Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z systemem informacji wizualnej od Advertis
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, które zostało właśnie otwarte dla zwiedzających, ma już gotowy system informacji wizualnej. Zaprojektowała go i wykonała firma Advertis.
Realizacja obejmowała projekt, produkcję oraz montaż nośników wewnętrznych i zewnętrznych - łącznie wykonanych zostało ich ponad 600. Przeważająca część nośników wykonana została z czarnej blachy - materiału wpisującego się w estetykę budynku, który jednocześnie podkreśla charakter muzeum.
Przy każdym z trzech narożników budynku umieszczone zostały pylony zewnętrzne, których głęboka czerń kontrastuje z podświetlanymi literami, zapewniającymi widoczność również po zapadnięciu zmroku. Na pylonach wskazane są kierunki do poszczególnych części obiektu. W każdym z nich wycięty został kształt logotypu muzeum. Charakterystyczny jest sposób podświetlenia znaku – światło niejako wydobywa się z wnętrza dając przyćmiony efekt.
Oznaczenia wewnątrz budynku umieszczone zostały na naściennych tablicach wykonanych z blachy z nadrukiem UV. Zawarte informacje przedstawione są w postaci piktogramu oraz tekstu w języku polskim i angielskim. Ponadto podział przestrzeni wyznaczają tablice semaforowe i podwieszane oraz nadruki z folii na drzwiach. Wdrożono także system oznaczeń parkingowych w postaci widocznych z daleka liter przestrzennych oraz tabliczek z numeracją wejść do budynku oraz klatek schodowych. Orientację w układzie kondygnacji podziemnych mają ułatwiać również tablice z mapami przedstawiającymi strukturę każdego piętra.
Realizacja została wykonana na mocy umowy zawartej z generalnym wykonawcą obiektu – konsorcjum firm Warbud, Hochtief Polska i Hochtief Solutions, pod nazwą Warbud - Hochtief - Muzeum II WŚ s.c. Prace nad opracowaniem i wdrożeniem systemu informacji wizualnej trwały cztery miesiące – od podpisania umowy do zakończenia montażu.
Dołącz do dyskusji: Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku z systemem informacji wizualnej od Advertis