SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lenovo: rekordowy zysk i przychód oraz sprzedaż smartfonów, tabletów i pecetów

Lenovo zaprezentowało wyniki finansowe za swój ostatni kwartał i rok finansowy, który był dla firmy pod wieloma względami rekordowy.

W zakończonym 31 marca br. IV kwartale roku finansowego 2013/14 Lenovo zanotowało zysk netto w wysokości 158 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu do 127 milionów dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2013.

W tym samym czasie o 19 proc. zwiększył się także przychód chińskiego producenta, z 7,83 miliarda dolarów do 9,36 miliarda dolarów.

W całym minionym roku Lenovo zanotowało rekordowy w swojej historii zarówno zysk, jak i przychód - odpowiednio 817 milionów dolarów (wzrost o 29 proc. z 635 mln USD w roku fiskalnym 2012/13) oraz 38,71 miliarda dolarów (wzrost o 14 proc. z 33,87 mld USD).

Lenovo w swoim ostatnim roku finansowym sprzedało 55 milionów komputerów, co dało rekordowe 17,7 proc. udziału w globalnym rynku (+2,1 pkt. proc. r/r). Ostatni kwartał był dwudziestym z rzędu, w którym firma zanotowała szybsze tempo wzrostu niż cała branża.


Rekordowa była także sprzedaż smartfonów Lenovo - ponad 50 milionów sztuk w minionym roku i czwarta pozycja na świecie, z 4,4 proc. udziału w rynku.


Z kolei aż czterokrotnie rok do roku, do 9,2 miliona, zwiększyła się liczba sprzedanych przez Lenovo tabletów (4,1 proc. udziału w globalnym rynku i 4. miejsce).

Ponadto firma podkreśla, że ostatni kwartał był czwartym z rzędu, w którym sprzedała więcej smartfonów i tabletów niż pecetów.

W sumie Lenovo sprzedało w swoim ostatnim roku finansowym ponad 114 milionów urządzeń - o 37 proc. więcej niż we wcześniejszych dwunastu miesiącach.

Dołącz do dyskusji: Lenovo: rekordowy zysk i przychód oraz sprzedaż smartfonów, tabletów i pecetów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl