Facebook rezygnuje ze Sponsorowanych Historii
Facebook zapowiedział, że format reklamowy Sponsorowane Historie wkrótce zostanie całkowicie usunięty i zastąpiony innymi rozwiązaniami.
Sponsorowane Historie mają zniknąć z Facebooka 9 kwietnia. Do tego dnia wszystkie kampanie będą wyświetlane normalnie, a potem w ich miejsce zostaną automatycznie wstawione inne treści, jak np. zwykłe reklamy stron. Przyczyną rezygnacji z tego formatu ma być jego niska skuteczność, co przekładało się na niewielkie zyski dla portalu.
Sponsorowane Historie informowały, w jaki sposób znajomi danego użytkownika wchodzą w interakcje z promowanym fanpage’em. Wówczas ich wizerunek oraz dane osobowe były wykorzystywane jako reklama wyświetlana temu odbiorcy.
Format ten wzbudzał spore kontrowersje. Z inicjatywy ceniących prywatność użytkowników, którzy zarzucali portalowi Zuckerberga nadużycia w tym zakresie, sprawa trafiła do sądu. W sierpniu ub.r. doszło do ugody, w wyniku której poszkodowani otrzymali do podziału 20 mln dol. odszkodowania (więcej na ten temat).
Tylko w III kwartale ub.r. przychody Facebooka wyniosły 2,02 mld dolarów, z czego 1,8 mld pochodziło z reklam (zobacz szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Facebook rezygnuje ze Sponsorowanych Historii