Najbardziej irytują nas reklamy w internecie i telewizji
Ponad połowę Polaków korzystających z internetu denerwują wyświetlane w nim reklamy - wynika z badania ZenithOptimedia. Z kolei ponad 90 proc. osób ocenia, że za dużo jest spotów w telewizji.
57 proc. polskich internautów reaguje irytacją na reklamy w sieci, a kolejne 26 proc stara się ich unika. 13 proc. respondentów przyjmuje przekazy promocyjne w sieci z obojętnością, podczas gdy jedynie niespełna 4 proc. je lubi. W równie negatywne sposób internauci odbierają spoty w telewizji: poirytowanych jest 46 proc., natomiast omijać je próbuje 20 proc. Co dziewiąta osoba ogląda reklamy bez emocji, a co dwudziesta szósta je lubi.
Z kolei w kinie co trzeciego polskiego internautę denerwują spoty, a kolejne 33 proc. osób reaguje na nie obojętnie. Co dziesiąty respondent stara się unikać bloków reklamowych, natomiast 13 proc. odbiorców je lubi. Spoty radiowe wzbudzają irytację u 29 proc. użytkowników sieci, podczas gdy 39 proc. odbiera je obojętnie. Omijać reklamy w radiu próbuje 15 proc. osób, a pozytywnie ocenia je prawie 8 proc.
Na layouty reklamowe w magazynach ze zdenerwowaniem reaguje prawie 20 proc. polskich internautów, a z obojętnością - niespełna 40 proc. Omijać strony z przekazami promocyjnymi stara się 16 proc. osób, natomiast lubi je 12 proc. Irytację u najmniejszej grupy odbiorców - niespełna 17 proc. - wzbudzają reklamy w gazetach i na outdoorze. Przy czym przekazy na nośnikach zewnętrznych z sympatią odbiera aż 15 proc. użytkowników sieci, podczas gdy layouty promocyjne w prasie - tylko 6 proc. Z drugiej strony na oba rodzaje reklam bardzo dużo osób reaguje z obojętnością - w przypadku outdooru ten odsetek wynosi 49 proc., a w przypadku gazet - 53 proc. Reklam w prasie stara się unikać co piąty respondent, a na outdoorze - co dziesiąty.
Zdaniem aż 94 proc. polskich internautów w telewizji jest za dużo reklam, przy czym dwie trzecie deklaruje tę opinię zdecydowanie. Tylko co dwudziesty piąty respondent uważa, że liczba emitowanych spotów jest właściwa. W przypadku internetu natężenie reklam jako zbyt wysokie ocenia 85 proc. osób (połowa jest o tym mocno przekonana), a jako odpowiednie - 14 proc. Niespełna 60 proc. polskich użytkowników sieci sądzi, że layoutów promocyjnych jest za dużo w magazynach, a 39 proc. - że ilość takich przekazów jest w sam raz. Prawie tak samo wyglądają proporcje ocen natężenia spotów kinowych.
54 proc. polskich internautów uważa, że reklam jest zbyt wiele na outdoorze, podczas gdy 41 proc. ocenia ich liczbę jako właściwą. W przypadku radia natężenie spotów jako za duże określa 52 proc. osób, a jako w sam raz - 45 proc. Użytkowników sieci najmniej rażą reklamy w gazetach - tylko 49 proc. uważa, że jest w nich za dużo layoutów promocyjnych, podczas gdy prawie tyle samo osób - 47 proc. - ocenia uznaje liczbę reklam za odpowiednią.
Badanie reakcji polskich internautów na reklamy i opinii na temat ich ilości zostało zrealizowane przez dom mediowy ZenithOptimedia w ramach projektu DriveR. Ankiety objęły grupie 497 osób, z których dwie trzecie to kobiety, a 60 proc. ma wyższe wykształcenie.
Dołącz do dyskusji: Najbardziej irytują nas reklamy w internecie i telewizji