Nie będzie wielkiego przejęcia na rynku badań
Francuska firma badawcza, mimo wcześniejszych zapowiedzi, nie złoży oferty przejęcia Kantar Media, czyli spółki zajmującej się pomiarem mediów.

Kilka dni temu zagraniczne media informowały, że Ipsos przygotowuje wiążącą ofertę kupna od firmy badawczej Kantar spółki Kantar Media zajmującej się pomiarem mediów w ponad 60 krajach. Jak podało jedno ze źródeł Reutersa, wartość transakcji, w którą zaangażowany miał być Kantar, mogłaby przekroczyć 1,3 miliard euro.
W wydanym właśnie oświadczeniu Ipsos przekazał, że oferty kupna jednak nie złoży. „Po wnikliwej analizie potencjalnego przejęcia Kantar Media, Ipsos zdecydowało, że na razie nie złoży wiążącej oferty” – przekazano w krótkim oświadczeniu.
Największymi udziałowcami Kantar są amerykańska firma private equity Bain Capital (BCSF.N) oraz holding reklamowy WPP, z udziałami wynoszącymi odpowiednio 60 proc. i 40 proc. „- Z perspektywy WPP, Kantar nie przyczynia się do zysków, ponieważ jest w rzeczywistości traktowany jako „inwestycja”, a nie podmiot stowarzyszony – skomentowali analitycy Citi dodając, że pojawią się pytania o zwroty dla akcjonariuszy, jeśli dojdzie do porozumienia.
Dołącz do dyskusji: Nie będzie wielkiego przejęcia na rynku badań