Mega fuzja w marketingu. Omnicom przejmie konkurenta
Omnicom, do którego należą takie agencje, jak BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group przejmie Interpublic Group, która jest właścicielem m.in. agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.
Omnicom i Interpublic Group potwierdziły, że ich zarządy zatwierdziły ostateczną umowę, na mocy której Omnicom przejmie Interpublic w ramach transakcji obejmującej wyłącznie akcje.
Zgodnie z warunkami umowy akcjonariusze Interpublic otrzymają 0,344 akcji Omnicom za każdą posiadaną przez siebie akcję zwykłą Interpublic. Po zamknięciu transakcji akcjonariusze Omnicom będą posiadać 60,6 proc. połączonej spółki, a akcjonariusze Interpublic będą posiadać 39,4 proc. udziałów. Wartość przejęcia to 13,25 mld dolarów.
Prognozuje się, że transakcja wygeneruje roczne synergie kosztów w wysokości 750 milionów dolarów. Nowy Omnicom (bo taką nazwę przyjmie firma po fuzji) będzie miał ponad 100 000 pracowników. Firma będzie świadczyć usługi w zakresie mediów, marketingu precyzyjnego, CRM, danych, handlu cyfrowego, reklamy, opieki zdrowotnej, public relations i brandingu.
Nowy największy gracz reklamowy na świecie
John Wren pozostanie prezesem i dyrektorem generalnym Omnicom. Phil Angelastro pozostanie wiceprezesem wykonawczym i dyrektorem finansowym Omnicom. Philippe Krakowsky (CEO IPG) i Daryl Simm będą pełnić funkcję współprezesów i dyrektorów operacyjnych Omnicom. Krakowsky będzie również współprzewodniczącym Komitetu Integracji po fuzji. Trzech obecnych członków zarządu Interpublic, w tym Philippe Krakowsky, dołączy do zarządu Omnicom.
„To strategiczne przejęcie tworzy znaczną wartość dla obu grup akcjonariuszy poprzez połączenie światowej klasy, wysoce komplementarnych platform danych i technologii, umożliwiając nowe oferty, aby lepiej służyć naszym klientom i napędzać wzrost” — powiedział John Wren, prezes i dyrektor generalny Omnicom. „Dzięki temu połączeniu jesteśmy gotowi przyspieszyć innowacje i wykorzystać znaczące możliwości stworzone przez nowe technologie w tej erze wykładniczych zmian”.
Dyrektor generalny IPG Philippe Krakowsky dodał: „To połączenie stanowi ogromną strategiczną okazję dla naszych interesariuszy, wzmacniając nasze inwestycje w możliwości platformy i talenty jako część bardziej rozbudowanej sieci. Nasze dwie firmy mają wysoce uzupełniające się oferty, obecność geograficzną i kultury”.
Omnicom jest obecnie trzecią - pod względem przychodów - grupą reklamową na świecie (po WPP i Publicis Groupe), a IPG - czwartą. Roczne przychody netto firmy powstałej w wyniku fuzji wyniosą (na podst. danych za 2023 rok) ponad 20 mld dolarów. A to oznacza, że powstanie największa pod względem przychodów grupa reklamowa na świecie - pozycję tę straci holding WPP, którego przychody netto w 2023 roku wyniosły 15,1 mld dolarów.
Wśród klientów Omnicomu są obecnie m.in. PepsiCo, Disney czy AT&T, zaś IPG pracuje m.in. dla Johnson&Johnson i L'Oreal.
Dołącz do dyskusji: Mega fuzja w marketingu. Omnicom przejmie konkurenta
30tyś ludzi będzie do zwolnienia - witamy w korpo świecie