iPhone’y już nie napędzają sprzedaży Apple. 25 mld dol. czystego zysku
W zeszłym kwartale Apple wypracowało wzrost przychodów o 5 proc., chociaż wpływy z iPhone’ów zwiększyły się tylko o niecałe 2 proc. Zysk netto koncernu sięgnął 24,8 mld dolarów.

Apple w minionym kwartale rozrachunkowym, zakończonym 29 marca 2025 roku, wypracowało 95,36 mld dolarów przychodów sprzedażowych, co wobec 90,75 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 5,1 proc. (w grafikach przy tekście kwoty, oprócz zysku na akcje, są w mln dolarów).
Motorem napędowym jest sprzedaż usług (takich jak Apple TV+ czy Apple Music), która poszła w górę rok do roku o 11,6 proc. do 26,64 mld dolarów.
47 mld dolarów z iPhone’ów
Przy czym Apple nadal więcej zarabia ze sprzedaży sprzętu. W zeszłym kwartale przychody w tym obszarze zwiększyły się r/r o 2,7 proc. do 68,71 mld dolarów, z czego te z iPhone’ów – o 1,9 proc. do 46,84 mld.
W górę poszły też wpływy z komputerów Mac (z 7,45 do 7,95 mld dolarów) i Padów (z 5,56 do 6,4 mld), natomiast przychody z urządzeń wearable, akcesoriów i sprzętu domowego zmalały z 7,91 do 7,52 mld.

Spadek w Chinach
Kwotowo najmocniej zwiększyły się w zeszłym kwartale przychody Apple w Ameryce Południowej, Środkowej i Północnej – r/r z 37,27 do 40,31 mld dolarów. W Europie nastąpił wzrost z 24,12 do 24,45 mld, w Japonii – z 6,26 do 7,3 mld, a w innych krajach Azji i Pacyfiku – z 6,72 do 7,29 mld.
Z kolei w Chinach wpływy koncernu zmniejszyły się z 16,37 do 16 mld dolarów.

Kwartalne koszty sprzedaży Apple poszły w górę r/r z 48,48 do 50,49 mld dolarów. Wydatki na badania i rozwój zwiększyły się z 7,9 do 8,55 mld, zaś koszty sprzedażowe, ogólne i administracyjne – z 6,47 do 6,73 mld.
Koncern wypracował w minionym kwartale 29,59 mld dolarów zysku operacyjnego i 24,78 mld zysku netto, wobec odpowiednio 27,9 i 23,64 mld przed rokiem.

Kurs akcji Apple w dół po cłach od Trumpa
Zaraz po ogłoszeniu tych wyników akcje Apple w handlu posesyjnym staniały o 3,8 proc. Przez minione 12 miesięcy kurs firmy urósł o 26,6 proc., ale od początku stycznia br. stracił 14,7 proc.
Tegoroczny spadek wynika przede wszystkim z polityki gospodarczej administracji Donalda Trumpa. Kiedy na początku kwietnia USA i Chiny licytowały się na wysokość wzajemnych ceł, kurs Apple na krótko poleciał w dół z ponad 220 do ok. 170 dolarów. Nadal nie odrobił tego spadku – na koniec czwartkowej sesji wynosił 213,32 dolarów.

Dołącz do dyskusji: iPhone’y już nie napędzają sprzedaży Apple. 25 mld dol. czystego zysku