Które pisma są liderami w swoich segmentach?
"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco","Newsweek", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" tonajpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach -wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opracowanego na podstawieostatniego badania PBC General.
"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez14,32 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś"Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,08proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalejw zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 7,01 proc.),"Super Express" (Murator; 6,74 proc.), a także "Przegląd Sportowy"(Axel Springer Polska; 4,05 proc.) i "Rzeczpospolita"(Presspublica; 3,92 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,32% |
Gazeta Wyborcza | 14,08% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 7,01% |
Super Express | 6,74% |
Przegląd Sportowy | 4,05% |
Rzeczpospolita | 3,92% |
Dziennik Polska Europa Świat * | 3,45% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,56% |
Gazeta Prawna * | 2,42% |
Gazeta Podatkowa | 0,82% |
Puls Biznesu | 0,45% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,20% |
Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tvguide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień",który jest czytany przez 35,29 proc. Polaków, zaś na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,86 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pismyellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasująsię trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "PaniDomu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwawśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "NewsweekPolska" z wynikiem 9,58 proc.
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 35,29% |
Życie na Gorąco | 18,86% |
Chwila dla Ciebie | 15,53% |
Pani Domu | 15,32% |
NAJ | 14,72% |
Angora | 10,28% |
Newsweek | 9,58% |
Auto Świat | 8,95% |
Gala | 8,88% |
Tele-Świat | 8,35% |
To i Owo | 7,68% |
Polityka | 7,11% |
Twoje Imperium | 6,42% |
Na Żywo | 6,06% |
Wprost | 5,70% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,79% |
Teleprogramy | 4,48% |
Super TV | 4,19% |
Takie jest Życie | 4,15% |
Gość Niedzielny | 4,11% |
Przekrój | 4,01% |
Rewia | 3,75% |
Motor | 3,73% |
Świat i Ludzie | 2,24% |
Imperium TV | 2,08% |
Tele Max | 1,82% |
Forum | 1,71% |
Bella Relaks | 1,49% |
Przewodnik Katolicki | 0,82% |
Tygodnik Siedlecki | 0,80% |
Jarmark | 0,75% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,72% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,66% |
MM Moje Miasto (tygodnikbezpłatny) | 0,63% |
Panorama Leszczyńska | 0,56% |
Anonse (wyd. pomorskie) -Tygodnik | 0,45% |
TEMI Galicyjski TygodnikInformacyjny | 0,38% |
Teraz Białystok (tygodnikbezpłatny) | 0,28% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,19% |
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) | 0,03% |
Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytułyporadnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższeczytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga17,92 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugiemiejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez15,99 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.).Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska;11,26 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmenciepeople i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,99 proc.), lidersegmentu real life stories.
Dwutygodniki | procentrespondentów |
Przyjaciółka | 17,92% |
Tina ** | 15,99% |
Viva | 11,26% |
Z Życia Wzięte | 9,99% |
Komputer Świat | 7,91% |
Party Życie Gwiazd | 5,98% |
Bravo | 4,58% |
Świat Seriali | 3,82% |
Sukcesy i Porażki | 3,40% |
Bravo Sport | 3,10% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 2,77% |
Bravo Girl | 2,46% |
Monitor Księgowego | 0,53% |
Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "TwójStyl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,17 proc.Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje11,81 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest lideremkategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest naczele segmentu miesięczników poradnikowych.
Miesięczniki | procentrespondentów |
Twój Styl | 13,17% |
Claudia | 11,81% |
Cztery Kąty | 10,89% |
Focus | 9,86% |
Murator | 9,39% |
Poradnik Domowy | 9,38% |
Olivia | 8,14% |
Mój Piękny Ogród | 7,92% |
Kobieta i Życie | 7,60% |
Świat Kobiety | 7,58% |
Dobre Rady | 7,23% |
Auto Moto | 6,27% |
Avanti | 6,06% |
National Geographic | 6,02% |
Działkowiec | 5,91% |
Mamo To Ja | 5,19% |
Glamour | 4,91% |
CKM | 4,90% |
Moje Mieszkanie | 4,16% |
Ładny Dom | 4,12% |
Pani | 4,10% |
Joy | 3,94% |
Cosmopolitan | 3,87% |
CD Action | 3,84% |
Dom & Wnętrze | 3,74% |
PC Format | 3,70% |
Uroda | 3,69% |
M jak mieszkanie | 3,61% |
Auto Motor i Sport | 3,59% |
Playboy | 3,33% |
Moje Gotowanie | 3,29% |
Przyślij Przepis! | 3,27% |
Samo Zdrowie | 3,22% |
Zdrowie | 3,02% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,93% |
Elle | 2,86% |
Twoje Dziecko | 2,77% |
Dziecko | 2,70% |
Kwietnik | 2,65% |
Zwierciadło | 2,64% |
Dziewczyna | 2,62% |
Cienie i Blaski | 2,55% |
Dobre Wnętrze | 2,52% |
Świat Zdrowia (miesięcznikbezpłatny) | 2,44% |
Kuchnia | 2,42% |
Popcorn | 2,30% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,27% |
Chip | 2,26% |
Logo | 2,23% |
Auto Świat Poradnik | 2,17% |
Mój Piękny Dom | 2,15% |
Magazyn Futbol | 2,10% |
Świat Motocykli | 2,00% |
Vita | 1,93% |
Burda | 1,90% |
Rodzice | 1,83% |
Twist | 1,83% |
Twój Maluszek | 1,83% |
Focus Historia | 1,67% |
Zbuduj Dom | 1,59% |
Charaktery | 1,58% |
Majster | 1,52% |
Reader's Digest | 1,50% |
Top Gear | 1,50% |
Sekrety Serca | 1,45% |
Tak Mieszkam | 1,41% |
Men's Health | 1,39% |
Forbes | 1,34% |
M jak Mama | 1,31% |
Sól i Pieprz | 1,19% |
Na ścieżkach życia | 1,17% |
Shape | 1,12% |
InStyle | 1,00% |
Sukces | 0,96% |
Play | 0,87% |
Voyage | 0,83% |
Podróże | 0,73% |
Fun Club | 0,69% |
Architektura-Murator | 0,66% |
Elle Decoration | 0,53% |
Hot Moda & Shopping | 0,45% |
Żagle | 0,43% |
Spośród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelnikówcieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel SpringerPolska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,96 proc.
Dwumiesięczniki | procentrespondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 4,96% |
Auto Świat 4x4 | 2,41% |
Komputer Świat Gry | 2,15% |
Komputer Świat Ekspert | 2,13% |
National Geographic. Traveler | 1,87% |
Sens. Poradnik psychologiczny | 0,31% |
Weranda Country | 0,26% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2009roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 354 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Ze względu na dokonane we wrześniu 2009 roku połączenie pism"Dziennik" i "Gazeta Prawna" w jeden tytuł "Dziennik GazetaPrawna", dane z fali wrześniowej 2009 roku dotyczące tych gazetmogą być traktowane jedynie jako orientacyjne.
** - Próba dla dwutygodnika "Tina" wynosi 16 284 osób, bo domaja br. tytuł był badany jako tygodnik.
Dołącz do dyskusji: Które pisma są liderami w swoich segmentach?