SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Etyka w biznesie bardzo ważna dla pokolenia Y (infografika)

Etyka w biznesie jest bardzo ważna dla najmłodszego pokolenia pracowników. Młodzi ludzie, tzw. pokolenie Y, od swoich pracodawców oczekują przede wszystkim szacunku dla pracowników i partnerów biznesowych, uczciwości oraz transparentności, a od bezpośredniego szefa - postępowania fair. Ważne są dla nich także stabilność zatrudnienia i dobre warunki finansowe. Przy tym wszystkim jest to pokolenie w większości wysoko oceniające siebie jako pracowników oraz zadowolone z wykonywanej pracy - wynika z badania 4P Research Mix.

70% młodych ludzi oczekuje od swoich pracodawców przede wszystkim szacunku dla pracowników i partnerów biznesowych. Niedużo mniej, bo 65 proc., liczy na uczciwość i transparentność. Kolejne miejsca na liście oczekiwań zajmują dobre warunki finansowe (62 proc. wskazań) i stabilność zatrudnienia (57 proc.).

Podobne oczekiwania o charakterze etycznym najmłodsi pracownicy mają w stosunku do swoich potencjalnych szefów. Dla prawie trzech czwartych badanych (73 proc.) najważniejsze jest, aby postępowali oni uczciwie i fair, a dla połowy – aby szanowali wszystkich, bez względu na ich stanowisko. Prawie co drugi młody człowiek oczekuje od przełożonego, że będzie dobrze się komunikować, a prawie co czwarty, że będzie umiał zmotywować do pracy.

Młodzi nie traktują pracy tylko jako źródła utrzymania, ale chcą się w nią także angażować. Tak odpowiedziało siedmiu na dziesięciu pytanych. Młodzi ludzie (67 proc.) wierzą, że dobrze wykonana praca przyniesie nagrodę. Co więcej, przedstawiciele pokolenia Y uważają, że nie powinno się tracić życia na wykonywanie pracy, która nie sprawia satysfakcji. Tylko 42 proc. z nich uważa, że nikt nie pracowałby, gdyby nie musiał.

Badanie przyniosło także odpowiedź na pytanie, jaka powinna być wymarzona praca. Najwięcej osób - odpowiednio 94 proc. i 89 proc. - wskazało na pracę dobrze płatną i dającą pewność zatrudnienia. Jednocześnie ważne dla młodych ludzi jest to, aby w miejscu zatrudnienia panowała dobra atmosfera - tak odpowiedziało 92 proc. badanych. Dla 91 proc. młodych istotne jest, aby pracownicy byli szanowani niezależnie od piastowanych stanowisk. Natomiast niewielką wagę przywiązują oni do wielkości firmy i jej renomy, traktując to jako rzecz o pośledniejszym dla nich znaczeniu (40 proc. wskazań).

Pokolenie Y, choć wychowało się na nowoczesnych technologiach informatycznych, najchętniej zdobywa wiedzę i kompetencje potrzebne w pracy sposobami sprzed ery cyfrowej: preferuje tradycyjne warsztaty i szkolenia oraz uczenie się od bardziej doświadczonych pracowników.

Młodzi ludzie zostali zapytani również o samoocenę oraz o zadowolenie z obecnego miejsca pracy. W większości uważają się oni za wartościowych pracowników (61 proc. wskazań) i są zadowoleni ze swojej pracy (62 proc.). Tylko 3 proc. badanych było zdecydowanie niezadowolonych z obecnie wykonywanej pracy.

Ponadto przedstawiciele pokolenia Y patrzą na rynek pracy optymistycznie, choć z pewną domieszką cynizmu. Optymizm uwidacznia się w przeświadczeniu, że w procesie poszukiwania pracy wiele zależy od nich samych, czyli m.in. od ich kwalifikacji i kompetencji (56 proc.), umiejętności zaprezentowania się (41 proc.) czy dyspozycyjności (38 proc.). Dla 59 proc. badanych (najwięcej wskazań) kluczowe w procesie szukania pracy są jednak wciąż znajomości.

Badanie "Y-greki w pracy i... o pracy” zostało zrealizowane przez 4P Research Mix na zlecenie firmy Henkel Polska w dniach 18-25 września 2015 r. techniką CAWI (wywiad internetowy) na reprezentatywnej, kwotowej, ogólnopolskiej próbie 601 osób w wieku 20–35 lat z wykształceniem średnim+, studiujących lub pracujących.

Dołącz do dyskusji: Etyka w biznesie bardzo ważna dla pokolenia Y (infografika)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl