SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem, a “Twój Styl” - miesięcznikiem

“Fakt”, “Tele Tydzień”, “Przyjaciółka” i “Twój Styl”  - to najchętniej czytane tytuły prasowe w poszczególnych kategoriach częstości ukazywania się – wynika z danych z badania PBC. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,69 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,60 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,76 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,32 proc.).


 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,69%
Gazeta Wyborcza14,60%
Super Express6,76%
Metro (dziennik bezpłatny)6,32%
Rzeczpospolita4,34%
Przegląd Sportowy3,52%
Dziennik Gazeta Prawna *3,15%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,29%
Gazeta Podatkowa0,80%
Futbol News0,47%
Puls Biznesu0,38%
Parkiet Gazeta Giełdy0,22%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 35,24 proc. ankietowanych
. W kategorii pism yellow największe czytelnictwo ma „Życie na Gorąco” (Bauer), wśród tygodników poradnikowych czołowe miejsca z bardzo zbliżonymi wynikami zajmują „Chwila dla Ciebie” (Bauer) i „Pani Domu” (Edipresse Polska). Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,33 proc. wyprzedza „Politykę” (7,15 proc.). 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień35,24%
Życie na Gorąco18,68%
Pani Domu15,26%
Chwila dla Ciebie15,06%
NAJ13,40%
Angora10,97%
Newsweek9,33%
Gala8,37%
Auto Świat7,73%
To i Owo7,45%
Polityka7,15%
Twoje Imperium6,22%
Wprost5,59%
Na Żywo5,21%
Teleprogramy4,38%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,26%
Gość Niedzielny4,14%
Takie jest Życie4,01%
Super TV4,01%
Przekrój3,47%
Rewia3,41%
Motor3,26%
Świat i Ludzie2,25%
Imperium TV2,07%
Tele Max1,67%
Bella Relaks1,49%
Forum1,44%
Teraz (tygodnik bezpłatny) *1,23%
Tygodnik Siedlecki0,90%
Przewodnik Katolicki0,79%
City (tygodnik bezpłatny)0,71%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,65%
Panorama Leszczyńska0,61%
Tygodnik Ostrołęcki0,60%
Jarmark0,57%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,53%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,35%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,17%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,16%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są niezmiennie dwa czasopisma, które wcześniej ukazywały się co tydzień: „Przyjaciółka”
(Edipresse Polska) z wynikiem 17,37 proc. i „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,76 proc. Zajmująca trzecie miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories. 

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,37%
Tina16,76%
Viva10,95%
Z Życia Wzięte9,60%
Komputer Świat7,06%
Tele Świat6,08%
Party Życie Gwiazd6,00%
Bravo4,09%
Świat Seriali3,80%
Show Magazyn o Gwiazdach3,43%
Sukcesy i Porażki3,27%
Bravo Sport2,74%
Bravo Girl2,08%
TV 141,39%
Monitor Księgowego0,47%

 

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,12 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencja, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,98 proc. Z kolei „Claudia” (G+J Polska) jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,12%
Claudia10,80%
Cztery Kąty10,18%
Poradnik Domowy9,70%
Focus9,49%
Murator8,70%
Kobieta i Życie7,73%
Olivia7,60%
Świat Kobiety7,54%
Mój Piękny Ogród6,90%
Dobre Rady6,85%
National Geographic6,64%
Avanti5,98%
Auto Moto5,41%
Mamo To Ja5,19%
Działkowiec5,10%
Glamour4,38%
Pani4,31%
CKM4,25%
CD Action3,82%
Przyślij Przepis!3,78%
Moje Mieszkanie3,76%
Joy3,65%
Cosmopolitan3,64%
Ładny Dom3,58%
Dom & Wnętrze3,51%
PC Format3,50%
M jak mieszkanie3,46%
Samo Zdrowie3,32%
Moje Gotowanie3,15%
Playboy3,14%
Zdrowie2,93%
Auto Motor i Sport2,86%
Uroda2,76%
Dziecko2,59%
Twoje Dziecko2,58%
Zwierciadło2,55%
Elle2,50%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,35%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,35%
Dziewczyna2,31%
Logo2,21%
Dobre Wnętrze2,18%
Popcorn2,09%
Kwietnik2,07%
Magazyn Futbol2,04%
Kuchnia2,03%
Auto Świat Poradnik1,97%
Mój Piękny Dom1,95%
Twój Maluszek1,93%
Chip1,88%
Świat Motocykli1,88%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,85%
Top Gear1,76%
Vita1,67%
Charaktery1,66%
Wróżka *1,66%
Focus Historia1,63%
Men's Health1,61%
Burda1,60%
Majster1,58%
Reader's Digest1,52%
Zbuduj Dom1,47%
M jak Mama1,46%
Tak Mieszkam1,44%
Forbes1,42%
Twist1,40%
National. Geographic. Traveler *1,23%
Na ścieżkach życia1,21%
Sól i Pieprz1,01%
InStyle0,96%
Voyage0,87%
Sukces0,83%
Play0,83%
Shape0,83%
Podróże0,72%
Weranda *0,71%
21. wiek0,70%
Architektura-Murator0,58%
Żagle0,56%
Fun Club0,55%
Hot Moda & Shopping0,50%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny *0,36%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik”
(Axel Springer Polska), po który sięga 3,96 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,96%
Auto Świat 4x42,34%
Rodzice *2,05%
Komputer Świat Gry2,03%
Komputer Świat Ekspert1,88%
Elle Decoration0,72%
Style i Charaktery *0,64%
Weranda Country0,29%
Polska Wita0,15%



 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2009 roku do maja 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 271 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: „Teraz” (od  grudnia 2009 do lutego 2010, próba 12 053), „Weranda” i „Wróżka” (grudzień 2009, próby po 20 170), „Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny” (od grudnia 2009 do stycznia 2010, próba 16 141), do stycznia 2010 tytuł ten wydawany jest jako dwumiesięcznik, „National Geographic. Traveler” (od grudnia 2009 do marca 2010, próba 8028),  do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (marzec 2010, próba 8028), “Rodzice” (grudzień 2009 : kwiecień 2010, próba 4010), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Dołącz do dyskusji: “Fakt” najchętniej czytanym dziennikiem, a “Twój Styl” - miesięcznikiem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
naf
Tak dalej SE, Fakt niezłe i oby tak dalej. Fantastycznie Przyjaciółka.
Dziwi mnie jedno już pisałem na media2.pl dlaczego gazety bezpłatne tak nisko idą?
odpowiedź
User
jmp
Bo gazety bezpłatne są wielkomiejskie, a próba badawcza jest rozproszona.
Poza tym czwarte miejsce Metra przed Rzepą i dziennikiem to chyba nieźle:))i
odpowiedź