'Hity na czasie' z większą widownią, ale niższym udziałem
Koncerty z cyklu "Hity na czasie" emitowane tego lata w TVP 2śledziło o około 100 tys. widzów więcej niż w ubiegłym roku, aleniższy był ich udział w rynku telewizyjnym. W czasie transmisjiDwójka pokonała Polsat i TVN, lepsza od niej była tylko Jedynka.
W tym roku w ramach trasy "Hitów na czasie"odbyły się trzy koncerty, która Dwójka transmitowała w niedzielnewieczory (raz o 21.00, dwa razy o 20.10). Ich średnia widowniawyniosła 2,1 mln osób, co dało stacji 15,98 proc. udziału w grupie4+ i 17,29 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGBNielsen Media Research przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl. Latem ub.r. w ramach tego cykluodbyło się pięć koncertów, a ich średnia oglądalność ukształtowałasię na poziomie 2,02 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio16,85 proc. i 18,18 proc.
Podczas transmisji tegorocznych "Hitów na czasie" TVP 2zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie wszystkichwidzów. Liderem była TVP 1, która emitowała wtedy głównie filmyfabularne, co dało jej udział na poziomie 21,08 proc. Za Dwójkąuplasowały się natomiast Polsat (15,52 proc.; gł. "CSI - KryminalneZagadki Miami", "Wzór") i TVN (12,02 proc. gł "Brzydula" i "SopotFestival 2009"). Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 TVP 2 zajęłatrzecie miejsce za TVP 1 i Polsatem, a przed TVN-em.
Wpływy z reklam nadawanych wokół transmisji z koncertów wyniosływ sumie 1,57 mln zł (dane cennikowe netto nie uwzględniającerabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że "Hity na czasie"najchętniej oglądały kobiety, widzowie powyżej 35.roku życia i mieszkańcy wsi oraz osoby z wykształceniempodstawowym.
Współorganizatorem koncertów z cyklu "Hity na czasie" obok TVP 2było Radio Eska. Uzupełnieniem trasy był odbywający się drugi rok zrzędu Sopot Hit Festiwal. Dane o jego oglądalności można znaleźćtutaj.
Widownia "Hitów na czasie" w tymroku
Oglądalność konkurencji stacji w czasietransmisji koncertów
Profil widowni "Hitów na czasie"
Dołącz do dyskusji: 'Hity na czasie' z większą widownią, ale niższym udziałem