Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie
Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku osiągnęła wzrost przychodów o ponad 25 proc. przy niewielkim spadku zyskowności. W marcu spółka wprowadziła zmiany w cenniku dla nowych klientów.

Brand24 w pierwszym kwartale 2025 roku wypracował 9,91 mln zł przychodów sprzedażowych, o 25,6 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w sprawozdaniu wskazała, że to efekt wzrostów miesięcznych powtarzalnych wpływów (na koniec zeszłego kwartału sięgnęły one 756 tys. dolarów, czyli 3 mln zł) i średniego przychodu od klientów, który poszedł w górę r/r o 28 proc. do 203 dolarów (811 zł), a w przypadku wyłącznie nowych klientów wyniósł już 246 dolarów (984 zł).
Zaznaczono, że wersję globalną oferowanego przez Brand24 narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU (co jest pochodną cennika i większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego), ponadto w portfolio firmy rośnie udział klientów zagranicznych.

Po stronie wydatkowej najmocniej zwiększyły się koszty wytworzenia sprzedanych usług – z 3,95 do 5,3 mln zł. Koszty ogólnego zarządu wzrosły zaś z 1,4 do 2 mln zł, a koszty sprzedaży – z 1,62 do 2,04 mln.
– W pierwszym kwartale tego roku przeznaczyliśmy sporo środków na inwestycje w kadrę i prace nad kolejnymi funkcjami naszych narzędzi. Dostosowujemy w ten sposób organizację do większej skali działalności. Nasza strategia skierowana na zwiększenie udziału dużych klientów korporacyjnych wśród naszych użytkowników, wymaga, z jednej strony zmiany modelu sprzedaży, aby dostosować go do procesów zakupowych w największych firmach, z drugiej zaś utrzymywania się na czele pod kątem innowacyjności i efektywności działania naszych rozwiązań – opisano w komunikacie prasowym firmy.
Zaznaczono, że wiąże się to z zatrudnieniem nowych programistów. – Warto podkreślić, że od 2 lat mocno wykorzystujemy AI do wsparcia produktywności, więc nie rozwiązujemy problemów tylko większą ilością ludzi, a raczej kombinacją specjalistów i technologii, którą są wspierani – dodano.
Nowi klienci Brand24 płacą więcej
Spółka zaznaczyła, że w zeszłym kwartale zakończyła opracowywać ChatBeat – nowe narzędzie do monitoringu marki w tekstach generowanych przez dostępne na rynku modele językowe AI. Brand24 planuje rozpocząć sprzedaż ChatBeat już w maju.
Natomiast w marcu Brand24 wprowadził zmiany w cenniku dla nowych klientów, koncentrując ofertę na segmencie enterprise. W sprawozdaniu firma zaznaczyła, że powinno się to przełożyć się na dalszy wzrost przychodów.
W zeszłym kwartale zysk na poziomie EBITDA zmalał r/r z 2,09 do 1,94 ml zł, na operacyjnym – z 1,06 mln do 717 tys. zł, a w ujęciu netto – z 1,16 do 1,09 mln zł.

W całym 2024 roku Brand24 osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów z 27,72 do 35,28 mln zł, zaś jego zysk netto zmniejszył się z 3,51 mln do 764 tys. zł.
Przez minione 12 miesięcy akcje firmy zdrożały o 13,2 proc., z czego od początku stycznia – o 5,3 proc. Przy kursie 51,60 zł na koniec środowej sesji giełdowej kapitalizacja spółki wynosi 117 mln zł. 77 proc. jej walorów należy do Prowly.com.

Dołącz do dyskusji: Brand24 urósł o jedną czwartą. Wprowadza nowe narzędzie