Google umacnia pozycję lidera na rynku reklam w wyszukiwarkach
W ostatnim kwartale ubiegłego roku reklamodawcy przeznaczyli o 29 procent więcej pieniędzy na reklamy w internetowych wyszukiwarkach, w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Spośród trzech czołowych wyszukiwarek, największy wzrost zanotowało Google, dzieki czemu jego udziały rynkowe zwiększyły się do 76,6 procenta - informuje serwis ClickZ, powołując się na raport firmy Efficient Frontier.
Drugie było Yahoo, które w przeciągu ubiegłego roku zanotowało spadek rynkowych udziałów z 24 do 17,9 procenta. Trzecie miejsce zajęła wyszukiwarka MSN Microsoftu, której rynkowe udziały przez cały rok znajdowały się na poziomie 5 - 6 procent.
Dominację Google potwierdza fakt, że aż 97 procent nowych inwestycji, jakie w ostatnich trzech miesiącach minionego roku przeznaczyli reklamodawcy na promocję w wyszukiwarkach, trafiło właśnie do lidera rynku.
źródło: ClickZ
Dołącz do dyskusji: Google umacnia pozycję lidera na rynku reklam w wyszukiwarkach