Carat Polska ze stratą, wpływy prawie 30 proc. w górę
Agencja mediowa Carat Polska (należy do koncernu Dentsu) w ub.r. zwiększyła przychody o 28,7 proc. do 249,9 mln zł. Natomiast wzrost kosztów operacyjnych o 35 proc. przełożył się na 5,6 mln zł straty netto.
W górę poszły przychody Carat Polska zarówno z dominujących u niej usług reklamowych (ze 189,98 do 242,92 mln zł), jak że pozostałych (z 4,2 do 7 mln zł). Agencja osiągnęła wzrost przychodów krajowych ze 157,34 do 220,15 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 36,84 do 29,77 mln zł. Firma zwiększyła łączne wpływy, mimo że te w ramach koncernu Dentsu skurczyły się z 16,25 mln do 896,8 tys. zł.
W ub.r. agencja dalej pracowała w zakresie planowania i zakup mediów dla firm Mastercard, Jysk, Jula, Philips, Robert Bosch, Heinz i Tauron oraz pozyskała nowych klientów, m.in. mBank, Empik i Virgin Mobile Polska.
Na działalność operacyjną Carat Polska przeznaczyła w ub.r. 255,3 mln zł, co wobec 189,22 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 34,9 proc. Koszty usług obcych poszły w górę ze 182,3 do 246,76 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 5,43 do 6,66 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,03 do 1,39 mln zł. Przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło w ub.r. prawie 49 etatów, o sześć więcej niż przed rokiem. Z kolei koszty finansowe (głównie odsetek) podskoczyły z 311,1 tys. do 1,67 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Rentowność sprzedażowa agencji spadła z 4,97 mln zł zysku do 5,39 mln zł straty, operacyjna - z 5,1 mln zł zysku do 5,35 mln zł straty, a wynik netto - z 3,75 mln zł zysku do 5,6 mln zł straty.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Carat Polska ze stratą, wpływy prawie 30 proc. w górę