Havas Warsaw, K2, Just i FCB walczą o obsługę reklamową PGE
W przetargu na obsługę reklamową - w zakresie ATL - PGE Polskiej Grupy Energetycznej SA i PGE Obrót walczą cztery agencje: Havas Warsaw, Just, grupa K2 i FCB. Wartość budżetu reklamowego oszacowano na 12,3 mln zł.
Przetarg na obsługę reklamową w zakresie ATL spółek PGE SA i PGE Obrót trwa od stycznia br. Oferty w nim złożyły cztery agencje: Havas Warsaw, Just, FCB i konsorcjum agencji K2.pl i K2 Internet.
Spośród nich PGE wybierze dwie firmy do współpracy. Kiedy dokładnie - tego na obecnym nie ujawniono. Spółki podały jedynie wysokość budżetów, jakie zamierzają przeznaczyć na obsługę reklamową - po 6,15 mln zł brutto każda, czyli łącznie 12,3 mln zł.
Do zadań wybranych agencji należeć będzie m.in. przygotowywanie koncepcji w zakresie kreacji wizerunku marki przy zachowaniu spójności w obrębie identyfikacji wizualnej, kreacja i realizacja kampanii wizerunkowych oraz kampanii sprzedażowych w tym: przygotowanie spotów telewizyjnych, radiowych, layoutów prasowych, kreacji do internetu oraz innych materiałów reklamowych. Planowane w tym zakresie działania obejmować będą zarówno ATL (telewizja, radio, outdoor) jak i działania BTL skierowane bezpośrednio do klientów (ulotki, plakaty, foldery, mailing). Zadaniem agencji będzie stała i bieżąca obsługa, również w okresie pozakampanijnym.
Spośród agencji biorących udział w przetargu PGE wybierze dwie do dwuletniej współpracy. Przeważającym kryterium wyboru zwycięzców będzie cena (waga 70 proc.).
W ub.r. PGE współpracowało m.in. z agencją reklamową VML Poland oraz z Scholz&Friends Warszawa. Pierwsza pracowała przy kampanii pod hasłem „Nazywam się PGE Narodowy”. Druga była autorem kreacji realizowanej jesienią ub.r. kampanii promującej dodatkowe usługi fachowców dla klientów.
Dołącz do dyskusji: Havas Warsaw, K2, Just i FCB walczą o obsługę reklamową PGE