„Mam talent!” miał mniej o 800 tys. widzów, ale był liderem. 74 mln zł z reklam
„Mam talent! 6” oglądało w TVN średnio 3,17 mln osób. Program w porównaniu do piątej serii stracił 810 tys. widzów, ale TVN w czasie jego emisji pozostał zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 74,22 mln zł.
Szósty sezon „Mam talent!” na antenie TVN oglądać można było w soboty o godz. 20.00 w okresie od 7 września do 30 listopada br. Średnia widownia odcinków tej edycji show wyniosła 3,17 mln osób, co przełożyło się na 21,43 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą publiczność zgromadził szósty odcinek formatu, który miał 3,52 mln oglądających.
Dane NAM dzięki uprzejmości TVN |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
2013-09-07 |
3 046 527 |
23,20% |
27,60% |
2013-09-14 |
3 480 654 |
24,60% |
29,40% |
2013-09-21 |
3 168 114 |
21,60% |
23,60% |
2013-09-28 |
3 504 438 |
24,40% |
28,50% |
2013-10-05 |
3 249 531 |
22,20% |
25,90% |
2013-10-12 |
3 515 856 |
24,60% |
27,20% |
2013-10-19 |
2 878 880 |
19,80% |
23,20% |
2013-10-26 |
2 999 401 |
20,70% |
22,20% |
2013-11-02 |
3 066 480 |
19,70% |
22,40% |
2013-11-09 |
2 782 139 |
18,40% |
19,80% |
2013-11-16 |
3 254 214 |
20,40% |
22,40% |
2013-11-23 |
2 905 266 |
18,70% |
20,10% |
2013-11-30 |
3 389 224 |
22,50% |
23,20% |
Średnio: |
3 167 363 |
21,40% |
23,90% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. program stracił 810 tys. widzów. Wówczas piątą serię formatu średnio oglądało 3,98 mln osób, a udział TVN wynosił odpowiednio 27,07 proc. oraz 31,29 proc. udziału. (więcej na ten temat).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Sezon |
Okres |
AMR |
SHR % |
SHR % |
I |
Jesień 2008 |
4 750 166 |
32,14% |
37,74% |
II |
Jesień 2009 |
5 394 771 |
34,63% |
40,37% |
III |
Jesień 2010 |
5 276 001 |
34,96% |
40,72% |
IV |
Jesień 2011 |
4 261 903 |
29,30% |
32,76% |
V |
Jesień 2012 |
3 978 289 |
27,07% |
31,29% |
VI |
Jesień 2013 |
3 167 363 |
21,43% |
23,92% |
„Mam talent!” w swoim paśmie emisji pozostał jednak zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która miała 14,84 proc. udziału. Stacja ta w tym czasie emitowała serwis pogodowy, serial „Komisarz Alex” (zobacz wyniki jego oglądalności) oraz filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (konkurencyjny show „The Voice of Poland”; 12,40 proc.), a czwarty - Polsat (pasmo filmowe; 12,33 proc.).
W grupie komercyjnej przewaga TVN nad konkurentami była większa. Drugie miejsce należało tutaj do Polsatu, a dalej uplasowały się: Dwójka i Jedynka.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
TVN - Mam talent 6 |
3 167 363 |
21,43% |
23,92% |
TVP1 |
2 194 004 |
14,84% |
10,14% |
TVP2 |
1 832 499 |
12,40% |
12,90% |
Polsat |
1 822 481 |
12,33% |
13,67% |
Wpływy z reklam przy emisji „Mam talent! 6” wyniosły 74,22 mln zł. W porównaniu do piątej serii wzrosły one o ok. 4,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
>>> „Bitwa o dom” liderem w grupie komercyjnej, będzie trzecia edycja
- Wyniki „Mam talent” były nieco gorsze niż przed rokiem, ale nadal jest to najchętniej oglądany talent-show na rynku. Nie przesądzamy jeszcze decyzji, ale mam nadzieję, że zobaczymy kolejny sezon jesienią 2014 roku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
Zwycięzcą szóstej edycji „Mam talent!” została pochodząca z Ukrainy Tetiana Galitsyna, która potrafi malować piaskiem. Wygrała 300 tys. zł. Drugie miejsce zajęła grupa Tekla Klebetnica, a trzecie Santiago Gil.
fot.: Cezary Piwowarski/TVN na zdjeciu:Tetiana Galitsyna, Marcin Prokop, Szymon Holownia, Malgorzata Foremniak, Agustin Egurrola, Agnieszka Chylinska
Dołącz do dyskusji: „Mam talent!” miał mniej o 800 tys. widzów, ale był liderem. 74 mln zł z reklam