Najbardziej dochodowe domy mediowe w Polsce (raport)
Wśród domów mediowych działających w Polsce najwyższe obroty w ub.r. osiągnęły Mediacom Warszawa, MEC i Starcom. Z 19 czołowych domów tylko pięć obsłużyło niższe budżety niż rok wcześniej.
Za analizy firmy RECMA wynika, że Mediacom Warszawa w ub.r. obsłużył budżety reklamowe o wartości 322 mln euro, czyli 22 proc. wyższej niż rok wcześniej, z czego 80 proc. stanowiły koszty zakupu mediów, a 20 proc. przeznaczono na pozostałe usługi zrealizowane przez firmę. MEC osiągnął prawie 300 mln euro obrotów, a Starcom - ponad 260 mln euro, notując, odpowiednio, 8- i 10-procentowy wzrost oraz 21-22 proc. udziału usług innych niż planowanie i zakup mediów.
Budżety wynoszące od 100 do 200 mln euro obsłużyło w ub.r. pięć domów mediowych: Media Direction OMD, Media Direction PHD, OMD, Carat i MPG. Również pięć domów zanotowało obroty od 50 do 100 mln euro: Universal McCann (UM), Mindshare, Initiative , Starlink i Maxus.
Niewielki spadek obrotów w skali roku zanotował ZenithOptimedia, natomiast znaczące spadki - Media Direction OMD, OMD, MPG i Mindshare. Właśnie w przypadku Mindshare i OMD, a także PHD i Universal McCann usługi niezwiązane z planowaniem i zakupem mediów stanowiły największą część przychodów - mniej więcej jedną trzecią.
Najefektywniejszy kadrowo okazał się Carat - na jednego pracownika przypadło 2,2 mln euro budżetu reklamowego obsłużonego w ub.r. Niewiele gorsze wskaźniki osiągnęły Media Direction PHD (2 mln euro) oraz MediaVest, OMD i Mediacom (po 1,9 mln euro).
Dołącz do dyskusji: Najbardziej dochodowe domy mediowe w Polsce (raport)