„Top Chef. Gwiazdy od kuchni” oglądało 1,38 mln osób. 18 mln zł z reklam
„Top Chef. Gwiazdy od kuchni” gromadził średnio 1,38 mln osób, o 420 tys. widzów mniej niż oglądało format „Top Chef” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 7 września do 9 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność wszystkich dziesięciu odcinków siódmej edycji formatu wyniosła 1,38 mln widzów. Przełożyło się to na 9,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,78 proc. w grupie 16-59.
Największą widownię, wynoszącą 1,66 mln oglądających, zgromadził finałowy odcinek programu.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
09-11-2016 |
20:41:05 |
22:04:56 |
1 657 981 |
10,77% |
05-10-2016 |
20:42:28 |
22:05:35 |
1 489 791 |
9,68% |
26-10-2016 |
20:41:38 |
22:05:46 |
1 461 270 |
9,48% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej „Top Chef” stracił 420 tys. widzów. Piątą serię programu śledziło 1,80 mln osób, przy udziałach wynoszących 11,70 proc. w 4+ oraz 16,58 proc. w 16-49.
Nowa seria reality-show miała też o 90 tys. widzów mniej, niż nadawana wiosną br. szósta edycja formatu, którą śledziło średnio 1,47 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 9,72 proc. i 13,36 proc.
Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przekładało się na 25,07 proc. udziału. Trzecia była TVP1 (gł. „Hit Hit Hurra!”, i mecze piłki nożnej; 8,86 proc.), a czwarty - TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Singielka” i „Azja Ekspress”; 7,70 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Polsat też był drugi (przegrywając z Dwójką). Trzeci był tutaj jednak TVN, który wygrał z Jedynką.
Widownia programu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVP2 |
3 838 897 |
25,07% |
1 241 137 |
20,03% |
2 103 579 |
22,88% |
Polsat - Top Chef. Gwiazdy od kuchni |
1 383 739 |
9,03% |
712 320 |
11,49% |
899 555 |
9,78% |
TVP1 |
1 356 748 |
8,86% |
463 210 |
7,47% |
720 100 |
7,83% |
TVN |
1 179 929 |
7,70% |
676 954 |
10,92% |
871 315 |
9,48% |
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 18,03 mln zł. Dla porównania piąta edycja z reklam zarobiła 20,97 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” rywalizowali ze sobą: Anita Sokołowska, Katarzyna Skrzynecka, Małgorzata Kalicińska, Edyta Pazura, Beata Oleszek, Olga Bończyk, Vienio, Tomasz Oświeciński, Andrzej Bachleda-Curuś, Wróżbita Maciej, Piotr Galiński, Bartosz Kurek i Rafał Maserak, który został zwycięzcą programu. Otrzymał on tytuł Top Chefa i czek na 100 tys. zł.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 12,35 proc.
Dołącz do dyskusji: „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” oglądało 1,38 mln osób. 18 mln zł z reklam