SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Burda Style” nie zniknie z polskiego rynku. Będzie ją wydawać francuska spółka

Miesięcznik z wykrojami do szycia „Burda Style” znalazł się na liście magazynów zamykanych przez Burda Media Polska. Ostatecznie tytuł nie zniknie z polskiego rynku, bo jego wydawanie przejmie spółka Editions Dipa Burda, która wchodzi w skład grupy Hubert Burda Media.

Editions Dipa Burda z siedzibą we Francji odpowiada za wydawanie magazynów z segmentu crafting na kilku rynkach zagranicznych. To ta spółka od stycznia przygotowuje polską wersję „Burda Style”, która pozostanie w sprzedaży.

- Całość pracy wydawniczej i komercyjnej jest po stronie francuskiej spółki bez udziału dotychczasowej polskiej redakcji magazynu „Burda Style”. Wyłącznie dystrybucja oraz obsługa prenumeraty realizowana będzie przez Burda Media Polska - informuje Wirtualnemedia.pl Nina Żwirko z Burda Media Polska.

„Burda Style” to magazyn zawierający wykroje do szycia wraz z szczegółowym opisem i poziomem trudności. Magazyn powstał w Niemczech w 1949 r., a jego nazwa wzięła się od nazwiska Anny Burdy, która dostała w prezencie od męża małe bankrutujące wydawnictwo. Polska edycja pisma powstała w 1991 r.

Burda Media Polska zamknęła ponad 20 magazynów

Polska wersja „Burdy Style” miała zniknąć z rynku wraz z ponad 20 innymi magazynami, o których zamknięciu zdecydowała Burda Media Polska. Jest to efekt sytuacji na rynku, w tym rosnących kosztów druku i papieru. W związku z tym firma przeprowadziła zwolnienia grupowe - do końca roku pożegnała się z 71 pracownikami i kilkunastoma współpracownikami.

W portfolio Burda Media Polska pozostaje sześć magazynów drukowanych: „Viva!”, „Elle”, „Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic Polska” i „National Geographic Traveler”.

 

Dołącz do dyskusji: „Burda Style” nie zniknie z polskiego rynku. Będzie ją wydawać francuska spółka

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ania
A jakie magazyny jeszcze jednak zostaną? Wiadomo coś?
0 0
odpowiedź
User
redaktorka
A jakie magazyny jeszcze jednak zostaną? Wiadomo coś?


Pozostaną na rynku tytuły z grupy Burda (czyli Burda Style i wydania specjalne typu Druty i oczka czy Best of), głównie z inicjatywy społki francuskiej, która pewnie zwietrzyła interes na dużym polskim rynku. Burda jest pismem na licencji i to bardzo ściśle, ponieważ centralnie produkowane są wykroje, a więc i treści. Dzięki temu mozliwe jes wydawanie jej dzięki tłumaczom na wiele rynków. Pozostałe pisma wymagały rzeczywistej redakcji i stworzenia kontentu od A do Z. Sa definitywnie zamkniete i jest niewielka szansa, że ktoś z rynku je kupi. Musiałoby to być małe wydawnictwo, żeby UOKIK wydał pozwolenie, bo Bauerowi na pewno sie nie uda jako monopoliście w tym momencie na rynku poradniczym. A w obecnym układzie rynkowym nie widać inwestorów...
0 0
odpowiedź
User
Czyżyk
A Pan prezes z Edi nie wiedział że "Burda" to oczko w głowie Pani Anny Burdy i troszkę się ośmieszył zamykaniem tytułu tak ważnego markowo dla wydawnictwa międzynarodowego.
A swoją drogą to ciekawe, że Francuzom opłaca się to robić, doliczac koszty transportu, a Polakom na miejscu już nie....
0 0
odpowiedź