Google umacnia pozycję lidera na rynku reklam w wyszukiwarkach
W ostatnim kwartale ubiegłego roku reklamodawcy przeznaczyli o 29procent więcej pieniędzy na reklamy w internetowych wyszukiwarkach,w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Spośród trzech czołowych wyszukiwarek, największy wzrostzanotowało Google, dzieki czemu jego udziały rynkowe zwiększyły siędo 76,6 procenta - informuje serwis ClickZ, powołując się na raportfirmy Efficient Frontier.
Drugie było Yahoo, które w przeciągu ubiegłego roku zanotowałospadek rynkowych udziałów z 24 do 17,9 procenta. Trzecie miejscezajęła wyszukiwarka MSN Microsoftu, której rynkowe udziały przezcały rok znajdowały się na poziomie 5 - 6 procent.
Dominację Google potwierdza fakt, że aż 97 procent nowychinwestycji, jakie w ostatnich trzech miesiącach minionego rokuprzeznaczyli reklamodawcy na promocję w wyszukiwarkach, trafiłowłaśnie do lidera rynku.
źródło: ClickZ
Marketing internetowy
Dołącz do dyskusji: Google umacnia pozycję lidera na rynku reklam w wyszukiwarkach