Polski startup LiveKid nazywany "przedszkolem w smartfonie" pozyskał 9 mln zł. Wśród inwestorów January Ciszewski
Twórcy aplikacji LiveKid, z której codziennie korzysta ponad 150 tys. użytkowników w Europie, pozyskali 9 mln zł w swojej pierwszej rundzie finansowania. Głównym inwestorem jest JR Holding, firma należąca do Januarego Ciszewskiego, która niedawno wprowadziła na giełdę spółkę Ekipa popularnego youtubera Friza.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/LiveKid655.jpg)
LiveKid to polski startup. Działa od 2017 r. Jakub Pawelski i Mateusz Kulesza założyli aplikację mobilną i platformę internetową, która służy do zarządzania żłobkami i przedszkolami oraz ułatwia bieżącą komunikację z opiekunami. Za jej pomocą rodzice mogą m.in. przekazywać informacje o potrzebach dzieci, nieobecnościach czy preferencjach jedzeniowych, a także podglądać aktywność swoich pociech w ciągu dnia, przeglądać galerię zdjęć i filmów.
Teraz LiveKid ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej seed w kwocie 9 mln zł, co daje spółce wycenę na poziomie 40 mln zł. Pozyskane finansowanie pochodzi od giełdowej spółki JR Holding, związanej z Januarym Ciszewskim, a także od funduszu Nunatak Capital oraz od Imperio. Łącznie w rundzie inwestorzy nabywają 22,61 proc. udziałów w docelowej strukturze właścicielskiej.
"Środki pomogą LiveKid umocnić pozycję lidera w Polsce oraz pozwolą na dalszą dynamiczną ekspansję w Hiszpanii, Szwajcarii i Niemczech oraz na innych rynkach europejskich. Potencjał rozwoju spółki określają m.in. wciąż niski stopień digitalizacji rynku wczesnoedukacyjnego i parentingowego oraz rosnąca popularność interaktywnych usług dla rodziców i dzieci" - czytamy w komunikacie.
Ciszewski inwestuje w Ekipę i LiveKid
- Założyciele LiveKid w zaledwie trzy lata, bez żadnych zewnętrznych środków finansowych, zbudowali świetną aplikację, która podbiła polski rynek i generuje miliony złotych przychodów. Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu spółki za kilka lat to właśnie LiveKid będzie liderem tego rynku w Europie - mówi January Ciszewski, prezes zarządu JR Holding.
To kolejna inwestycja Ciszewskiego. W listopadzie ub.r. Ekipa Holding, związana z grupą youtuberów, na czele której jest Karol "Friz" Wiśniewski, podpisała list intencyjny z funduszem JR Holding. Firmy umówiły się wtedy, że w zamian za pakiet akcji Ekipy wehikuł Januarego Ciszewskiego pomoże jej na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy "poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia".
Aplikacja działa w całej Europie
W zeszłym roku LiveKid przejął polsko-kanadyjskiego Baby Managera - mobilny dziennik dziecka oraz Przedszkolowo.pl - największą bazę przedszkoli w Polsce. Firma ma dalsze plany akwizycyjne.
- Jesteśmy liderem cyfrowych usług i produktów do opieki nad dziećmi do siedmiu lat. Poza naszą wyjściową ofertą, czyli systemem ułatwiającym zarządzanie placówkami wczesno-edukacyjnymi LiveKid, mamy w portfolio aplikację do monitorowania rozwoju dziecka, bazę przedszkoli i kilka innych usług, m.in. ubezpieczeniowych czy edukacyjnych. Zakładamy, że za jakiś czas oprogramowanie, od którego zaczęliśmy, może stanowić darmowy kanał dotarcia do klientów. Spora część przychodów będzie pochodziła z innych linii biznesowych - mówi Jakub Pawelski, założyciel i prezes LiveKid.
Z aplikacji na co dzień korzysta ponad 150 tys. użytkowników oraz ponad 1300 placówek edukacyjnych w Polsce i za granicą. Tylko w czerwcu br. za pośrednictwem LiveKid rodzice dokonali płatności w kwocie ponad 13 mln zł.
- Rynek towarów i usług dla dzieci w wieku 0-7 lat jest ogromny i bardzo rozdrobniony. Fakt, że już teraz z aplikacji korzysta codziennie ponad 150 tys. rodziców, stawia LiveKid w gronie najpoważniejszych kandydatów do stworzenia rozwiązań zaspokajających potrzeby rodziców i dzieci w zupełnie nowy sposób tzn. dopasowujących ofertę dzięki wykorzystaniu narzędzi Data Science - mówi Piotr Ciżkowicz, partner zarządzający funduszu Nunatak Capital.
Popyt na cyfrowe oraz interaktywne produkty i usługi dla dzieci ciągle rośnie. Według szacunków PMR, polski rynek handlu detalicznego produktami dla dzieci w 2019 r. wart był 15 mld zł, a udział sprzedaży internetowej będzie rósł, stanowiąc w 2025 r. ok. 38 proc. rynku produktów dla dzieci w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Polski startup LiveKid nazywany "przedszkolem w smartfonie" pozyskał 9 mln zł. Wśród inwestorów January Ciszewski