Meta wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców w katalogu Advantage
Meta dodaje nowe opcje wideo do katalogu Advantage+ pozwalające na opowiadanie o produktach w angażujący sposób. Wprowadza także nowe sposoby napędzania sprzedaży poprzez reklamy z przypomnieniem (Reminder ads), wyróżniające promocje i reklamy z tagami produktów.
Meta rozszerza katalog produktów z pakietu Advantage, co pozwoli reklamodawcom nawiązywać kontakt z klientami i zwiększać wydajność.
Pierwsze z nowych rozwiązań to optymalizacja materiałów reklamowych Advantage+. Dzięki temu narzędziu można automatycznie optymalizować reklamy wideo w formacie 9:16 pod kątem wyświetlania w Rolkach lub w aplikacjach mobilnych Facebooka i Instagramu.
Optymalizacje kreatywne Advantage+ pomagają również reklamodawcom tworzyć wiele wariantów jednej reklamy, aby spersonalizować ją pod kątem reakcji użytkowników.
Zobacz: DoubleVerify wzmacnia uwierzytelnianie mediów w Meta
Reklamodawcy korzystający z reklam katalogu Advantage+ – które automatycznie dostarczają rekomendacje produktów osobom na podstawie ich zainteresowań – będą mogli wykorzystywać nie tylko kreacje statyczne, lecz także filmy wideo o marce lub filmy demonstracyjne klientów. Meta w zeszłym roku rozpoczęła testy tej funkcji, a dzisiaj udostępnia ją do użytku reklamodawców.
Kolejna nowość dotyczy wprowadzonej w styczniu opcji korzystania z narzędzi kreatywnych w ramach kampanii katalogowych Advantage+. Reklamodawcy będą teraz mogli umieścić kreację w ramach reklamy katalogowej, a dzięki Meta AI potencjalni klienci zobaczą najlepsze wybrane produkty z ich katalogu.
Formaty reklamowe angażujące klientów w kampaniach w Instagramie
Oprócz udostępnienia reklamodawcom szerokich możliwości sztucznej inteligencji, Meta dodaje również nowe narzędzia pozwalające na docieranie do klientów.
Zobacz: Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami
Reklamy z przypomnieniem na Instagramie pozwalają reklamodawcom budować świadomość oraz przykuwać uwagę przed nadchodzącymi premierami i wydarzeniami. Teraz reklamodawcy mogą dołączać zewnętrzne linki do nowych produktów lub wyprzedaży w swoich reklamach z przypomnieniami, aby jeszcze bardziej zachęcać do zakupu.
Tego lata Meta udostępni również funkcję powiadamiania o rozpoczęciu i zakończeniu wydarzenia. Platforma wprowadzi także reklamy z przypomnieniem do Rolek.
Meta chce także ułatwić reklamodawcom wyróżnianie ich aktualnych promocji. Dzięki temu potencjalni klienci mogą odkrywać kody promocyjne za pośrednictwem reklam na Facebooku i Instagramie.
Sprzedawcy detaliczni zyskają także możliwość emitowania wspólnych reklam z marką partnerską danego produktu. Dzięki zaawansowanej analityce (Advanced Analytics), sprzedawcy detaliczni mogą sprawdzić, w jaki sposób aktywność online napędza sprzedaż w sklepach.
Meta testuje również możliwość korzystania przez reklamodawców z reklam opartych na wspólnych reklamach z kampaniami zakupowymi Advantage+.
Tej wiosny pojawią się również reklamy katalogu Advantage+ z wielokanałowym raportowaniem na poziomie marki i produktu. Rozwiązanie ma pomóc sprzedawcom detalicznym w sprawdzeniu, jak reklamy na platformach Meta napędzają sprzedaż online i w sklepach stacjonarnych.
W zeszłym kwartale właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa zarobił na czysto 14 mld dolarów przy wzroście przychodów o 25 proc., dużo wyższym niż w poprzednich kwartałach. Meta Platforms zarabia głównie na reklamach, których średnie ceny były w zeszłym kwartale o 2 proc. większa niż przed rokiem, a łączna liczba ich emisji obejrzanych przez użytkowników poszła w górę o 21 proc. Wcześniej w ub.r. reklamy na platformach firmy taniały, w drugim kwartale aż o 16 proc.
Dołącz do dyskusji: Meta wprowadza nowe funkcje dla reklamodawców w katalogu Advantage