SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediaedge:CIA największym domem mediowym w Polsce

Dwa domy mediowe w Polsce zanotowały sprzedaż powyżej 1 mld zł wpierwszym półroczu 2009 roku - pokazuje analiza ZenithOptimedia. Zraportu wynika, że kryzys na rynku reklamowym osiągnął już punktkrytyczny. W 2010 roku przewidywana jest stagnacja, zaś tendencjewzrostowe pojawią się w 2011 r.

Największe domy mediowe i przychody w PLN wokresie Styczeń - Czerwiec 2009

Dom mediowy:PLNUdział w rynku:
Mediaedge:CIA114492378110,00%
ZenithOptimedia10917506379,00%
Starcom8978421848,00%
Mediacom6112275855,00%
Media Direction OMD5860875695,00%
OMD5449594775,00%
Universal McCann4103297544,00%
MPG3279909933,00%
Mindshare2425991742,00%

Największe domy mediowe i przychody w PLN w2008 roku

Dom mediowy:PLNUdział w rynku:
ZenithOptimedia17538372388,00%
OMD14263194777,00%
Starcom13687168197,00%
Mediacom13443968266,00%
Mediaedge:CIA13060143186,00%
Initiative9643563265,00%
PHD6998429483,00%
Universal McCann6986573453,00%
Media Direction OMD5292013403,00%
Mindshare4562013612,00%

* Źródło: ZenithOptimedia, dane rynkowe

Z danych ZenithOptimedia wynika, że segmentcharakteryzuje się marżą netto na poziomie 3-5 proc. Sytuacjarynkowa wymusiła na mediach znaczne obniżki cen, które w okresie IVkw 2008 i II kw 2009 roku zbliżały się do poziomu 45-50 proc. W IIIkw. 2009 roku właściciele mediów (szczególnie telewizja) powolizaczęli powracać do podwyżek cenników reklam.

- Zleceniodawcy skłaniają się ku większym oszczędnościom, abymóc sobie pozwolić na zwiększenie wydatków na reklamę w 2011 roku,poprzedzającym Euro 2012. To będzie pierwszy rok, kiedy wydatki wewszystkich kategoriach mediów zaczną rosnąć" - podkreślaJakub Potrzebowski, CEO ZenithOptimediaPolska.

reklamadane

- Kryzys zapoczątkowany w 2008 roku nieco uszczuplił iograniczył wydatki na media, tym samym obniżając wartość całegorynku. Zapoczątkowało to okres oszczędności i znacznie bardziejrestrykcyjnego podejścia do wydatków reklamowych w 2009 r. Aktualnasytuacja na rynku mediów skłania do przypuszczeń, że ceny wtelewizji, radiu i OOH spadną, natomiast w Internecie wzrosną. Wprasie i magazynach ze względu na koszty stałe ceny będą napodobnym poziomie jak 2008 roku. Również kina nie powinnywprowadzać dużych zmian w cenach - czytamy w raporcieZenithOptimedia.

Dołącz do dyskusji: Mediaedge:CIA największym domem mediowym w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl