania danego newsa w portalach społecznioścowych, bądź opcji wysłania go na maila,
inny układ treści i funkcjonalności posiada sekcja sport (nie wiem dlaczego akurat ta sekcja?) - tutaj obecne są znane z m.onet.pl opcje dzielenia się i udostępniania danego artykułu w mediach społecznościowych oraz na adresy mailowe.



m.gazeta.pl

Bartosz Krupka

Twórcy serwisu niewątpliwie postawili na minimalizm. Bardzo uproszczona nawigacja, strona startowa nieprzeładowana informacjami. Taka forma bardzo dobrze sprawdza się podczas przeglądania serwisu za pośrednictwem smartphonów starszej generacji i urządzeń z małymi ekranami. Społecznościowo serwis stawia na Facebooka. Zaskakuje brak możliwości komentowania. Serwis po liftingu, który miał miejsce kilka dni temu, już nie straszy swoją topornością.

Łukasz Wołek
Do niedawna najlepiej prezentujący się serwis w wersji mobilnej, jednak po zmianach spadł w dół. Domyślnie na tablecie uruchamiana jest wersja klasyczna. Brak wersji dostosowanej pod tablety. Na stronie głównej niewielka ilość informacji, aby do nich dotrzeć konieczne jest wielokrotne klikanie.

Sylwester Krawczyk
Serwis zaprojektowany trochę gorzej od pozostałych jeśli chodzi o nawigację i układ - najnowsze newsy można znaleźć dopiero po znacznym zescrollowaniu w dół, co może dziwić w przypadku portalu informacyjnego. Plus za nieźle rozwiązaną cross-promocję treści, również z innymi serwisami Gazety.

Natalia Kucza
Przestarzała i mało nowoczesna szata graficzna to główny minus tego serwisu. Ta cecha sprawia, że serwis w pierwszym odbiorze nie zachęca do dalszej eksploracji.

Piotr Augustyński
Jako jedyny z opisywanych serwisów, informuje o „świeżości” informacji, podając czas dodania newsa w wygodnej formie „X minut temu”. Również jako jedyna w tym zestawieniu mobilna Gazeta wyróżnia się sekcją lokalną, która obejmuje nagłówki wiadomości, prognozę pogody oraz repertuar kin.

Dostęp do treści w poszczególnych kategoriach odbywa się za pośrednictwem rozwijanych paneli, co pozytywnie wpływa na przejrzystość. Z widoku pojedynczej wiadomości możemy szybko przejść do listy newsów w kategorii oraz do innych działów.

Oszczędna szata graficzna: poza logotypem, zdjęciem powiązanym z wiadomością oraz jedną reklamą bannerową nie zostały zastosowane treści graficzne. Obok logotypu umieszczono buttony do poczty oraz prognozy pogody. Treści w serwisie można komentować (własnych mechanizm) oraz udostępniać na Facebooku. Zestaw powiązanych serwisów społecznościowych uboższy niż w przypadku Onetu lub Interii, jednak trudno zaliczyć to na minus. Dodatkowo na dole serwisu są polecane inne aplikacje wydawcy.

Paweł Woszkowski
Strona Gazeta.pl wypadła według mnie najsłabiej w zestawieniu. Układ i nawigacją są co prawda w pełni przystosowane do urządzeń mobilnych, ale na tabletach prezentowana jest ta sama wersja strony co w przypadku smartfonów i wygląda mało atrakcyjnie. Zastosowano tylko podstawowe narzędzia społecznościowe w postaci dzielenia się treścią na Facebooku i komentowania artykułów. Bardzo skromnie potraktowano również promocję pozostałych serwisów Gazet.pl.

Michał Pogorzelski
Każdy news opatrzony jest zdjęciem i dość wyraźnym nagłówkiem (15 pikseli). Nie ma podziału newsów na kategorie - wymieszane są ze sobą zarówno newsy sportowe, krajowe, ze świata itd. - brakuje wyraźnego rozgraniczenia. Newsy nie są opatrzone datą i godziną opublikowania. Brak wyraźnej nawigacji, przejścia do poszczególnych działów tematycznych - odnośniki znajdują się dopiero na samym dole. Brak odnośnika błyskawicznego przewinięcia strony do góry. Grafika jak we wszystkich wcześniejszych serwisach stonowana, przejrzysta, nie dominuje nad przekazem treści.

Widok artykułu prezentuje się tak:
- czcionka mniej wyraźna niż w przypadku Onetu czy Interii - tekst sprawia wrażenie zbitego i ciasnego, co utrudnia czytanie, dodatkowo nie jest wyjustowany,
- z funkcji społecznościowych: możliwość udostępnienia na Facebooku oraz komentowanie - brak innych opcji społecznościowych.
- brak optymalnego wykorzystania przestrzeni na tablecie - serwis zachowuje układ jednokolumnowy taki jak na wyświetlaczu telefonu komórkowego.


m.interia.pl

Bartosz Krupka
Jeśli ktoś  stawia na web 2.0, to nie ma czego szukać na mobilnej Interii. Twórcy portalu zrezygnowali z możliwości komentowania treści czy dzielenia się nią ze znajomymi za pośrednictwem portali społecznościowych. Wizualnie serwis prezentuje się przyzwoicie. Powala brak multimediów - jak na wielki koncern medialny, mający w swoim portfolio m.in. RMF FM można by się czegoś innego spodziewać.

Łukasz Wołek
Drugi po Onecie portal posiadający dedykowaną wersję na tablety, jednak domyślnie na tablecie uruchamia się wersja klasyczna. Dwukolumnowy układ wersji tabletowej zaburza czytelność serwisu.

Sylwester Krawczyk
Ostatnie miejsce, głównie ze względu na jeden aspekt - brak jakichkolwiek funkcji społecznościowych; nie ma nawet możliwości skomentowania informacji, nie mówiąc o wtyczkach do serwisów socialowych. Cross-promocja niestety również rozwiązana bardzo standardowo (linki jedynie do innych aktualnych treści).

Natalia Kucza
Biorąc pod uwagę wszystkie kryteria oceny, serwis wypada bardzo przeciętnie. Począwszy od szaty graficznej, po niczym się niewyróżniającą nawigację. Serwis jest mało czytelny i niezachęcający do dalszej eksploracji.

Piotr Augustyński
Na plus można zaliczyć oszczędność miejsca, dzięki rozwijanemu menu. Pozwala to na dostęp do wszystkich działów wiadomości. Użyta czcionka jest wyraźna, a na podstronach z newsami występuje dodatkowa nawigacja po innych kategoriach działu, w którym aktualnie się znajdujemy.

Miłym akcentem jest prognoza pogody dla wybranego miasta, jednak po wyborze miasta brakuje dalszej personalizacji wiadomości pod tym kątem. Porównanie sposobu wyświetlania serwisu na smartfonie i tablecie ukazuje świetny przykład użycia responsywnego podejścia do projektowania serwisów internetowych. To duży plus.
Wyraźnie wyeksponowano przejście do skrzynki pocztowej oraz buttony do treści innych niż newsy w menu „Serwisy”.

Co prawda duża ilość miniatur zdjęć na stronie wydłuża czas ładowania, jednak nie zakłóca to przejrzystości serwisu. Niestety Interia w wersji mobilnej nie umożliwia komentowania i udostępnienia wiadomości w serwisach społecznościowych.

Paweł Woszkowski
Interia serwuje nam spójny layout, przystosowany zarówno do smartfonów jak i tabletów. Zadbano aby wszystkie serwisy utrzymywały tą samą stylistykę. Szata graficzna jednak nie powala i jest wyjątkowo ascetyczna. Nie zastosowano żadnych mechanizmów do przełączania sekcji czy prezentacji większej ilości artykułów. Brakuje również niestety jakichkolwiek opcji społecznościowych, a więc nie skomentujemy artykułów i nie podzielimy się nimi na facebooku.  Interia natomiast jako jedyna pokusiła się o serwowanie pokrewnych treści pod artykułami.

Michał Pogorzelski
Przejrzysty i prosty sposób nawigacji pomiędzy różnymi serwisami w ramach portalu. Główny news opatrzony jest dużym zdjęciem i wyraźnym leadem (czcionka 18 pikseli). Jest wyraźny podział na poszczególne sekcje tematyczne. Newsy zawierają zdjęcie i wyraźny tytuł - brakuje jedynie informacji o dacie opublikowania newsa oraz podkategorii w ramach sekcji.

Według mnie brakuje oznaczenia przeczytanych newsów. Poza tym serwis ma przejrzystą grafikę, stonowaną kolorystykę, która nie dominuje nad treściami, a więc jest to zdecydowanie na plus.

Widok artykułu prezentuje się tak:
- dobra, czytelna czcionka (18 pikseli), brakuje wyjustowania tekstu co trochę utrudnia czytanie dłuższych tekstów,
- brakuje elementów społecznościowych, brak możliwości podzielenia się z innymi danym newsem,
- brak możliwości komentowania,
- w stopce wyraźny odnośnik do góry - w innych serwisach jest on zakopany gdzieś w stopce i nie rzuca się w oczy - tutaj jest bardziej wyeksponowany,
- plusem jest optymalne wykorzystanie przestrzeni zarówno w wersji na telefon komórkowy jak i na tablet (podobnie jak w przypadku onetu, interia na tablecie posiada układ dwukolumnowy).

Dołącz do dyskusji: Onet z najlepszym serwisem mobilnym, Interia i Gazeta.pl najsłabiej

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Monika Mikowska
Kto definiował te 4 kryteria do oceny serwisów mobilnych?? Redakcja WM czy osoby oceniające?
Analiza niestety jest mało wiarygodna, ponieważ serwisy mobilne ocenione zostały tutaj kryteriami właściwymi dla desktopu. Przynajmniej dwa z nich powinny być specyficzne dla mobile.
Poza tym, poziom wypowiedzi niektórych opiniujących pokazuje, że niewiele mają do czynienia z rozwiązaniami mobilnymi. Szkoda, że o opinię zostali zapytani przedstawiciele agencji interaktywnych, a nie firm od lat skupiających się wyłącznie na rozwiązaniach mobilnych.

Pozdrawiam,
Monika Mikowska
http://jestem.mobi
odpowiedź
User
lolek
wp zdecydowanie najlepsza
odpowiedź
User
Kamil Brzeziński
wow. Sami eksperci w tych wypowiedziach.
odpowiedź