Euro 2012 zdominowało fanpage marek na Facebooku. Kwejk i Play z milionem (raport z czerwca)
Cztery polskie strony na Facebooku mają ponad milion fanów - w czerwcu do Demotywatorów oraz Serca i Rozumu dołączyły Kwejk i Play. W czerwcu rozmowy na fanpage’ach marek zdominowało Euro 2012.
Analiza catNapoleon.com przygotowana dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazuje, że w czerwcu br. najpopularniejszym Polakiem na Facebooku był Robert Lewandowski. Największe strony fanowskie napastnika naszej kadry na Euro 2012 (powyżej 10 tys. osób) i jego oficjalny fanpage powiększyły się o ponad 160 tys. użytkowników, a sponsorująca go marka Gillette zyskała kolejne 36 tys. fanów. Na Facebooku i Twitterze nazwisko Lewandowskiego pojawiło się w ubiegłym miesiącu ponad 6 tys. razy. W sumie na Facebooku jest już ponad 160 stron poświęconych piłkarzowi.
Ponadto kibice hurtowo dodawali do ulubionych strony sponsorów Euro 2012, ale zyskiwały także fanpage związane z mediami (gazety, radia, portale). Natomiast w branży piwnej bardziej od browarów, które reklamowały się poprzez futbol, zyskiwały marki nęcące potencjalnych klientów innymi sposobami.
Z kolei granicę ponad miliona fanów przekroczyły Play i Kwejk, co wcześniej osiągnęły tylko dwa polskie fanpage - Demotywatory oraz Serce i Rozum.
10 największych stron na „polskim” Facebooku przyciągnęło w czerwcu ponad pół miliona nowych fanów, z czego najwięcej Play – 124 441. Tymczasem Kwejk zbliżył się do polskiego rekordu w postaci miliona „Lubię to!” pod postami i komentarzami w miesiącu. W czerwcu użytkownicy tej strony „lajkowali” ponad 836 tys. razy.
Dołącz do dyskusji: Euro 2012 zdominowało fanpage marek na Facebooku. Kwejk i Play z milionem (raport z czerwca)