Właściciel Guccii Yves Saint Laurent rozpoczyna globalny przetarg mediowy
Firma Kering Group, właściciel takich luksusowych marek, jak Yves Saint Laurent, Gucci czy Balenciaga rozpoczęła globalny przetarg mediowy. Budżetu klienta broni agencja Zenith, należąca do Publicis Groupe.
Przetarg obejmuje planowanie i zakup mediów dla wszystkich marek firmy na wszytskich rynkach, na których firma prowadzi działalność. Nacisk w nim położono na innowacje i technologie cyfrowe.
Obecnie firmę mediowo obsługuje należąca do Publicis Groupe agencja Zenith.
Według COMvergence, Kering Group wydała 139,5 miliona dolarów na media na całym świecie w 2020 roku. Jednak źródła wskazują, że tegoroczne wydatki będą znacznie wyższe, bliżej 480 milionów euro. Przetarg koordynuje firma konsultingowa R3.
Kering jest właścicielem luksusowych marek, takich jak Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin, Girard-Perregaux i Kering Eyewear.
Dobra luksusowe ucierpiały podczas pandemii, ale już zaczęły się odradzać. Sprzedaż dóbr luksusowych zmniejszyła się o około jedną piątą w pierwszej połowie 2020 r., ale teraz przewiduje się pełny powrót do poziomów z 2019 r.
Przychody Kering Group w I kwartale 2021 r. wzrosły o 21,4 proc. w ujęciu sprawozdawczym i o 25,8 proc. w porównywalnym ujęciu do 3,89 mld euro, na czele z regionem Azji i Pacyfiku oraz Ameryką Północną.
Wiodącą marką jest Gucci, która odnotowała wzrost przychodów o 26 proc. rok do roku w I kwartale w porównywalnych warunkach i 21,6 proc. w ujęciu sprawozdawczym do 2,2 miliarda euro, również w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Północnej.
Dołącz do dyskusji: Właściciel Guccii Yves Saint Laurent rozpoczyna globalny przetarg mediowy