Gadu-Gadu szturmuje rynek Rumunii i Bułgarii
Gadu-Gadu może jeszcze w tym roku uruchomić komunikatory w Rumuniii Bułgarii. Do końca roku spółka liczy na około 150 tys.użytkowników uruchomionego w czerwcu komunikatora na Ukrainie.Rosnące przychody spółki powinny neutralizować ponoszone koszty ipozytywnie wpływać na rentowność w kolejnych kwartałach.
"Przygotowujemy się obecnie do uruchomienia komunikatora wRumunii i Bułgarii i szacujemy, że może się to stać jeszcze w tymroku" - powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzamiczłonek zarządu spółki Krzysztof Szalwa.
Strategia uruchamiania komunikatorów przez Gadu-Gadu na rynkachzagranicznych zakłada ich dostosowanie do warunków lokalnych.Przedstawiciele Gadu-Gadu oczekują, że wejście na rynki Bułgarii iRumunii będzie dosyć łatwe, gdyż nie funkcjonują tam lokalne wersjekomunikatorów, a internauci korzystają głównie z komunikatorów zinterfejsem w języku angielskim.
Pod koniec czerwca Gadu-Gadu uruchomiło ukraiński komunikator -Balacka oraz pierwszy na Ukrainie internetowy serwisspołecznościowy - "Moje Pokolenie". Celem spółki na Ukrainie jestzdobycie pozycji lidera na rynku komunikatorów internetowych orazserwisów społecznościowych.
Do tej pory spółka nie prowadziła akcji marketingowej mającej nacelu rozpowszechnienie komunikatora na Ukrainie, jednak zanotowanojuż kilkanaście tysięcy pobrań.
"Na początku września planujemy szerszą akcję reklamową naUkrainie i liczymy, że do końca tego roku będziemy mieli tam około150 tys. użytkowników komunikatora. Szacujemy, że w przyszłym rokuich liczba przekroczy 300 tys." - powiedział członek zarządu spółkiPiotr Pokrzywa.
W czwartek rano Gadu-Gadu przedstawiło raport za drugi kwartał2007 r. Zysk netto spółki w tym okresie wyniósł 2,34 mln zł, zyskoperacyjny 2,13 mln zł, a przychody 5,17 mln zł.
Po pierwszym półroczu 2007 r. zysk netto spółki wynosi 4,25 mlnzł i jest o 116 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2006 r.,zysk operacyjny wyniósł 4,4 mln zł, czyli zwiększył się o 85 proc.w stosunku do pierwszej połowy ubiegłego roku, a przychody wzrosłyo 73 proc. do 9,3 zł.
Przedstawiciele internetowej firmy poinformowali, że ponaddwukrotny wzrost zysku netto w porównaniu z pierwszym półroczem2006 r. był możliwy m.in. dzięki otwarciu własnego biura reklamy,co przełożyło się na zwiększenie efektywności sprzedaży oraz dziękiwprowadzeniu nowych usług reklamowych (w ramach serwisuMojaGeneracja.pl, Gadu Radia).
Na wyniki wpłynęło też zwiększenie przychodów z usługtelekomunikacyjnych.
"Choć procentowo w całej strukturze przychodów wzrost ten wynosi3 proc., to kwotowo jest to dwukrotnie większy przychód" -powiedział Pokrzywa.
W ocenie przedstawicieli Gadu-Gadu pozytywne tendencje zpierwszego półrocza powinny utrzymać się w drugiej połowieroku.
"Nie ma powodów, aby dynamiki poprawy wyników jakie pokazaliśmyw pierwszej połowie roku miały być niższe w kolejnych okresach" -powiedział Szalwa.
"Obecnie ponosimy koszty rozwoju na Ukrainie i koszty prac nadrozpoczęciem świadczenia usług jako MVNO, ale dzięki dynamicznemuwzrostowi przychodów udaje się je pokrywać, co pozytywnie wpływa nauzyskiwaną rentowność i będziemy się starali, żeby tak nadal było"- powiedział Pokrzywa.
Z zakończonej w lutym emisji nowych akcji Gadu-Gadu pozyskałookoło 75 mln zł, z czego 39 mln zł planowało przeznaczyć naprzejęcia. W drugim kwartale spółka przejęła: Blip.pl, Nauka.pl,Fora.pl i CreativeBot.
Przedstawiciele Gadu-Gadu poinformowali, że po dokonanychakwizycjach do dyspozycji mają jeszcze większość kwoty planowanejna akwizycje oraz że prowadzą intensywne negocjacje w sprawiekolejnych przejęć.
Dołącz do dyskusji: Gadu-Gadu szturmuje rynek Rumunii i Bułgarii