Ruszyła lawina. Dwie kolejne firmy rezygnują z reklam w Republice
Po tym, jak wczoraj Lidl po słowach Jerzego Owsiaka poinformował, że nie wyklucza wstrzymania emisji swoich reklam w Republice, decyzje o zniknięciu ich spotów ze stacji podjęły dwie kolejne firmy: producent słodyczy Wawel i firma farmaceutyczna Oleofarm. – Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców – tak o Owsiaku napisał w social mediach szef Republiki Tomasz Sakiewicz.
Podczas konferencji prasowej podsumowującej 33. Finał WOŚP, który odbył się w niedzielę, Jerzy Owsiak poinformował, że Republika nie wyemitowała spotu reklamowego jednej z firm, która wspiera Orkiestrę. Spot nawiązywał do niedzielnego Finału WOŚP. Według Owsiaka w wyjaśnieniu przekazanym firmie stacja miała przekazać, że treść spotu jest sprzeczna z linią programową TV Republika.
– Oświadczam, że jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – powiedział Jerzy Owsiak. Zaznaczył, że materiały emitowane w tej stacji spowodowały groźby pod jego adresem. – Groźby, że ktoś chce mi odstrzelić głowę, były zainspirowane tą telewizją - powiedział.
W odpowiedzi na te słowa szefa WOŚP, Lidl oświadczył we wtorek, że nie wyklucza wstrzymania reklam w TV Republika.
– W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku. Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji – zapewniła portal Wirtualnemedia.pl Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR w Lidl Polska.
Kolejni w ślad za Lidlem
Teraz okazuje się, że podobne decyzje podjęły firmy Wawel i Oleofarm. One są już pewne, że przestaną reklamować się w Republice.
Biuro prasowe Wawelu w nadesłanym do Wirtualnemedia.pl oświadczeniu poinformowało: "Biorąc pod uwagę misję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jej istotną rolę w społeczeństwie oraz stanowisko prezesa organizacji - Jerzego Owsiaka, firma Wawel zaprzestanie emisji swoich reklam w niektórych stacjach, co nastąpi w najwcześniejszym możliwym terminie, tj. od 1 marca 2025 r. Wspieranie działań ratujących zdrowie i życie jest bliskie misji firmy Wawel oraz działalności Fundacji "Wawel z Rodziną". Chcemy nadal aktywnie uczestniczyć w inicjatywach, które łączą ludzi wokół istotnych wartości, takich jak pomoc i solidarność".
Oleofarm, do której należą takie marki, jak D-Vitum czy Collaflex, zdecydował, że emisji reklam swoich marek zaprzestanie po 31 stycznia br.
"Jako firma wyznająca wartości, takie jak szacunek do drugiego człowieka, empatia oraz odpowiedzialność społeczna, uważamy, że nasza komunikacja powinna być realizowana w środowiskach wspierających pozytywne inicjatywy społeczne oraz budujących zaufanie. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i zapewniamy, że decyzje dotyczące działań marketingowych zawsze opieramy na wartościach, które promują odpowiedzialność społeczną" - przekazano. w oświadczeniu Oleofarmu.
Na zapowiedź Wawelu niemal natychmiast zareagował Tomasz Sakiewicz, prezes Telewizji Republika.
“Występujemy przeciwko Owsiakowi z kolejnym pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców. Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy” - zapowiedział na platformie X.
Występujemy przeciwko Owsiakowi z kolejnym pozwem o czyn nieuczciwej konkurencji. Na podstawie absurdalnego kłamstwa chce zastraszać reklamodawców. Każda realna szkoda zostanie pokryta z kieszeni tego kłamcy.
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) January 29, 2025
Dołącz do dyskusji: Ruszyła lawina. Dwie kolejne firmy rezygnują z reklam w Republice
Dalej aktualne? Bo nie oglądam głównego nurtu, tylko niszowe źródła.