Grupa K2 z wpływami wyższymi o jedną trzecią i 4,8 mln zł zysku. „Odwróciliśmy trend spadkowy”
W 2014 roku Grupa K2 zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 33 proc. do 79,3 mln zł oraz 4,8 mln zł zysku netto (wobec 1,17 mln zł straty rok wcześniej). - Po dwóch trudnych latach odwróciliśmy trend spadkowy - podkreśla prezes Grupy K2 Tomasz Tomczyk. Ze spółek zależnych firmy największe wzrosty zanotowała Oktawave.
Przychody ze sprzedaży w wysokości 79,29 mln zł zostały osiągnięte w ub.r. przez Grupę K2 przy kosztach sprzedanych usług wynoszących 69,19 mln. - Duży udział usług obcych w strukturze kosztów projektowych wpłynął na obniżenie rentowności sprzedaży brutto do poziomu 12,7 proc. - przyznaje firma w raporcie finansowym (w 2013 r. rentowność brutto wyniosła 15,5 proc., a w 2012 r. - 13 proc.). Za to rentowność netto sprzedaży wzrosła z -7,4 proc. w 2012 r. i -0,4 proc. w 2013 r. do 2,8 proc. w ub.r.
Grupa K2 zaznacza, że na jej pozytywny wynik netto (4,8 mln zł zysku) spory wpływ miało sprzedanie we wrześniu ub.r. za 10 mln zł 40 proc. udziałów w sklepie internetowym Audioteka (więcej o tym). - W efekcie tej jednorazowej transakcji znacząco wzrosła rentowność brutto i netto, wynosząc odpowiednio 8,2 i 6,1 proc. Zdarzenie to miało także wpływ na wzrost kapitałów własnych wynoszący 20,3 proc., jak i sumy bilansowej - 12,7 proc. W związku z transakcją sprzedaży Grupa K2 wykazała także dodatnie przepływy inwestycyjne - podaje firma.
W ub.r. zatrudnienie w Grupi K2 wzrosło o jedną piątą do ponad 350 pracowników.
- Po dwóch trudnych latach zanotowaliśmy pozytywne wyniki finansowe, odwracając tym samym trend spadkowy - podsumowuje te wyniki Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2. - Wydatki reklamowe klientów wzrosły, a segment internetu po raz kolejny zyskał na ważności, co w znaczącym stopniu pomogło zwiększyć wartość sprzedaży całej Grupy K2 jak i poprawić rentowność większości biznesów. Szczególnie dobra okazała się druga połowa roku, w której, zgodnie z założeniami, klienci wykazali ponadprzeciętną aktywność reklamową - opisuje.
Spośród spółek zależnych Grupy K2 (K2 Internet, K2 Media, K2 Search, K2.pl, Good, K2 TM, Oktawave) największe wzrosty osiągnęła oferująca usługi technologiczne Oktawave - jej przychody ze sprzedaży wzrosły trzykrotnie, m.in. dzięki pozyskaniu jako klientów firm TUI Poland, Grupa Pracuj.pl, Morele.net czy Carrefour.
Grupa K2 podkreśla, że również agencja K2, dom mediowy K2 Media i spółka technologiczna Fabrity poprawiły swoje wyniki, rosnąc szybciej niż segmenty rynkowe, w których działają.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2 z wpływami wyższymi o jedną trzecią i 4,8 mln zł zysku. „Odwróciliśmy trend spadkowy”