Heineken globalnym sponsorem Ligi Europy, w Polsce będzie promować Warkę
Koncern browarniczy Heineken NV został oficjalnym sponsorem Ligi Europy w piłce nożnej. W ramach współpracy na wielu rynkach będzie promować swoją marę Amstel, natomiast w Polsce - Warkę.
Heineken NV od 21 lat jest już sponsorem piłkarskiej Ligi Mistrzów. Do 2005 roku w ramach tej współpracy promował markę Amstel, a przez ostatnich dziesięć lat - Heinekena.
Teraz koncern zawarł trzyletnią umowę sponsorską dotyczącą Ligi Europy. Kontrakt pozwala na różnych rynkach promować jako sponsorów tych rozgrywek inne marki. Na większości rynków będzie to Amstel, natomiast w Polsce - Warka (Heineken NV jest większościowym udziałowcem produkującej to piwo Grupy Żywiec).
- Warka to jedno z najpopularniejszych piw, które od lat towarzyszy swoim konsumentom w zainteresowaniu najpopularniejszą dyscypliną sportu w Polsce. Najpierw jako sponsor poznańskiego „Kolejorza” i innych drużyn klubowych, następnie jako sponsor Ekstraklasy, a później także reprezentacji narodowej - przypomina Tomasz Król, marketing manager Warki. W drugiej połowie ub.r. markę w roli sponsora piłkarskiej reprezentacji Polski zastąpił Okocim produkowany przez Carlsberga.
Tegoroczna letnia kampania reklamowa Warki była oparta na grze słów Warka-warzyć i haśle „Warka - klasycznie piwne”. Ostatni raz akcenty piłkarskie w komunikacji marki pojawiły się w czasie zeszłorocznego mundialu, w kampanii „Akcja na mecz”.
- Liga Europy UEFA to jedno z największych sportowych wydarzeń na świecie, a mecze czołowych klubów europejskich to widowisko sportowe na najwyższym poziomie. Takie partnerstwo odpowiada ambitnym planom rozwojowym Warki i jest korzystne dla obu stron - przekonuje Tomasz Król. Większość działań promujących markę w ramach tego sponsoringu będzie odbywać się w Polsce, dodatkowo logo marki będzie też obecne przy wszystkich meczach polskich drużyn: na bandach stadionowych i podczas konferencji prasowych.
W tym sezonie w startujące właśnie fazie grupowe Ligi Europy grają dwa polskie kluby: Lech Poznań i Legia Warszawa. Całe rozgrywki będą transmitowane w kanałach nc+, natomiast mecze polskich drużyn - także w TVP2 i TVP Regionalnej, a tylko mecze Legii - również w Eurosporcie.
Dołącz do dyskusji: Heineken globalnym sponsorem Ligi Europy, w Polsce będzie promować Warkę