Gwiazdy muzyki zakładają własne portale społecznościowe
Najbardziej znani wykonawcy muzyczni nie zadowalają się jużpopularnymi kontami na portalu muzycznym MySpace.com. Zakładająwłasne serwisy społecznościowe, żeby lepiej kontaktować się zfanami i skuteczniej promować wśród nich swoją muzykę.
Amerykański raper 50 Cent, który na portalu MySpace.compozwalającym udostępniać innym muzykę do odsłuchania miał ponadmilion przyjaciół, jako jeden z pierwszych zdecydował się założyćwłasny serwis społecznościowy. Podobne witryny uruchomiły innegwiazdy muzyki, m.in. Kylie Minogue i Pussycat Dolls.
Wykonawcy zakładają własne serwisy społecznościowe, ponieważ wten sposób mogą bezpośredno kontaktować się z ich użytkownikami,których adresy e-mailowe mają w swoich bazach danych jakomoderatorzy tych stron. "Mamy dane adresowe naszych fanów, więcmjeśli chcemy, możemy do nich napisać" - mówi Chris Romero z firmyG-Unit Records zarządzającej stroną Thisis50.com. "Znamy strukturędemograficzną naszych użytkowników i wiemy, co przeglądają i na coklikają na naszej witrynie" - dodaje DJ Pooh
Atrakcjami, które mają zachęcać internautów do częstegoodwiedzania portali społecznościowych gwiazd muzyki i zakładania nanich swoich profili, są zazwyczaj blogi prowadzone przezwykonawców, dodawane przez nich komentarze oraz udostępnianeekskluzywne materiały filmowe. Użytkownicy mogą za opłatą pobieraćdzwonki do telefonów komórkowych i inne multimedia związane zwykonawcami
Artyści najczęściej powierzają stworzenie i zarządzenie swoimiserwisami społecznościowymi agencjom internetowym i czerpią jedyniepewien procent zysków z umieszczonych w tych witrynach reklam isprzedanych produktów. Wielu wykonawców przekształca w tym celuswoje oficjalne strony internetowe, dodając w nich opcje związaneze społecznościami sieciowymi.
Dołącz do dyskusji: Gwiazdy muzyki zakładają własne portale społecznościowe