KRRiT zajęła się zniknięciem kanału z naziemnej telewizji
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji będzie wyjaśniać kwestię zniknięcia ViDoc TV z MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. – Otrzymaliśmy zapytanie i przygotowujemy obszerne wyjaśnienie – mówi Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej Red Carpet Media Group, nadawcy stacji.

Kułak nie zdradza w jaki sposób ustosunkuje się do pisma regulatora. O wyjaśnienia został też poproszony Emitel. – Przewodniczący KRRiT wysłał do nadawcy i do operatora multipleksu pismo w sprawie złożenia wyjaśnień – informuje Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT. Jako pierwszy o pismach przewodniczącego Macieja Świrskiego poinformował „Presserwis”.
„Spór między Emitelem i ViDoc TV”
Emisję naziemną ViDoc TV przerwano 14 lutego. Stacja dalej jest dostępna w sieciach kablowych i na satelicie. Agnieszka Sobucka, dyrektor Biura Marketingu i Komunikacji, rzecznik prasowy Emitela, zapewniła nas, że działanie operatora jest zgodne z zapisami umowy z nadawcą.
O zniknięcie ViDoc TV z MUX-8 pytaliśmy szefa KRRiT. – To jest sprawa między nadawcą i tym, który operuje systemem rozpowszechniania. Tutaj wiele do działania nie mamy. Możemy tylko zażądać informacji od Emitela dlaczego ViDoc TV nie ma. Nadawca nas informował. O ile sobie przypominam, była jakaś informacja, że jest spór między Emitelem i ViDoc TV – mówił Wirtualnemedia.pl przewodniczący Świrski.
Wówczas szef regulatora zapowiedział zbadanie sprawy. – Przyjrzę się temu, bo być może zwalnia nam się kolejny slot na MUX-ie i trzeba będzie zarządzić konkurs od nowa – mówił przewodniczący KRRiT.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, można cofnąć koncesję, jeśli ma miejsce „trwałe zaprzestanie rozpowszechniania programu”. Artykuł 38 definiuje to jako „nierozpowszechniania programu przez okres trzech kolejno następujących po sobie miesięcy”. ViDoc TV nadaje w kablu i na satelicie, ale ma koncesję naziemną.
ViDoc TV nadaje od niespełna roku. Stacja ruszyła jako CTV9, ale nadawca zmienił jej nazwę na ViDoc TV, aby lepiej oddawała filmowo-dokumentalny profil. Jej nadawca Red Carpet Media Group, w czwartym kwartale 2024 roku przy skokowym wzroście przychodów zanotowała 4,4 mln zł straty netto.
Firma rozważa różne scenariusze, w tym rezygnację z koncesji naziemnej i postawienie na dystrybucję kablowo-satelitarną, jak w przypadku Red Carpet TV. Ostatnio informowaliśmy, że Red Carpet Media Group rozpoczęła proces restrukturyzacji, aby poradzić sobie z długiem.
Obecnie w skład ósmego multipleksu wchodzą: Telewizja WP, Metro, Zoom TV, Nowa TV, Republika i wPolsce24. Pod koniec roku opuszczą go Metro i Zoom TV. Ich nadawcy, TVN Warner Bros. Discovery i Grupa Kino Polska zdecydowali, że ich stacje skupią się na emisji w kablu i na satelicie.
Dołącz do dyskusji: KRRiT zajęła się zniknięciem kanału z naziemnej telewizji