Grupa LTTM ma się lepiej niż przed covidem. 3,2 mln zł na dywidendy
Agencja LTTM i jej spółka zależna LifeTube, zajmujące się influencer i wideo marketingiem, w ub.r. osiągnęły łącznie wzrost przychodów o 38,3 proc. do 85,5 mln zł i 3,16 mln zł zysku netto. Na dywidendy przeznaczyły 3,2 mln zł.
Grupa LTTM została utworzona jesienią 2019 roku jako zwieńczenie serii przejęć zrealizowanych przez Mediacap w segmencie marketingu influencerskiego. Wiosną 2017 roku holding zainwestował 2,8 mln zł plus premie w pakiet kontrolny agencji TalentMedia, potem kupował jej kolejne pakiety.
Natomiast TalentMedia w 2017 roku kupiła agencję Gamellon, a rok później - Gameset, obie wchłonęła do swojej struktury. Od jesieni 2019 roku działa pod marką LTTM.
W ub.r. przychody spółki poszły w górę o 57,9 proc. do 39,93 mln zł przy wzroście kosztów operacyjnych o 53,5 proc. do 37,31 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 21,52 do 34,9 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 2,37 do 1,76 mln zł.
Na koniec ub.r. spółka zatrudniała 9 pracowników etatowych i współpracowała na stałe z 14 osobami.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Znacząco wzrosła zyskowność firmy: na poziomie operacyjnym z 875,3 tys. zł do 2,51 mln zł, a na poziomie netto - z 408,2 tys. zł do 2,23 mln zł. Wybuch epidemii jedynie spowolnił jej wzrost: w 2019 roku miała 21,94 mln zł przychodów i 230,5 tys. zł zysku netto, a rok wcześniej przy 19,5 mln zł wpływów osiągnęła 639,8 tys. zł zysku netto.
1,7 mln zł na dywidendę
Z zeszłorocznego zysku netto 1,7 mln zł przeznaczono na dywidendę (została wypłacona 11 października, a 530,2 tys. zł na kapitał zapasowy.
Do Mediacapu należy 94,8 proc. akcji LTTM. Pozostałe mają menedżerowie firmy: Piotr Bombol (3,2 proc.), Maciej Bombol (1,1 proc.) i Paweł Stano (0,9 proc.).
Wiosną 2019 roku Mediacap za 9,2 mln zł przejął 79 proc. udziałów LifeTube’a, a potem przeniósł je do LTTM. LifeTube nadal funkcjonuje jako osobna spółka, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów o 24,7 proc. do 45,64 mln zł.
Przychody krajowe zwiększyły się z 15,46 do 18,81 mln zł, a te z zagranicy - z 21,13 do 26,83 mln zł. W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że „kontynuowała rozwój poprzez zwiększanie ilości realizowanych kampanii, pozyskiwanie nowych klientów oraz poszerzanie współpracy z aktualnymi klientami”.
Koszty operacyjne wzrosły nieco mocniej - o 26,2 proc. do 44,34 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 29,3 do 41,44 mln zł.
Usługi obce to przede wszystkim koszty realizacji kampanii, w tym wynagrodzenia dla zaangażowanych w nie twórców internetowych. Grupa LTTM podała, że jej wszystkie spółki zależne w ub.r. wypłaciły influencerom 63 mln zł (o połowę więcej niż w 2020 roku), a w budżetach kampanii największy udział miały te przeprowadzone na YouTubie (41 proc.) i Instagramie (37 proc.).
LTTM ma wszystkie udziały LifeTube’a
Zysk operacyjny LifeTube’a zmalał z 1,47 do 1,23 mln zł, a zysk netto - z 1,17 mln zł do 930,1 tys. zł. Mimo epidemii spółka w ostatnich dwóch latach osiągała lepsze wyniki niż wcześniej. W 2019 roku miała 34,27 mln zł przychodów i 779,8 tys. zł zysku netto, a w 2019 roku zarobiła na czysto 139,9 tys. zł przy 29,78 mln zł wpływów.
Udziałowcy LifeTube’a zdecydowali, że na dywidendę przeznaczony zostanie cały zysk netto z ub.r. i 569,9 tys. zł z kapitału zapasowego.
W lutym br. zmieniła się struktura właścicielska LifeTube’a: LTTM kupiła od Mirasol Foundation pozostałe 20,95 proc. udziałów spółki, stając się jej jedynym właścicielem. W zamian Mirasol Foundation objęła nowo utworzony pakiet udziałów LTTM.
Mediacap poza giełdą
W br. holding Mediacap nie publikuje już co kwartał wyników finansowych, ponieważ w marcu został wycofany z warszawskiej giełdy, główni akcjonariusze skupili jego pozostałe walory.
W sprawozdaniu LifeTube’a zaznaczono, że zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie zmalała aktywność wielu influencerów, a część kampanii została wstrzymana. - Na dzień sporządzenia sprawozdania, nastąpiła stabilizacja nastrojów, twórcy stopniowo reaktywują swoje działania, a reklamodawcy aktywują kampanie - dodano.
Mediacap w br. dostał dywidendę także od swojej agencji reklamowej Frendschaft, która w ub.r. przy spadku przychodów o 2,9 proc. do 23,24 mln zł osiągnęła wzrost zysku netto z 1,17 do 1,58 mln zł. Właścicielowi wypłaciła 2,2 mln zł: cały zysk plus 614 tys. zł z kapitału rezerwowego.