Michał Rutkowski: z Agory na dyrektora zarządzającego agencji K2
Z początkiem maja Michał Rutkowski objął funkcję dyrektora zarządzającego agencji marketingowej K2. Poprzednio pracował w Agorze, a wcześniej m.in. w Grupie naTemat i agencji Tribal DDB.
W agencji K2 jako dyrektor zarządzający Michał Rutkowski zastąpi Krystynę Szlassę, która wkrótce rozpocznie urlop macierzyński. - Michał Rutkowski łączy wieloletnie doświadczenie z agencji digitalowej z pracą w działach marketingu po stronie klienta. Współtworzył wiele wybitnych kampanii reklamowych, jest jednym z architektów „Ostatniego Twojego Weekendu”, najbardziej nagradzanej realizacji w historii polskiej reklamy. Wierzę, że równie wielkie projekty będziemy realizowali wspólnie, dla klientów K2 - komentuje Paweł Wujec, od lutego br. prezes grupy K2.
Poprzednio przez cztery lata Michał Rutkowski pracował w Agorze jako dyrektor marketingu i strategii marki Gazeta.pl. Odpowiadał tam za strategię i działania marketingowe B2B i B2C portalu.
Przedtem przez niecałe półtora roku był zastępca dyrektora zarządzającego w Grupie naTemat, nadzorując przede wszystkim za rozwój biznesu. Wcześniej przez 8 lat był dyrektorem zarządzającym agencji interaktywną Tribal DDB (w 2014 roku połączyła się z DDB Warszawa), pełnił też funkcję dyrektora strategicznego w DDB Warszawa. Ponadto był dyrektorem marketingu w dzienniku „Nowy Dzień” (Agora), a karierę zaczął w domu badawczym IQS&Quant Group.
Z branżą marketingową jest związany od ponad 20 lat. Realizował projekty dla takich marek i reklamodawców jak m.in. McDonald’s, Allegro, Orange, Tyskie, Lech, Finlandia Vodka, Ekstraklasa SA, Tchibo, Lipton, Knorr, Unilever, PKO BP, Johnson & Johnson i „Gazeta Wyborcza”
- Niektórzy mogliby uznać, że czasy pandemii i kryzysu to dziwny moment na decyzję o zmianie pracy. Ale taka propozycja nie pojawia się często, a marce K2 się nie odmawia. Będziemy koncentrować się na drugim znaczeniu słowa kryzys, które oznacza szansę - zarówno dla samego K2, jak i dla klientów agencji. Rynek pokona pandemię, biznes przezwycięży recesję i nadejdzie nowa normalność. Taka, w której wygrają marki najlepiej do przygotowane do nowej rzeczywistości - zapowiada Rutkowski.
Agencja K2 ze spadkiem wpływów i stratą netto
W ub.r. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych ze 108,79 do 109,69 mln zł, a jej wynik netto zmalał z 2,32 mln zł zysku do 1,83 mln zł straty. Agencja K2, stanowiąca segment agencyjny grupy K2, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych z 33,12 do 27,38 mln zł oraz skorygowanego wyniku EBITDA z 512 tys. zł zysku do 1,64 mln zł straty.
- Niezadowalające wyniki agencji K2 były efektem braku realizacji planów sprzedaży zagranicznej i gwałtownym spadkiem aktywności kluczowego do tej pory klienta i tym samym pogorszenia wyników segmentu agencyjnego - wyjaśniono w sprawozdaniu. - W związku z zaistniałymi okolicznościami, przez cały 2019 rok prowadzone były działania optymalizujące konfigurację zespołu - zaznaczono.
Miesiąc temu grupa spółka K2 Internet z powodu trwałej utraty wartości udziałów agencji K2 dokonała odpisu w wysokości 9,8 mln zł, co obniżyło jej wynik netto za ub.r. o 8 mln zł, nie wpłynęło natomiast na skonsolidowane wyniki grupy kapitałowej K2. Firma zaznaczyła, że odpis nie ma związku z obecną epidemią koronawirusa.
Dołącz do dyskusji: Michał Rutkowski: z Agory na dyrektora zarządzającego agencji K2