SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

InPost nowym Ruchem? Kolejni wydawcy chcą do Paczkomatów

 – Wielu wydawców zrzeszonych w Izbie Wydawców Prasy chciałoby pójść w ślady “Tygodnika Powszechnego” i podjąć współpracę z InPostem. Zresztą dotyczy to także wydawców, którzy nie są członkami Izby – mówi Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, prezes, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy. Jak ustaliliśmy, plany współpracy z InPostem ma wydawca “Polityki”, z firmą kierowana przez Rafała Brzoskę rozmawia też Wydawnictwo Bauer. 

materiały prasowe materiały prasowe

Kurcząca się sieć sprzedaży prasy wymusza szukanie nowych sposobów jej dystrybucji. "Tygodnik Powszechny" jako pierwszy tytuł prasowy już od niemal dwóch tygodni można kupić z darmową dostawą do ponad 25 tysięcy paczkomatów. Pierwsze egzemplarze trafiły już do klientów. Choć wydawca nie dzieli się liczbami, to słyszymy, że jest zadowolony z początku współpracy z InPostem, a sprzedaż w tym kanale jest większa od oczekiwań. 

Już w najbliższym czasie do grona wydawców, dystrybuujących prasę za pośrednictwem paczkomatów dołączy wydawca tygodnika “Polityka”.  

Wydawca “Polityki” chce do Paczkomatów

– Dystrybucja prasy poprzez paczkomaty, którą wyznaczył “Tygodnik Powszechny”, to przyszłość oraz nowe otwarcie w relacji sprzedażowej pomiędzy wydawcą a konsumentem. InPost to ponad 25 tysięcy paczkomatów, czyli ponad 3 miliony skrytek, co stanowi bardzo interesującą sieć sprzedaży z punktu widzenia wydawców. My również w najbliższym czasie podejmiemy współpracę z InPostem – mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Zmelonek, dyrektor pionu wydawniczego w wydawnictwie Polityka.

Zauważa on, że z dostępnością prasy bywa różnie, wszyscy dystrybutorzy patrzą na optymalizację kosztów, żeby ta sprzedaż była w miarę efektywna, zamykała się kosztowo.  

– Z tego powodu wielu dystrybutorów wycofywało się z tego rynku, w tym lider Ruch. Po drugie, rynek odczuwa problemy z realizacją prenumeraty – Poczta Polska słabo wywiązuje się ze swoich umów, a przecież terminowość jest kluczowa – stwierdza Zmelonek.  

Wydawnictwo planuje dystrybuować poprzez paczkomaty wszystkie tytuły ze swojego portfolio: “Polityka”, “Wiedza i Życie”, “Świat Nauki” czy "Pomocnik Historyczny”.  

Należący obecnie do Orlenu Ruch zdecydował się wycofać z dystrybucji i sprzedaży prasy, zamykając ostatni kiosk w grudniu zeszłego roku. 

Poczta Polska zareagowała na ruch InPostu

Z kolei Poczta Polska w reakcji na nową usługę InPostu wydała komunikat, chwaląc się ofertą gazet i magazynów. - Poczta Polska oferuje w sumie niemal 1000 tytułów prasowych, w tym dzienniki lokalne i ogólnopolskie oraz czasopisma (tygodniki, miesięczniki, kwartalniki, półroczniki i roczniki) – magazyny opinii, tytuły branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i rozrywkowe. W placówkach pocztowych można kupić także wydania specjalne oraz dodatki do różnych tytułów prasowych - podano w komunikacie. Firma przypomniała, że" oferuje swoim klientom usługę prenumeraty i bez dodatkowych opłat za doręczenie i obsługę dostarcza zamówione przez nich tytuły prasowe pod wskazany adres"

Prowadzenie rozmów z InPostem odnośnie dystrybucji prasy przez paczkomaty potwierdził także Maciej Brzozowski, dyrektor public relations z Wydawnictwa Bauer. To największy wydawca magazynów kolorowych w Polsce, w portfolio ma tytuły luksusowe, poradnikowe, yellow, telewizyjne czy krzyżówki. Dla tego wydawcy sprzedaż tradycyjnej prasy jest szczególnie ważna, bo nie rozwinął on oferty online. 

Jak przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Frąckowiak, prezes, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy, ze względu na charakter niektórych tytułów oraz pewne ograniczenia współpracy z InPostem, nie dla wszystkich wydawców jest to optymalne rozwiązanie.  

Jako Izba Wydawców Prasy nie uczestniczymy w bezpośrednich rozmowach pomiędzy wydawcami i InPostem, jednak zdajemy sobie sprawę, że nie bez znaczenia są takie aspekty jak częstotliwość dostarczania prasy, terminy, koszty dostawy.  Liczymy jednak, że wydawcom i InPostowi uda się wypracować formuły, które obejmą jak największe grono wydawców i liczbę tytułów. O szczegółach jeszcze za wcześnie mówić, ponieważ jest to dopiero program pilotażowy, jednak jest to bardzo obiecujące i wierzę, że wspólnie z InPostem tworzymy nowy kanał dystrybucji prasy, przyczyniając się do zwiększenia zasięgu prasy i wzrostu czytelnictwa – dodaje Frąckowiak.  

Dołącz do dyskusji: InPost nowym Ruchem? Kolejni wydawcy chcą do Paczkomatów

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xyz
Piękne to jest „jako izba nie uczestniczymy w rozmowach”. To po co nam taka izba? Coś ważniejszego jest w tej chwili?
21 0
odpowiedź
User
Fan
Poczta Polska chwali się, że ma ponad 100 gazet, ale nie chwali się, że aby ją kupić trzeba czekać 100 minut, jak nie dłużej. Samo odebranie listu poleconego to nawet do 2 godzin stania w kolejce. Dzięki, wolę jednak Packzomat.
16 2
odpowiedź
User
Obserwator
Dlatego wykończono Ruch?
6 5
odpowiedź