“Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem, a “Twój Styl” - miesięcznikiem
“Fakt”, “Tele Tydzień”, “Przyjaciółka” i “Twój Styl” - to najchętniej czytane tytuły prasowe w poszczególnych kategoriach częstości ukazywania się – wynika z danych z badania PBC. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,69 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,60 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,76 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,32 proc.).
Dzienniki ogólnopolskie | procent respondentów |
Fakt | 14,69% |
Gazeta Wyborcza | 14,60% |
Super Express | 6,76% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 6,32% |
Rzeczpospolita | 4,34% |
Przegląd Sportowy | 3,52% |
Dziennik Gazeta Prawna * | 3,15% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,29% |
Gazeta Podatkowa | 0,80% |
Futbol News | 0,47% |
Puls Biznesu | 0,38% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,22% |
Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 35,24 proc. ankietowanych. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,33 proc. wyprzedza „Politykę” (7,15 proc.).
Tygodniki | procent respondentów |
Tele Tydzień | 35,24% |
Życie na Gorąco | 18,68% |
Pani Domu | 15,26% |
Chwila dla Ciebie | 15,06% |
NAJ | 13,40% |
Angora | 10,97% |
Newsweek | 9,33% |
Gala | 8,37% |
Auto Świat | 7,73% |
To i Owo | 7,45% |
Polityka | 7,15% |
Twoje Imperium | 6,22% |
Wprost | 5,59% |
Na Żywo | 5,21% |
Teleprogramy | 4,38% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 4,26% |
Gość Niedzielny | 4,14% |
Takie jest Życie | 4,01% |
Super TV | 4,01% |
Przekrój | 3,47% |
Rewia | 3,41% |
Motor | 3,26% |
Świat i Ludzie | 2,25% |
Imperium TV | 2,07% |
Tele Max | 1,67% |
Bella Relaks | 1,49% |
Forum | 1,44% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) * | 1,23% |
Tygodnik Siedlecki | 0,90% |
Przewodnik Katolicki | 0,79% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,71% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,65% |
Panorama Leszczyńska | 0,61% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,60% |
Jarmark | 0,57% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,53% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,35% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,17% |
7 Dni (tygodnik bezpłatny) | 0,16% |
Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,37 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.
Dwutygodniki | procent respondentów |
Przyjaciółka | 17,37% |
Tina | 16,76% |
Viva | 10,95% |
Z Życia Wzięte | 9,60% |
Komputer Świat | 7,06% |
Tele Świat | 6,08% |
Party Życie Gwiazd | 6,00% |
Bravo | 4,09% |
Świat Seriali | 3,80% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,43% |
Sukcesy i Porażki | 3,27% |
Bravo Sport | 2,74% |
Bravo Girl | 2,08% |
TV 14 | 1,39% |
Monitor Księgowego | 0,47% |
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,12 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,98 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.
Miesięczniki | procent respondentów |
Twój Styl | 13,12% |
Claudia | 10,80% |
Cztery Kąty | 10,18% |
Poradnik Domowy | 9,70% |
Focus | 9,49% |
Murator | 8,70% |
Kobieta i Życie | 7,73% |
Olivia | 7,60% |
Świat Kobiety | 7,54% |
Mój Piękny Ogród | 6,90% |
Dobre Rady | 6,85% |
National Geographic | 6,64% |
Avanti | 5,98% |
Auto Moto | 5,41% |
Mamo To Ja | 5,19% |
Działkowiec | 5,10% |
Glamour | 4,38% |
Pani | 4,31% |
CKM | 4,25% |
CD Action | 3,82% |
Przyślij Przepis! | 3,78% |
Moje Mieszkanie | 3,76% |
Joy | 3,65% |
Cosmopolitan | 3,64% |
Ładny Dom | 3,58% |
Dom & Wnętrze | 3,51% |
PC Format | 3,50% |
M jak mieszkanie | 3,46% |
Samo Zdrowie | 3,32% |
Moje Gotowanie | 3,15% |
Playboy | 3,14% |
Zdrowie | 2,93% |
Auto Motor i Sport | 2,86% |
Uroda | 2,76% |
Dziecko | 2,59% |
Twoje Dziecko | 2,58% |
Zwierciadło | 2,55% |
Elle | 2,50% |
Ogrody, Ogródki, Zieleńce | 2,35% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 2,35% |
Dziewczyna | 2,31% |
Logo | 2,21% |
Dobre Wnętrze | 2,18% |
Popcorn | 2,09% |
Kwietnik | 2,07% |
Magazyn Futbol | 2,04% |
Kuchnia | 2,03% |
Auto Świat Poradnik | 1,97% |
Mój Piękny Dom | 1,95% |
Twój Maluszek | 1,93% |
Chip | 1,88% |
Świat Motocykli | 1,88% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 1,85% |
Top Gear | 1,76% |
Vita | 1,67% |
Charaktery | 1,66% |
Wróżka * | 1,66% |
Focus Historia | 1,63% |
Men's Health | 1,61% |
Burda | 1,60% |
Majster | 1,58% |
Reader's Digest | 1,52% |
Zbuduj Dom | 1,47% |
M jak Mama | 1,46% |
Tak Mieszkam | 1,44% |
Forbes | 1,42% |
Twist | 1,40% |
National. Geographic. Traveler * | 1,23% |
Na ścieżkach życia | 1,21% |
Sól i Pieprz | 1,01% |
InStyle | 0,96% |
Voyage | 0,87% |
Sukces | 0,83% |
Play | 0,83% |
Shape | 0,83% |
Podróże | 0,72% |
Weranda * | 0,71% |
21. wiek | 0,70% |
Architektura-Murator | 0,58% |
Żagle | 0,56% |
Fun Club | 0,55% |
Hot Moda & Shopping | 0,50% |
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny * | 0,36% |
Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 3,96 proc. respondentów.
Dwumiesięczniki | procent respondentów |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 3,96% |
Auto Świat 4x4 | 2,34% |
Rodzice * | 2,05% |
Komputer Świat Gry | 2,03% |
Komputer Świat Ekspert | 1,88% |
Elle Decoration | 0,72% |
Style i Charaktery * | 0,64% |
Weranda Country | 0,29% |
Polska Wita | 0,15% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2009 roku do maja 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 271 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od grudnia 2009 do lutego 2010, próba 12 053), „Weranda” i „Wróżka” (grudzień 2009, próby po 20 170), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (od grudnia 2009 do stycznia 2010, próba 16 141), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od grudnia 2009 do marca 2010, próba 8028), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (marzec 2010, próba 8028), “Rodzice” (grudzień 2009 : kwiecień 2010, próba 4010), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.
Dołącz do dyskusji: “Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem, a “Twój Styl” - miesięcznikiem
Dziwi mnie jedno już pisałem na media2.pl dlaczego gazety bezpłatne tak nisko idą?
Poza tym czwarte miejsce Metra przed Rzepą i dziennikiem to chyba nieźle:))i