GfK Polonia: CAWI najpopularniejszą metodą badawczą
Grupa GfK zrealizowała w 2012 roku na całym świecie niemal 17 milionów wywiadów CAWI. Klienci firmy coraz częściej sięgają po ten rodzaj badań, kosztem wywiadów bezpośrednich face-to-face lub wywiadów telefonicznych CATI.
Metoda CAWI jest coraz częściej wykorzystywana także w Polsce. W ubiegłym roku była ona najczęściej wybieraną przez klientów GfK Polonia techniką realizacji wywiadów spośród wszystkich metod dostępnych w instytucie.
Liczba przeprowadzonych wywiadów CAWI (ponad 196 tys.) po raz pierwszy byłą wyższa od liczby wywiadów bezpośrednich face-to-face (ponad 180 tys.) oraz wywiadów zrealizowanych metodą telefoniczną (ponad 141 tys.).
GfK Polonia podaje, że na zmianę proporcji w zakresie wykorzystywanych technik zbierania danych ma wpływ rosnąca penetracja internetu oraz stale rozwijany panel zarejestrowanych internautów - tzw. Access Panel, czyli internetowa społeczność osób, które wyraziły zgodę na udział w badaniach online i przekazały do panelu swoje pełne dane osobowe.
Nazwa CAWI to skrót od Computer-Assisted Web Interview. Jest to wspomagany komputerowo wywiad przeprowadzany przez stronę www, czyli jedna z metod zbierania informacji głównie w ilościowych badaniach marketingowych i opinii publicznej, w której respondent jest proszony o wypełnienie ankiety w formie elektronicznej. Pozostałe metody przeprowadzania wywiadów stosowane w badaniach marketingowych i opinii publicznej to CATI (wywiady przeprowadzane przez telefon), CAPI (wywiady face-to-face z wykorzystaniem laptopów) i PAPI (ankieta papierowa).
Dołącz do dyskusji: GfK Polonia: CAWI najpopularniejszą metodą badawczą