SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LTTM przez rok wypłaciła twórcom internetowym 68 mln zł

Grupa LTTM (LifeTube, Gameset) wypłaciła współpracującym twórcom internetowym prawie 70 milionów złotych, o 5 milionów więcej niż rok wcześniej. Firma zrealizowała w tym okresie 2300 współprac na linii marka - influencer dla ponad 600 klientów. Sieć partnerska LifeTube utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube’a w Polsce.

Jak podaje LTTM, średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 złote. Firma wskazuje też, że klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach social media jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50 proc. wszystkich publikacji), jednak najwięcej twórcy zarobili, realizując współprace reklamowe na YouTubie. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka - liczba realizowanych przez agencję współprac na tej platformie rok do roku wzrosła ponad 2-krotnie.


- W 2022 roku klienci postawili na multiplatformowość. Ogromnie cieszy nas też dwukrotny wzrost zainteresowania kampaniami na TikToku, bo to pozwala twórcom LifeTube rozwijać się również w krótkich formach wideo - mówi Marytyna Adamus, influencer management director w LTTM.

Rosną zarobki influencerów
W 2022 roku LTTM wypłacił twórcom 68 milionów złotych, w porównaniu do 63 mln w 2021 roku. Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii wprowadzonej przez LifeTube automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM, dział sprzedaży przepracował ponad 4 tysiące briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.

- To był bardzo trudny rok, ale mimo spowolnienia gospodarczego, jesteśmy na dobrej drodze. W 2022 roku obserwowaliśmy znaczne wzrosty w realizacji kampanii crossplatfomowych, co tylko dowodzi skuteczności działań z twórcami internetowymi - komentuje Magdalena Talma, sales director w grupie LTTM.



LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych, ponad 120 pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 milionów subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12 proc. całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie i wygenerowali ponad 3 miliardy wyświetleń na TikToku, czyli o 1 miliard więcej niż w 2022 roku.

Dłuższe wyświetlenia wideo

W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube i wyniósł 6,5 minuty, czyli o minutę dłużej niż w 2021 roku.
- W tym roku zdecydowanie królowały krótkie pionowe formy wideo, które w naszej sieci odpowiadały już prawie, za co piąte wyświetlenie. Jednak wzrost czasu oglądania względem 2021 roku pokazuje nam, że mimo szybkiego rozwoju TikToka, Reels i YT Shorts, długa forma wideo nadal potrafi utrzymywać uwagę i ma się świetnie - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management LTTM-u.