„MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam
Średnia oglądalność piątej edycji „MasterChefa” wyniosła 2,43 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program zyskał 200 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem w rynku telewizyjnym w 4+, a wpływy z reklam wyniosły 32,07 mln zł.
Piąta seria „MasterChefa” nadawana była w TVN w niedziele o godz. 21.30, w okresie od 4 września do 4 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że kulinarny program gromadził średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 14,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 16,41 proc. w grupie 16-59.
Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu - obejrzało go średnio 3,08 mln osób.
Dane dzięki uprzejmości TVN |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
04-09-2016 |
20:00:52 |
21:27:51 |
2 095 467 |
13,20% |
1 028 477 |
15,71% |
11-09-2016 |
20:00:10 |
21:27:52 |
1 908 076 |
12,30% |
957 539 |
14,65% |
18-09-2016 |
19:59:47 |
21:29:06 |
2 250 702 |
13,71% |
1 119 107 |
16,90% |
25-09-2016 |
20:01:09 |
21:28:19 |
2 327 666 |
14,32% |
1 247 466 |
18,53% |
02-10-2016 |
20:00:11 |
21:28:40 |
2 331 511 |
13,85% |
1 224 984 |
17,58% |
09-10-2016 |
19:59:59 |
21:28:34 |
2 528 174 |
14,87% |
1 367 573 |
19,67% |
16-10-2016 |
20:00:44 |
21:28:32 |
2 507 612 |
14,54% |
1 373 239 |
19,66% |
23-10-2016 |
19:59:51 |
21:27:16 |
2 575 677 |
14,74% |
1 458 505 |
20,55% |
30-10-2016 |
20:00:55 |
21:28:04 |
2 542 061 |
14,63% |
1 334 244 |
18,66% |
06-11-2016 |
19:59:52 |
21:27:38 |
2 366 352 |
13,51% |
1 337 685 |
18,62% |
13-11-2016 |
19:59:50 |
21:27:22 |
2 479 821 |
14,00% |
1 372 299 |
18,71% |
20-11-2016 |
19:59:52 |
21:28:30 |
2 468 579 |
14,45% |
1 306 366 |
18,45% |
27-11-2016 |
20:00:44 |
21:27:58 |
2 498 644 |
14,18% |
1 335 996 |
18,39% |
04-12-2016 |
19:59:31 |
21:27:20 |
3 079 591 |
17,78% |
1 602 619 |
22,07% |
Średnio: |
2 425 911 |
14,31% |
1 290 559 |
18,49% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format zyskał 200 tys. widzów, choć minimalnie spadły jego udziały w rynku. Czwartą serię „MasterChefa” śledziło 2,23 mln osób, co przełożyło się na 14,82 proc. udziału w grupie 4+ i 19,19 proc. w grupie 16-49. Należy jednak podkreślić, że wówczas program pokazywany był głównie o godz. 21.30 (tylko trzy odcinki pokazano o 20.00).
Jesienią ub.r. w obecnym paśmie „MasterChefa” TVN pokazywał głównie pierwszą serię muzycznego show „Aplauz, aplauz”, które przyciągało przed ekrany średnio 2,29 mln widzów, co zapewniło stacji odpowiednio 13,40 proc. i 12,64 proc. udziału.
TVN w trakcie emisji „MasterChefa 5” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajęła TVP1, nadająca wówczas gł. serwis sportowy, kroniki piłkarskie, prognozę pogody i serial „Ranczo”, co dało jej 24,41 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Kabaret na żywo” i inne kabaretowe programy; 12,94 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 4,09 proc.).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 TVN był liderem, a dalej uplasowały się: Jedynka, Polsat i Dwójka.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
Wszyscy 16-59 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
TVP1 |
4 136 928 |
24,41% |
1 211 665 |
17,36% |
2 133 346 |
20,86% |
TVN - MasterChef 5 |
2 425 911 |
14,31% |
1 290 559 |
18,49% |
1 678 149 |
16,41% |
Polsat |
2 192 696 |
12,94% |
922 410 |
13,21% |
1 418 262 |
13,87% |
TVP2 |
692 728 |
4,09% |
360 009 |
5,16% |
485 830 |
4,75% |
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 5” wyniosły 32,07 mln zł. Dla porównania, czwarta edycja z reklam przyniosła 35,72 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Wiosną 2017 roku na antenę TVN trafi druga seria dziecięcego talent-show „MasterChef Junior”, do której w zeszłym miesiącu odbyły się castingi. Średnia widownia pierwszej edycji tego programu, pokazywanego wiosną br., wyniosła 2,85 mln osób, co przełożyło się na 17,18 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 10,86 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef 5” zyskał 200 tys. widzów i pokonał konkurencję w 16-49. 32,1 mln zł z reklam