Helios odpowiada Cinema City: we wszystkich kinach obniży ceny biletów do 14,90 zł
Prezes sieci kinowej Helios (należącej do Agory) Tomasz Jagiełło zapowiedział, że za tydzień we wszystkich jej kinach standardowe ceny biletów zostaną obniżone do 14,90 zł. To odpowiedź na wprowadzoną parę dni temu obniżkę w Cinema City.
Tomasz Jagiełło w rozmowie z PAP stwierdził, że Helios od pewnego czasu spodziewał się mocnej obniżki cen u konkurencji.
Obecnie cena 14,90 zł we wszystkich kinach Helios obowiązuje tylko we wtorki, w ramach promocji Superwtorek. We wszystkie dni tygodnia są natomiast dostępne w wybranych kinach, m.in. (m.in. Bydgoszcz, Gdańsk Alfa, Gdańsk Metropolia, Szczecin CHR Kupiec, Radom). Taka stawka dotyczy zarówno filmów w 2D, jak i w 3D.
Prezes Heliosa dodał, że w kinach, w których wprowadzono tę stawkę we wszystkie dni, nastąpił zauważalny wzrost frekwencji. W pozostałych kinach Heliosa ceny biletów na filmy 2D i 3D wynoszą od 20,90 do 33,90 zł, najwyższe są w warszawskim kinie w centrum handlowym Blue City (od 29,90 do 33,90 zł). W niektórych kinach działają sale Dream (za bilet do nich trzeba dopłacić 7 zł), a dopłata za okulary do 3D wynosi 3 zł.
Cinema City tnie ceny biletów i kart Unlimited
W czwartek po południu portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy poinformował o dużych obniżkach wprowadzonych przez Cinema City. Ceny z ok. 30 zł (a w weekendy nawet ponad 30 zł) zmalały do 17 zł w Warszawie, a do 15 zł w pozostałych miastach.
Natomiast miesięczną opłatę za kartę Cinema City Unlimited zmniejszono z 46 zł (a 55 zł z uwzględnieniem kin w Warszawie) do 33 zł (a 38 zł z kinami warszawskimi).
- Zmiany polityki cenowej dotyczą wszystkich kin Cinema City w całej Polsce. Zmiany te nie są podyktowane informacjami o koronawirusie, a wnikliwą analizą trendów rynkowych. Wprowadzona zmiana była planowana od dawna. Ceny zostają obniżone na wszystkie seanse 2D i będą obowiązywać przez cały tydzień - powiedziała nam Katarzyna Opertowska, marketing director Cinema City Poland. - Ponadto ceny naszego popularnego programu Unlimited oraz wszystkich formatów jak: Imax, 4DX czy ScreeX zostały również dostosowane do nowego cennika. Zapraszamy naszych klientów do oglądania większej liczby filmów w niskich cenach na dużym ekranie - dodała.
Z kolei Multikino od 2017 roku w kolejnych kinach wprowadza cenniki, w których taka sama stawka obowiązuje we wszystkie dni tygodnia. W kilku kinach Multikino (Lublin, Kielce, Poznań 51, Sopot, Szczecin, Tychy, Zabrze, Kraków, Rybnik, Bydgoszcz, Olsztyn, Radom, Włocławek, Rzeszów) i Cinema3D (Biała Podlaska, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Kalisz, Kłodzko, Warszawa Reduta, Mielec, Tarnów) cena wynosi 14,90 zł, a w kolejnej grupie kin (Warszawa: Ursynów, Wola i Targówek, Poznań Malta) - 19,90 zł.
- Obserwujemy, że niższe ceny, które zaoferowaliśmy widzom w Polsce pozwalają na korzystanie z naszej oferty nowym widzom oraz wpływają na wzrost częstotliwości wizyt wśród dotychczasowych klientów. W związku z tym nie wykluczamy kontynuacji tej dynamicznej polityki cenowej w bieżącym roku - przekazał nam Mariusz Spisz, członek zarządu Multikina.
Kurs Agory w dół, wpływy Heliosa rosną
W piątek cena akcji Agory zmalała o 9,35 proc. do 9,70 zł, podczas gdy cały indeks giełdowy WIG obniżył się o 2,81 proc.
Do Heliosa należy obecnie 49 kin mających łącznie 277 ekranów. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody z biletów w kinach Helios wzrosły o 14,5 proc. do 179 mln zł, ze sprzedaży barowej - o 31,2 proc. do 77,3 mln zł, a z reklam - o 13,6 proc. do 22,5 mln zł.
- Jestem przekonany, że ludzie zawsze będą chcieli chodzić do kina - nie zmieni tego także obecność platform VOD. Żadne ze zjawisk takich jak powstanie telewizji, VHS, serwisy z filmami, a nawet „piractwo” - nie zagroziły dotąd pozycji kina - mówił Tomasz Jagiełło portalowi Wirtualnemedia.pl w listopadzie ub.r.
Do Heliosa należą sieci gastronomiczne Papa Diego i Van Dog
Od jesieni 2018 roku należąca do Heliosa spółka Foodio Concepts rozwija sieć lokali gastronomicznych Papa Diego i Van Dog, natomiast wiosną 2018 roku Helios zainwestował 10 mln zł we właściciela sieci Pasibus.
Na koniec września ub.r. działało 12 lokali Papa Diego, cztery sieci Van Dog i cztery lokale Pasibus stworzone we współpracy z Heliosem. W czwartym kwartale ub.r. zaplanowano uruchomienie czterech lokali Pasibus i dwóch Papa Diego.
W sprawozdaniu Agory zaznaczono, że działalność Foodio Concepts miała negatywny wpływ na rentowność segmentu filmowo-książkowego. - Głównie ze względu na fakt, że w obecnej, początkowej fazie rozwoju tego przedsięwzięcia koszty związane z uruchamianiem kolejnych lokali gastronomicznych przewyższają przychody generowane przez tą działalność - wyjaśniono.
Agora chce przejąć resztę udziałów Eurozetu
W lutym ub.r. Agora za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (nadawcy m.in. Radia ZET), w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures.
O skorzystaniu z tej opcji Agora poinformowała we wrześniu, a miesiąc później skierowała stosowny wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Regulator decyzję w tej sprawie ma ogłosić w drugiej połowie 2020 roku, po przeprowadzeniu analizy rynku.
Ponadto jesienią 2018 r. i w czerwcu ub.r. Agora wzięła udział w dwóch rundach finansowania czeskiej spółki ROI Hunter zajmującej się marketingiem internetowym. W efekcie przejęła 24 proc. jej udziałów za ok. 4,4 mln euro. Natomiast w połowie lipca ub.r. należąca do Agory spółka AMS przejęła 60 proc. udziałów spółki Piano Group, operatora sieci MoveTV obejmującej ponad 900 ekranów w 191 klubach fitness w całej Polsce. Zapłaciła na razie 6,5 mln zł zaliczki.
W połowie marca ub.r. Agora razem ze swoimi spółkami zależnymi AMS i Helios zaczęła negocjacje z konsorcjum banków dotyczące kredytu o wartości do 500 mln zł.
Agora zamknęła dwie drukarnie, zysk niższy wskutek odpisu dot. Goldenline
W połowie ub.r. Agora zamknęła swoje drukarnie w Tychach i Pile, wcześniej w ramach zwolnień grupowych pożegnała się ze 147 pracującymi tam osobami. Firma stara się znaleźć chętnych na kupno zgromadzonego tam sprzętu. - Zdajemy sobie sprawę, że trudno będzie nam sprzedać wyposażenie dotychczasowych drukarni w Pile i Tychach, gdyż są to bardzo specjalistyczne maszyny. Niewiele drukarń w Polsce specjalizuje się w drukowaniu gazet. Co prawda są odbiorcy na tego typu sprzęt za granicą, ale wówczas trzeba liczyć się z dużymi kosztami transportu - powiedział nam w październiku ub.r. Bartosz Hojka, prezes Agory.
W połowie lutego Agora zapowiedziała, że połączy się z zarządzającą tymi drukarniami swoją spółką zależną Agora-Poligrafia.
Równocześnie firma za 11 mln zł netto sprzedała działkę z budynkiem w Warszawie. Uzasadniła, że nie wykorzystuje efektywnie tej nieruchomości na działalność operacyjną.
Natomiast w drugiej połowie stycznia br. Agora dokonała odpisu aktualizującego wartość aktywów jej spółki zależnej Goldenline do ich szacowanej wartości odzyskiwalnej. W konsekwencji wynik netto Agory w czwartym kwartale ub.r. w ujęciu jednostkowym zmaleje o ok. 11,2 mln zł, a w ujęciu skonsolidowanym o ok. 6,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Helios odpowiada Cinema City: we wszystkich kinach obniży ceny biletów do 14,90 zł