Republika ma sześć razy wyższą widownię niż wPolsce24. Ale nadaje o wiele mniej reklam
W lutym Republika wyemitowała mniej reklam niż miesiąc temu i mniej niż rok temu, chociaż jej udział w rynku oglądalności rośnie i sprawił, że stała się liderem oglądalności stacji informacyjnych w Polsce. Tymczasem konkurencyjna stacja wPolsce24 (Fratria) mimo o wiele niższej oglądalności wyemitowała siedem razy więcej spotów więcej niż stacja kierowana przez Tomasza Sakiewicza.

W lutym br. udział w rynku Republiki wyniósł 5,83 proc. i dał stacji pierwsze miejsce w rankingu oglądalności stacji informacyjnych. Bezpośrednio konkurujący z nią kanał w tym samym czasie wPolsce24 zwiększył udział w rynku o 191,4 proc. do 1,02 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).
Z danych, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w Republice reklamowało się w lutym 67 firm i było 113 aktywnych reklamowo marek. To 3 reklamodawców i 2 marki mniej niż miesiąc wcześniej. Stacja wyemitowała 3 048 spoty (3170 w styczniu) i wygenerowała 3662,0 GRP (4005,3 GRP miesiąc wcześniej).
Najwięcej reklam w stacji Tomasza Sakiewicza pochodziło od Narodowego Banku Polskiego, marki No sweet, “Gazety Polskiej”, “Nowego Państwa”, marki Folk Karma i Helpfind.
Zobacz też: Albo WOŚP albo Tv Republika
Z kolei w stacji wPolsce24 w lutym reklamowały się 104 firmy (o dwie więcej niż miesiąc wcześniej), a 162 marki były aktywne reklamowo (186 miesiąc wcześniej). Na jej antenie pojawiło się w lutym 21 335 spotów (22 492 miesiąc wcześniej). Liczba wygenerowanych GRP wyniosła 3389,6 (3149 przed miesiącem).
W stacji wPolsce24 najaktywniejszymi reklamowo markami były: Kaufland, Nurofen, Storytel, Lindor, Multi, Magne b6, No-spa, Essentiale, Intermarche.
Przypomnijmy, że na początku lutego - po tym, jak Tomasz Sakiewicz wzywał do bojkotu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka - sieć sklepów Lidl oraz firma farmaceutyczna Oleofarm i producent słodyczy Wawel zapowiedziały, że zaprzestają emisji swoich reklam w Republice.
Sprzedażą czasu reklamowego w Republice i w kanale wPolsce24 zajmuje się biuro reklamy Polsat Media.
Dołącz do dyskusji: Republika ma sześć razy wyższą widownię niż wPolsce24. Ale nadaje o wiele mniej reklam