Dobry I kwartał spółki odzieżowej LPP
Zysk netto spółki odzieżowej LPP wzrósł do 14 mln zł w I kw. wobec 4,8 mln zł straty rok wcześniej dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży o 18% w skali roku, poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.
„Od ponad 6 miesięcy widoczna jest poprawa wyników osiąganych przez GK LPP. W okresie sprawozdawczym utrzymywały się pozytywne tendencje w sprzedaży, czego obrazem był znaczący wzrost przychodów tak w całkowitym wolumenie jak i w sklepach porównywalnych. Pierwszy kwartał, a szczególnie marzec jest miesiącem który pokazał, że aktualna oferta cieszy się z dobrym przyjęciem na rynku. Poprawiająca się sytuacja rynkowa oraz wysiłek włożony w przygotowanie nowych kolekcji dały rezultaty w postaci znaczącego wzrostu zysku na poszczególnych poziomach"- podała spółka w raporcie.
Zysk netto wyniósł 14,14 mln zł w porównaniu ze stratą netto 4,78 mln zł w I kw. 2010 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 10,84 mln zł wobec 8,47 mln zł rok wcześniej.
Marża brutto na sprzedaży spadła do 49,9% wobec 52,5% rok wcześniej ze względu na trwające tradycyjnie w styczniu i lutym wyprzedaże kolekcji jesienno-zimowej.
„Zmniejszenie procentowej marży brutto na sprzedaży w stosunku do osiągniętej w I kwartale 2010 roku zostało z nadwyżką zrekompensowane przez korzystne różnice kursowe"- podała spółka.
Koszty sprzedaży i ogólne wzrosły o 11% w skali roku do 237,3 mln zł w I kw.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 501 mln zł i były wyższe o ok. 18% w skali roku. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły o 14,4% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).
„W I kwartale 2011 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 289,6 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 81,1 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach House wyniosła 59,7 mln zł, zaś w sklepach Mohito 18,2 mln zł"- podała spółka.
Łączna powierzchnia sklepów w I kw. pozostała na poziomie z IV kw. tj. 315 tys. m kw. (820 sklepów), z czego 100 tys. m kw. (205 sklepów) poza granicami Polski. W skali roku powierzchnia wzrosła o 6%.
Wraz z końcem 2010 roku LPP zakończyła działalność w sklepach Esotiq co spowodowało zmniejszenie powierzchni sieci handlowych o ponad 7 tys. m kw. począwszy od 1 stycznia 2011 roku.
Na koniec marca sieć detaliczna LPP liczyła 820 sklepów, z czego: 287 Reserved, 252 CROPP, 216 House, 56 Mohito.
Dołącz do dyskusji: Dobry I kwartał spółki odzieżowej LPP