SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Republika ma sześć razy wyższą widownię niż wPolsce24. Ale nadaje o wiele mniej reklam

W lutym Republika wyemitowała mniej reklam niż miesiąc temu i mniej niż rok temu, chociaż jej udział w rynku oglądalności rośnie i sprawił, że stała się liderem oglądalności stacji informacyjnych w Polsce. Tymczasem konkurencyjna stacja wPolsce24 (Fratria) mimo o wiele niższej oglądalności wyemitowała siedem razy więcej spotów więcej niż stacja kierowana przez Tomasza Sakiewicza. 

W lutym br. udział w rynku Republiki wyniósł 5,83 proc. i dał stacji pierwsze miejsce w rankingu oglądalności stacji informacyjnych. Bezpośrednio konkurujący z nią kanał w tym samym czasie wPolsce24  zwiększył udział w rynku o 191,4 proc. do 1,02 proc. (dane Nielsen Audience Measurement). 

Z danych, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w Republice reklamowało się w lutym 67 firm i było 113 aktywnych reklamowo marek. To 3 reklamodawców i 2 marki mniej niż miesiąc wcześniej. Stacja wyemitowała 3 048 spoty (3170 w styczniu) i wygenerowała 3662,0 GRP (4005,3 GRP miesiąc wcześniej).

Najwięcej reklam w stacji Tomasza Sakiewicza pochodziło od Narodowego Banku Polskiego, marki No sweet, “Gazety Polskiej”, “Nowego Państwa”, marki Folk Karma i Helpfind. 

Zobacz też: Albo WOŚP albo Tv Republika

Z kolei w stacji wPolsce24 w lutym reklamowały się 104 firmy (o dwie więcej niż miesiąc wcześniej), a 162 marki były aktywne reklamowo (186 miesiąc wcześniej).  Na jej antenie pojawiło się w lutym 21 335 spotów (22 492 miesiąc wcześniej). Liczba wygenerowanych GRP wyniosła 3389,6 (3149 przed miesiącem). 

W stacji wPolsce24 najaktywniejszymi reklamowo markami były: Kaufland, Nurofen, Storytel, Lindor, Multi, Magne b6, No-spa, Essentiale, Intermarche.

Przypomnijmy, że na początku lutego - po tym, jak Tomasz Sakiewicz wzywał do bojkotu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka - sieć sklepów Lidl oraz firma farmaceutyczna Oleofarm i producent słodyczy Wawel zapowiedziały, że zaprzestają emisji swoich reklam w Republice. 

Sprzedażą czasu reklamowego w Republice i w kanale wPolsce24 zajmuje się biuro reklamy Polsat Media. 
 

Dołącz do dyskusji: Republika ma sześć razy wyższą widownię niż wPolsce24. Ale nadaje o wiele mniej reklam

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
Więcej reklam, ale pensje głodowe. Tak wPolsce24 zarządza kasą, że obcięli ludziom pieniadze
18 7
odpowiedź
User
Nick
Więcej reklam, ale pensje głodowe. Tak wPolsce24 zarządza kasą, że obcięli ludziom pieniadze
12 3
odpowiedź
User
Kolabor
Za bezpośrednim sukcesem Republiki stoi Tomasz Sygut i Sławomir Zieliński, którzy skutecznie odwrócili się od dotychczasowej widowni TVP. Gdyby nie ich pogarda do widza z czasów Kurskiego - Republika nie miałaby takich wyników. Może nie trzeba było wymieniać większości prowadzących teleturnieje, całą ekipę pasma śniadaniowego czy zmieniać na siłę układ oferty aby nie odgrywać się na odbiorcy że wiernie oglądał TVP również w czasach Kurskiego
26 20
odpowiedź