SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook i Instagram rosną reklamowo mocniej od Google’a. Metawersum dalej w dołku

W pierwszym kwartale 2025 roku Meta Platforms osiągnęła wzrost przychodów o 16 proc., zarabiając na czysto 16,6 mld dolarów. Natomiast strata operacyjna pionu obejmującego metawersum i gogle do VR znów przekroczyła 4 mld dol.

Przychody sprzedażowe Meta Platforms w pierwszym kwartale 2025 roku sięgnęły 42,31 mld dolarów, rosnąc rok do roku o 16,1 proc. (w grafikach przy tekście kwoty są w mln dolarów).

Koncern zarabia prawie wyłącznie z reklam, emitowanych głównie na Facebooku i Instagramie. Kwartalne wpływy w tym obszarze poszły w górę r/r z 35,63 do 41,39 mld. To tempo dużo wyższe niż w przypadku Alphabetu, właściciela Google’a, którego przychody reklamowe w zeszłym kwartale zwiększyły się r/r o 8,5 proc. 66,89 mld dolarów.

Na Facebooku i Instagramie reklamy droższe i jest ich więcej

Przychody reklamowe Meta Platforms wzrosły w minionym kwartale we wszystkich głównych regionach działalności koncernu. Kwotowo najmocniej poszły w górę w USA i Kanadzie – z 15,45 do 18,26 mld dolarów.

Na platformach koncernu wyemitowano w zeszłym kwartale o 5 proc. reklam więcej niż rok wcześniej. W USA i Kanadzie dynamika wyniosła 4 proc., w Europie – 5 proc., zaś w Azji i regionie Pacyfiku – 9 proc.

Natomiast średnie ceny reklam poszły w górę r/r o 10 proc., z czego w USA i Kanadzie – o 14 proc., w Europie – o 9 proc., w Azji i regionie Pacyfiku – o 3 proc., a w pozostałych regionach – o 17 proc.

Platformy koncernu, czyli Google, Instagram, WhatsApp i Messenger, codziennie miały średnio 3,43 mld użytkowników, wobec 3,24 mld przed rokiem i 3,02 mld dwa lata temu.

Segment platform firmy wypracował w minionym kwartale 41,9 mld dolarów przychodów i 21,76 mld zysku operacyjnego, wobec odpowiednio 36,01 i 17,66 mld rok wcześniej.

Mocno pod kreską pozostaje zaś pion Reality Labs obejmujący głównie metawersum i gogle Oculus Rift do wirtualnej rzeczywistości. W zeszłym kwartale przy wzroście r/r przychodów z 380 do 510 mln dolarów zwiększył stratę operacyjną z 3,85 do 4,21 mld dolarów.

Jego strata czwarty kwartał z rzędu przekroczyła pułap 4 mld.

Ponad 4 mld zysku więcej

Wydatki Meta Platforms zwiększyły się dużo słabiej od przychodów: o 9,4 proc. do 24,76 mld dolarów, z czego koszty uzyskania przychodów – z 6,64 do 7,57 mld, a nakłady na badania i rozwój – 9,98 do 12,15 mld.

Natomiast wydatki ogólne i administracyjne zmalały r/r z 3,45 do 2,28 mld. Na koniec marca br. firma zatrudniała 76,8 tys. pracowników, o 11 proc. więcej niż przed rokiem.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na poziomie operacyjnym zysk koncernu poszedł w górę r/r z 13,82 do 17,55 mld dolarów, a w ujęciu netto – z 12,37 do 16,64 mld.

Meta ostrzega przed skutkami przepisów w UE

W drugim kwartale br. Meta Platforms spodziewa się od 42,5 do 45,5 mld dolarów przychodów (zakładając korzystny dla firmy wpływ zmian kursów walut w wysokości 1 proc.).

Całoroczną prognozę co do kosztów zmniejszono z 114-119 do 113-118 mld dolarów, przy czym w zakresie wydatków kapitałowych (w tym leasingu finansowego) podwyższono ją z 60-65 do 64-72 mld.

Tydzień temu Komisja Europejska nałożyła kary w wysokości 500 mln i 200 mln euro na koncern Apple i Meta Platforms za naruszenie Aktu o rynkach cyfrowych (DMA). W sprawozdaniu Mety zaznaczono, że chociaż firma odwoła się od tej decyzji, działania regulatorów mogą zmusić ją do zmiany modelu biznesowego na terenie Unii Europejskiej. A to może poskutkować pogorszeniem oferty dla użytkowników z UE oraz mieć wpływ na przychody koncernu od trzeciego kwartału br. 

Dołącz do dyskusji: Facebook i Instagram rosną reklamowo mocniej od Google’a. Metawersum dalej w dołku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl