Media Trendy 2011: triumf Starcomu, Facebooka i Solorza
Starcom otrzymał Grand Prix za innowacyjne planowanie kampanii Milki w konkursie Media Trendy 2011. Człowiekiem mediów został Solorz-Żak, a medium roku - Facebook.
W tegorocznym konkursie Media Trendy – organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – przyznano ogółem 19 nagród i 30 wyróżnień. Kampania „Milka. Razem dla Tatr”, za którą Starcom zdobył Grand Prix w kategorii Innowacja w planowaniu mediów, otrzymała też nagrody i wyróżnienia w kilku szczegółowych podkategoriach: Best use of content, Innowacyjna strategia zintegrowana oraz Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów.
154 kampanie powalczą o Media Trendy 2011
Tytuł Człowieka Mediów przyznano Zygmuntowi Solorzowi-Żakowi, właścicielowi Polsatu, natomiast miano Medium Roku drugi raz z rzędu uzyskał Facebook.
Jan Wejchert, Facebook i „Kumpel z przeszłości” zwycięzcami Media Trendów 2010
Z kolei w konkursie Young Media Lions, w którym startowały 34 teamy, nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions – zdobyli Monika Filipowska i Jakub Zieliński z Universal McCann. Drugie miejsce zajęli Patrycja Kulesza i Kacper Szczepanowski z Mindshare Polska, którzy otrzymali iPady 2. Trzecie miejsce przypadło teamowi z MEC złożonemu z Macieja Kawki i Pawła Romana.
Łącznie w kategorii Innowacja w planowaniu mediów na 111 zgłoszonych prac jury przyznało 14 nagród oraz 20 wyróżnień. Natomiast w kategorii Innowacja w mediach zgłoszono 43 prace, a przyznano 5 nagród i 10 wyróżnień.
Pełna lista nagrodzonych w konkursie Media Trendy 2011:
Innowacja w planowaniu mediów:
Podkategoria: Best use of content
Nagroda: Milka. Razem dla Tatr, STARCOM
Wyróżnienie: Miss Dobra Łaciata 2010, MEC
Wyróżnienie: Ranking NESCAFÉ 3w1, MEC
Nominacja: Wyścig Blogerów, MEC i HEUREKA
Nominacja: Gotuj o wszystko, MEDIACOM WARSZAWA
Podkategoria: Innowacyjna strategia zintegrowana
Nagroda: Milka. Razem dla Tatr, STARCOM
Wyróżnienie: Nike – Droga do WC2010, MINDSHARE POLSKA
Wyróżnienie: A dresik mam na WP, WIRTUALNA POLSKA
Nominacja: Samsung Game, BIURO PODRÓŻY REKLAMY
Nominacja: Pan Chłodek, CARAT POLSKA
Nominacja: Mapa pozytywnych emocji, STARCOM
Podkategoria: Innowacyjne akcje specjalne i eventy
Wyróżnienie: Aviva Direct edukuje kierowców we wspólnej akcji z Policją,
Wyróżnienie: Verva Street Racing, ZENITHOPTIMEDIA
Podkategoria: Innowacyjne dotarcie do specyficznej grupy docelowej
Nagroda: Dyrektorzy Marketingu, PANMEDIA WESTERN, BRAIN
Wyróżnienie: Real-Gogosy, STARCOM
Wyróżnienie: Odrobina w domach mediowych, TVN WARSZAWA
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie internetu i mediów interaktywnych
Nagroda: PZU Uważaj na atrapy, K2 INTERNET, ACR
Wyróżnienie: Nescafe Gold Budzik iPhone, MEC
Wyróżnienie: Nike - Trenuj z Torresem, MINDSHARE POLSKA
Nominacja: Świat Danio, MEDIACOM WARSZAWA
Nominacja: Mazda6 na iPadzie, MINDSHARE POLSKA
Nominacja: Banner jak telefon, STARCOM
Nominacja: Samsung Game, BIURO PODRÓŻY REKLAMY
Nominacja: Podróże z MasterCard, UNIVERSAL MCCANN
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikowania w przestrzeni publicznej, ambient mediów
Nagroda: Plantacje Chmielu, MACROSCOPE OMD, MEN AT WORK, KREWCY KRAWCY
Wyróżnienie: Okno na Hooptymistyczny świat, HYPERMEDIA
Wyróżnienie: Milka.Razem dla Tatr – outdoor, STARCOM
Nominacja: Piękna nieznajoma, STARCOM
Nominacja: ING G@te, PANMEDIA WESTERN, BRAIN
Nominacja: mBankowy mural "Nie po Wuju!", MPG
Nominacja: '2012' - Kamień na kamieniu, VIZEUM POLSKA
Podkategoria: Odwaga w planowaniu mediów (lub odważne rozwiązanie mediowe)
Nagroda: KRAKÓW Z GÓRY, TBWA\
Nominacja: Wielka Oszcz w Plusie, MEDIA DIRECTION
Podkategoria: Przełamanie schematów komunikacyjnych w kategorii produktowej
Wyróżnienie: Świat Pampers, MEDIACOM WARSZAWA
Wyróżnienie: Perwoll „Warsaw Fashion Street”, OPTIMUM MEDIA OMD, OMG MOZAIC
Nominacja: Drużyna W, VALUE MEDIA, UNIALINTERACTIVE, 8FISH, GREATOPENHOUSE
Podkategoria: CSR
Nagroda: Wielka kampania małych gór, STARCOM
Wyróżnienie: Aplikacje ratujące życie, OPERATOR SIECI PLUS
Wyróżnienie: PZU Sukiennice, K2 INTERNET, LEO BURNETT
Nominacja: Zbierz się z nami na zwierzaki, INTERACTIVE SOLUTIONS
Podkategoria: Non - profit
Nagroda: Kup sobie Blogera, NATALIA HATALSKA
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie prasy tradycyjnej
Nagroda: Okładka 3D Tygodnika Polityka, POLITYKA SPÓŁDZIELNIA PRACY
Nagroda: Wielka Oszcz w Plusie, MEDIA DIRECTION
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu audio poza anteną
Nagroda: Słuchacze tworzą stację radiową CLMF, STARCOM
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie radia tradycyjnego
Wyróżnienie: Inhalator Nicorette, OPTIMUM MEDIA OMD
Wyróżnienie: Żuravit w RMF FM, UNIVERSAL MCCANN
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie przekazu poza tv
Nagroda: Crunchips – Akademiki, MEDIAVEST
Wyróżnienie: Filmy za kody, STARCOM
Nominacja: Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show, MEC
Podkategoria: Innowacyjne wykorzystanie telewizji tradycyjnych
Nagroda: Skoda Bagażnik, MEDIACOM WARSZAWA, CHANGE INTEGRATED
Wyróżnienie: Pantene Aqua Light, MEDIACOM WARSZAWA
Innowacja w mediach
Podkategoria: Autopromocja i promocja medium
Nagroda: Junior Media, POLSKAPRESSE
Wyróżnienie: Noc Muzeów 2010, TVN WARSZAWA
Wyróżnienie: ESKA + Facebook = lepsze Radio, RADIO ESKA
Nominacja: Kampania Wypożyczalnia Krów, POMPIDOU
Nominacja: Daj się zepsuć, AGORA
Podkategoria: Best use of content
Nagroda: Atlas Kobiecości Timotei, MEDIA DIRECTION DIGITAL, AGORA
Wyróżnienie: Twój Wybór, TVN WARSZAWA
Podkategoria: Cross-medialna platforma budowy i dystrybucji treści
Nagroda: Kierunek imprESKA, TIME
Wyróżnienie: Razem dla Tatr, AGORA
Wyróżnienie: Weź udział w teledysku Katy Perry, SAATCHI & SAATCHI POLAND, INTERACTIVE SOLUTIONS
Nominacja: ipla - telewizja przez 24h, POLSAT MEDIA
Nominacja: Platforma TVN Warszawa, TVN WARSZAWA
Nominacja: Transformers, TVN
Podkategoria: Debiut roku
Nominacja: Wysokie Obcasy Extra, AGORA
Podkategoria: Innowacyjna zmiana
Wyróżnienie: Badania w NK Nowe spojrzenie na społeczność, NASZA KLASA WYDAWCA PORTALU NK.PL
Nominacja: Ekoplakat, CITYBOARD MEDIA
Podkategoria: Niekonwencjonalne wykorzystanie medium
Nagroda: Symfonia Smaku, GRUPA O2
Wyróżnienie: Wyścig Miejski, TVN WARSZAWA
Wyróżnienie: Malowanie Wuja, AMBASADA BRAND COMMUNICATIONS
Nominacja: Mistrzostwa Świata FIFA 2010 w technologii Digital 3D w Multikinie, MULTIKINO
Podkategoria: Non - profit
Nagroda: Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą, SPRARING COMMUNICATION GROUP, GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Wyróżnienie: Dorosłe Dzieci, AGORA
Wyróżnienie: Antyradio schodzi do podziemia, GRUPA EUROZET, STACJA ANTYRADIO
Nominacja: Nie olewamy. Głosujemy!, RADIO ESKA
Nominacja: Polska Biega, AGORA
Dołącz do dyskusji: Media Trendy 2011: triumf Starcomu, Facebooka i Solorza