Grupa K2: K2 Digital Products przejęte przez Fabrity, celem uporządkowanie struktury
K2 Digital Products, zorganizowana część agencji marketingowej K2, została przejęta za 2,01 mln zł przez spółkę Fabrity. Obie firmy należą do grupy kapitałowej K2, transakcja ma uporządkować jej poszczególne linie biznesowe.
W komunikacie giełdowym K2 podano, że K2 Digital Products, będąca wcześniej zorganizowana część przedsiębiorstwa agencji K2, obejmuje zasoby „służące prowadzeniu działalności polegającej w szczególności na projektowaniu interfejsów, bieżącej obsłudze serwisów internetowych kontrahentów, realizacji projektów rozwojowych oraz prac konsultingowych w zakresie funkcjonowania rozwiązań informatycznych, wyodrębnionej w strukturze organizacyjnej”.
Wyliczono, że na zorganizowaną część przedsiębiorstwa składają się m.in. prawa własności intelektualnej (w tym umowy licencyjne), ruchomości (zwłaszcza sprzęt komputerowy), umowy związane z działalnością, należności z tytułu prowadzonej działalności i wszelkie inne wierzytelności, środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych, tajemnice przedsiębiorstwa, księgi i dokumenty związane z prowadzeniem działalności, zespół pracowników oraz zobowiązania związane z funkcjonowaniem.
Podkreślono, że zorganizowana część przedsiębiorstwa „stanowi wyodrębnioną organizacyjnie, funkcjonalnie i finansowo jednostkę, będącą zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, zdolną do prowadzenia działalności gospodarczej w sposób samodzielny”.
Do momentu przeniesienia K2 Digital Products do Fabrity agencja K2 składała się z trzech sub-jednostek biznesowych: komunikacyjno-kreatywnej, K2Bots.AI oferującej inteligentne boty oraz K2 Digital Products specjalizującej się w projektowaniu produktów cyfrowych. W pierwszym kwartale br. rozpoczęto proces połączenia części K2 Digital Products ze software house'em Fabrity, a sfinalizowano go 31 lipca.
Cena zorganizowanej części agencji K2, zgodnie z wyceną na koniec czerwca, wyniosła 2,01 mln zł. Zaktualizowano ją o stan środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych na 30 lipca, ponadto podlegała korektom ze względu na możliwość powstania do dnia 31 lipca wierzytelności lub zobowiązań związanych z działalnością, których wartość nie była znana i nie mogła zostać uwzględniona w wycenie.
Celem uporządkowanie linii biznesowych grupy K2
K2 Digital Products w strukturze organizacyjnej i majątkowej Fabrity działa od 1 sierpnia. Obie spółki są kontrolowane przez grupę K2, która ma 100 proc. udziałów agencji K2 i 80 proc. firmy Fabrity. Ta ostatnia spółka świadczy usługi informatyczne.
W komunikacie uzasadniono, że transakcja ma na celu uporządkowanie poszczególnych linii biznesowych grupy kapitałowej K2. - Wzmocnienie istniejących w Fabrity kompetencji programowania środowisk backendowych o kompetencje projektowania produktów i interfejsów, uwspólnianie metodyk zarządzania projektami i połączenie sił sprzedażowo-obsługowych, pozwoli na szybszy rozwój oferty technologicznej Grupy K2, zwłaszcza w zakresie rozwiązań e-commerce, i stanowi element nowej strategii Grupy K2 - uzasadniono.
Dotychczas agencja K2 stanowiła w grupie K2 osobny segment agencyjny, który w pierwszym kwartale br. zanotował spadek przychodów sprzedażowych z 7,39 do 7,08 mln zł, a przy spadku kosztu sprzedanych usług z 4,6 do 3,38 mln zł wynik EBITDA wzrósł ze 144 tys. zł straty do 56 tys. zł zysku. Natomiast Fabrity osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych z 3,49 do 5,16 mln zł oraz wyniku EBITDA z 32 tys. zł straty do 959 tys. zł zysku.
Łącznie grupa K2 w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 2,5 proc. do 27,02 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 257 tys. zł straty do 646 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Grupa K2: K2 Digital Products przejęte przez Fabrity, celem uporządkowanie struktury
[url=http://www.offwhite.us.org]OFF-White[/url]