Onet i Ringier Axel Springer Polska razem w Megapanelu. Wyprzedzą o2 i WP
Od danych za wrzesień serwisy Grupy Onet i Ringier Axel Springer Polska będą klasyfikowane wspólnie w Megapanelu PBI/Gemius. Według danych z sierpnia mają razem 15,3 mln użytkowników i 2,4 mld odsłon.
Pod nazwą „Grupa Onet - RASP” w badaniu Megapanel PBI/Gemius będą prezentowane wyniki wszystkich serwisów należących do obu spółek.
- W ramach wzajemnej współpracy między Grupą Onet a Ringier Axel Springer Polska wykorzystujemy powstałe szanse na wielu płaszczyznach, poczynając od produkcji treści, poprzez organizację sprzedaży, a na aspektach technologicznych kończąc. Połączenie grupowania w badaniu Megapanel to naturalna konsekwencja integracji działów sprzedaży i utworzenia Media Impact Polska - tłumaczy Robert Bednarski, CEO Grupy Onet. - Zgrupowane wyniki w postaci megapanelowej Grupy Onet - RASP to reprezentatywny obraz naszej siły rynkowej, a zarazem możliwość prezentacji realnych wskaźników na podstawie których marketerzy planują kampanie - dodaje Edyta Sadowska, CEO Ringier Axel Springer Polska.
Przypomnijmy, że Onet został przejęty przez Ringier Axel Springer Media AG za 960 mln zł jesienią ub.r. Obecnie organizowane jest wspólne biuro sprzedaży Onetu i Ringier Axel Springer Polska, którym kierować będzie Jacek Dzięcielak (więcej na ten temat).
>>> Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)
Po scaleniu wyników serwisów Onetu i RASP w Megapanelu już za sierpień br., zajmują one trzecie miejsce - za Google oraz Allegro i GG, natomiast przed Grupą o2 i Wirtualną Polską, które po połączeniu planowanym na I kwartał przyszłego roku (przeczytaj o tym więcej) też będą zapewne wspólnie klasyfikowane w tym badaniu.
W sierpniu br. strony Grupy Onet - RASP zanotowały 15,37 mln realnych użytkowników (przy uwzględnieniu współodwiedzalności), 2,39 mld odsłon oraz 4 godziny i 28 minut na przeciętnego użytkownika. Miały o 430 tys. real users więcej od witryn o2 i WP, za to mniej odsłon i krótszy czas przypadający na średniego użytkownika.
Jeśli na podobne scalenie wyników swoich serwisów zdecydują się dwaj inni łączący się obecnie wydawcy: Polskapresse i Media Regionalne (więcej o tej transakcji), razem znajdą się w pierwszej dziesiątce Megapanelu - według wyników za sierpień mają 9,2 mln użytkowników i 270 mln odsłon.
TOP20 grup witryn i witryn niezgrupowanych według ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO |
|||||
sierpień 2013 |
|||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
odsłony krajowe ogółem |
średni czas na użytkownika [godz:min:s] |
zasięg wśród internautów |
1 |
Grupa Google |
18 792 499 |
- |
- |
89,81% |
2 |
Grupa Allegro - GG |
16 471 532 |
3 714 801 803 |
03:26:03 |
78,72% |
3 |
facebook.com |
15 620 832 |
- |
- |
74,65% |
4 |
Grupa Onet - RASP |
15 346 026 |
2 394 227 243 |
04:27:47 |
73,34% |
5 |
Grupa O2 + Grupa WP (bez Orange) |
14 916 407 |
2 678 478 469 |
05:00:42 |
71,29% |
6 |
youtube.com |
14 681 847 |
- |
- |
70,17% |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 171 500 |
766 952 932 |
01:27:56 |
58,17% |
8 |
Grupa Interia.pl |
11 741 499 |
926 304 339 |
03:45:00 |
56,11% |
9 |
Grupa Media Regionalne + Grupa Polskapresse (bez Kuriera Lubelskiego) |
9 210 718 |
269 941 327 |
00:21:48 |
44,02% |
10 |
wikipedia.org |
9 184 344 |
- |
- |
43,89% |
11 |
Grupa Nk.pl |
7 897 607 |
- |
- |
37,74% |
12 |
ask.com |
6 946 699 |
- |
- |
33,20% |
13 |
Grupa Murator - Time |
6 003 537 |
66 528 468 |
01:13:11 |
28,69% |
14 |
Grupa Cyfrowy Polsat |
5 181 312 |
79 373 549 |
00:27:41 |
24,76% |
15 |
Grupa Infor |
4 841 710 |
43 220 201 |
00:08:17 |
23,14% |
16 |
delta-search.com |
4 726 887 |
- |
- |
22,59% |
17 |
Grupa Edipresse.pl |
4 542 738 |
64 598 309 |
00:14:24 |
21,71% |
18 |
Grupa Money.pl |
4 517 804 |
44 199 009 |
00:12:11 |
21,59% |
19 |
Grupa TVN |
4 495 678 |
118 369 875 |
03:05:18 |
21,49% |
20 |
filmweb.pl |
4 457 137 |
228 524 009 |
00:27:13 |
21,30% |
Dołącz do dyskusji: Onet i Ringier Axel Springer Polska razem w Megapanelu. Wyprzedzą o2 i WP